Skip to main content

Kpn veilig virusscanner hoog stroom verbruik op mijn Samsung S20 telefoon.

Wat is hier aan te doen ?

Stroom verbruik tussen 10 en 12%

De KPN app uitschakelen @Michiel1 , wordt er ook veel data verbruikt dat door de app?

Anders kan ik me geen hoog stroom verbruik voorstellen.

 


Hallo @Michiel1 ,

Ik adviseer je om die app te verwijderen van je telefoon.

Bij normaal internetgebruik heb je KPN Veilig helemaal niet nodig op je telefoon. Dus zolang je geen vage illegale websites bezoekt en niet zomaar op allerlei onbekende linkjes klikt, dan kun je makkelijk zonder KPN Veilig op je telefoon. 

Na het uitschakelen van de app, blijft jouw telefoon dan langer werken na een oplaadbeurt. 

 


Of verander je APN eens.…

https://tweakers.net/reviews/11430/hoe-een-tweaker-uitploos-waarom-sommige-telefoons-op-kpn-snel-leeg-gingen.html


@Michiel1 De Antivirus moet in achtergrond actief blijven om apps en processen te scannen. Je telefoon kan nooit in slaapmodus gaan. Verwijderd de KPN Veilig App (is sowieso niet nodig), Google Protect is niet slechter en scant al alle apps bij installeren. Of ga in app instelling en deactiveer de toestemming van KPN Veilig om in achtergrond actief te blijven. Dan kan je wanneer je wil de app starten om naar viren te scannen.

 


Bedankt voor jullie reacties ik heb de kpn virusscanner verwijderd. Ik heb sophos virusscanner geïnstalleerd die gebruikt een stuk minder.


Mooi zo👍


Vanaf 27-01-2024 t/m 08-02-2024 en van 18-02-2024 tot heden 26-02-2024 heb ik weer een hoog batterijverbruik op de achtergrond van de KPN virusscanner. Nooit eerder gehad en waarom was het verbruik tussen 08-02-2024 en 18-02-2024 weer normaal? Nu haal ik ongeveer anderhalve tot twee dagen met een vol geladen batterij. Doet het probleem zich niet voor zoals in de aangegeven periode haal ik makkelijk 3 dagen met een vol geladen batterij. Het probleem wordt weergegeven in het onderhoudsrapport van mijn  telefoon. Hoe is dit mogelijk? Wie heeft de oplossing?