Skip to main content
Beantwoord

KPN simkaart kwijt, esim aanvragen lukt niet

• February 3, 2025
  • 8 reacties
  • 130 keer bekeken

Ik ben overgestapt van Vodafone naar kpn. Alleen nu is mijn simkaart opgezegd. En zou ik die van kpn moeten plaatsen. Deze is helaas kwijt. Nu dacht ik, ik vraag een eSIM aan, maar mijn verificatie code komt dan op mijn mobiele nummer binnen. Ik ben niet in staat om naar een winkel te gaan. Wat kan ik nu doen? 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Yvonne1983 ,

Vanaf vandaag is er een nieuw online proces beschikbaar waarmee je direct een nieuwe e-sim kunnen installeren, zonder eerst een fysieke simkaart te hoeven bestellen.

Het werkt via deze eenvoudige stappen, volledig digitaal:

• Het kan via de online pagina: E-sim aanvragen, activeren en installeren
  • Je ontvangt een autorisatiecode per e-mail
  • Vervolgens wordt er gevraagd om één cent via iDeal te pinnen
  • Er wordt een eenmalig bruikbare QR-code getoond en deze zal gescand moeten worden met de mobiele telefoon waarmee de e-sim installatie wordt voltooid

Let op deze voorwaarden:

• de één cent iDeal betaling gedaan moet worden van het rekeningnummer waar de reguliere mobiele factuur ook mee voldaan wordt
  • Er mag de afgelopen veertien dagen geen wijziging hebben plaatsgevonden in het bankrekeningnummer

Meer informatie over e-sim: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim?campaignid=so:c=merk-community

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• February 3, 2025

KPN heeft je toch een SIM kaart over de post opgestuurd? Die is kwijt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 3, 2025

Ja klopt 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 3, 2025

Hallo ​@Yvonne1983 ,

Vanaf vandaag is er een nieuw online proces beschikbaar waarmee je direct een nieuwe e-sim kunnen installeren, zonder eerst een fysieke simkaart te hoeven bestellen.

Het werkt via deze eenvoudige stappen, volledig digitaal:

• Het kan via de online pagina: E-sim aanvragen, activeren en installeren
  • Je ontvangt een autorisatiecode per e-mail
  • Vervolgens wordt er gevraagd om één cent via iDeal te pinnen
  • Er wordt een eenmalig bruikbare QR-code getoond en deze zal gescand moeten worden met de mobiele telefoon waarmee de e-sim installatie wordt voltooid

Let op deze voorwaarden:

• de één cent iDeal betaling gedaan moet worden van het rekeningnummer waar de reguliere mobiele factuur ook mee voldaan wordt
  • Er mag de afgelopen veertien dagen geen wijziging hebben plaatsgevonden in het bankrekeningnummer

Meer informatie over e-sim: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim?campaignid=so:c=merk-community

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 3, 2025

​@Noordzee  helaas moet ik dan ook een verificatie code intypen die ik op mijn mobiel zou moeten ontvangen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Noordzee 

Ik denk dat je iets te vlug bent geweest met het delen van je informatie, want als ik naar de benoemde website surf, door middel van de door jouw toegevoegde link, is er nergens een mogelijkheid om de E-sim aan te vragen door middel van iDeal.

Bij alle opties heb je toch echt de Mijn KPN App nodig, en daarbij een verificatie code.

Dus of het heeft even op de website gestaan, en is er inmiddels weer verwijderd van de website, of het werk alleen overdag tijdens kantooruren. 
Want nu ik rond 23:30 heb gekeken, was het nieuwe proces niet meer te vinden.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • February 5, 2025

​@Noordzee  helaas moet ik dan ook een verificatie code intypen die ik op mijn mobiel zou moeten ontvangen. 

Het bezoek aan de winkel zou toch de kortste klap geven maar als dat echt geen optie is dan zou ik een nieuwe fysieke simkaart aanvragen Yvonne. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 5, 2025

​@Remco van KPN  

Dat ga ik doen dankjewel ! 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • February 7, 2025

Dan hoop ik dat alles snel weer werkt Yvonne!