Skip to main content

Ik woon zelf in portugal en wil graag een bundel voor mijn mobiel bij kpn afsluiten.

mocht er iets naar een Nederlands adres verstuurd moeten worden kan dat altijd naar ouders of mijn familie.

betaal ik een extra rente over de bundel omdat ik hem buiten Nl gebruik en zoja hoeveel is dat?

 

 

Het is niet geschikt als permanente oplossing, als jij dat zo bedoelt.

Je moet een vast adres en banknummer in NL hebben en dan mag je als Nederlander in het buitenland tot op zekere hoogte van je abo gebruik maken, zoals tijdens (lange) vakanties e.d., maar zeker dus niet permanent, dan zul je lokaal een prepaidkaart aan moeten schaffen of als je daar semi-permanent verblijft een lokaal abo af moeten sluiten.

 


Hallo @Manon Spaans 

De tarieven van de KPN abonnementen gelden alleen voor jou als je in Nederland woont. Of als je een duurzame band hebt met Nederland. Die band heb je als je vaak en veel aanwezig bent in Nederland.

bron:  https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/band-met-nederland.htm

Onderzoeken van de duurzame band

We kunnen met onderstaande objectieve punten onderzoeken of je misschien geen duurzame band met Nederland hebt.

  1. Jouw verbruik in het buitenland waar je abonnement geldig is, is groter dan jouw verbruik in Nederland. Kijk op hier in welke landen je abonnement geldig is. Dat meten we over een periode van tenminste 4 maanden en in hoeveelheid minuten, sms’jes of MB's, gezamenlijk of apart.  Daarnaast ben je per dag gemeten vaker in die landen dan in Nederland. Daarbij geldt elke dag waarop je je aanmeldt op het netwerk van KPN in Nederland als een dag in Nederland.
  2. De betreffende SIM-kaart is in een periode van tenminste 4 maanden voor langere tijd vrijwel niet in Nederland gebruikt en wordt voornamelijk gebruikt in het buitenland waar je abonnement geldig is.

Als je de duurzame band niet kunt of wilt aantonen, kan KPN een toeslag rekenen.

De hoogte van de toeslag is te vinden in een tabel op de eerder genoemde website.


Goedemorgen wat ik eruit lees is dat als ik wel een abonnement afsluit met kpn alleen een soort boete betaal over de belminuten.

als dat het enige is dan ga ik even kijken welke ik wil aansluiten die het beste past bij mijn wensen

in ieder geval heel erg bedankt voor je bericht


Dat kan, maar houd ook rekening met de meerkosten door de toeslag voor datagebruik per GB.