Skip to main content

Hallo,

 

In de caravan is een apparaat geinstalleerd waarmee een aantal zaken (bijv. verwarming, koelkast aan/ uit schakelen) op afstand mogelijk is. Er is ook een hotspot functionaliteit waar je met bijv. een tablet of de TV op kunt inloggen.

Met de KPN SIM werken de functies op afstand prima maar de hotspot geeft aan "no internet connection”. KPN SIM is een 0970 nummer. Apparaat geeft aan LTE status Operator KPN, Standaard 4G en Signaalsterkte 90%.

 

Meerdere APNs voor de KPN SIM geprobeerd, geen van allen succes. De APN heeft maar 3 velden… Naam, Gebruiker en Wachtwoord.

Geprobeerd zijn de APNs ‘internet’ 'portalmmm’ ‘advancedinternet’.

 

Merk op: Met een Vodafone SIM werken beide prima, dus ook internet via de hotspot. M.a.w. aan het apparaat ligt het niet.

 

Wat kan ik nog doen om de KPN SIM werkend te krijgen?

 

Alvast bedankt, groeten, Jos

 

Het probleem komt door IPv6 heb ik ook als ik mijn telefoon als hotspot gebruik. Probeer portalmmm.nl als APN in te stellen. 

Wat is merk en model van het device?


portalmmm.nl als APN geeft ‘no internet connected’

Apparaat is een Adria MACH


Ben helaas niet bekend met Adria MACH. Maar werkt de simkaart in de telefoon?


Ja, in de telefoon werkt de KPN SIM prima.


Hoe had je de andere APN ingesteld, @Jos S123? Was dat terwijl de simkaart in de Mach zat?

Zo ja, probeer eens de APN instellingen aan te passen terwijl de simkaart in een telefoon zit. En probeer het eens met deze:

APN = advancedinternet
MCC = 204
MNC = 08
Verificatietype = niet ingesteld
APN type = default
APN-protocol = IPv4
Roamingprotocol voor APN = IPv4
Drager = niet opgegeven
MVNO-type = Geen


@Erik, dank voor deze tip,

Inderdaad APN ingesteld met de KPN-SIM in de Mach

Ik ga in het weekend op de camping proberen met de KPN SIM in de telefoon, aanpassen en dan terug plaatsen in de Mach (?) neem ik aan.

Houd ie de settings dan vast op de SIM kaart zelf?

 

Groeten, Jos


@Jos S123 

Je settings worden niet op je simkaart opgeslagen. Je moet de settings in Mach (modem/router van caravan) aanpassen. 


@Jos S123 Nee, je moet APN instelling opslaan in de Mach. Met gebruik van hun app

 


@Jos S123

Je settings worden niet op je simkaart opgeslagen. Je moet de settings in Mach (modem/router van caravan) aanpassen. 

Ja, dat is inderdaad waar. Dacht ik even niet goed bij na.

 

@Jos S123 Nee, je moet APN instelling opslaan in de Mach. Met gebruik van hun app

 

 

Maar als je op die Mach niet meer kunt instellen dan alleen deze drie opties dan zal het resultaat niet echt anders zijn dan je zelf al eerder probeerde. Je geeft in je startbericht immers al aan dat je advancedinternet al geprobeerd had.

 

Heeft die Mach app nog verder instellingsmogelijkheden, @Jos S123?


Ik heb dit weekend in de caravan nogmaals e.e.a. uitvoerig getest… helaas

  • KPN SIM doet het niet m.b.t. de Hotsport functionaliteit (merk op: de aansturing via mobiele telefoon, bijv, koelkast kouder zetten, werkt wel)
  • Vodafone SIM werkt prima

@Eric, de MACH-app heeft geen verdere instel mogelijkheden m.b.t. de SIM

Ik ga het software bedrijf van de MACH software vragen om hulp, of probleem bekend is, etc.

 

Mijn vraag...:

Is er iemand die de Hotspot van de Adria MACH werkend hebben (dus internet toegang) met een KPN SIM? 

??? TDN Wijsgeer?

 

Groeten, Jos


Je geeft in je startbericht immers al aan dat je advancedinternet al geprobeerd had.

Volgens mij werkt advancedinternet bij nieuwe abonnementen niet meer. Dat heb ik hier op het forum ergens gelezen. Bevestigt door een KPN medewerker. 


Reageer