Skip to main content

Voor nieuwbouwwoning kpn internet, tv en mobiel afgesloten. Na een dag weigering nummer porteren melding van de huidige mobiele provider simpel. Met kpn gebeld en zij hebben opnieuw mobiel abonnement afgesloten met bevestiging aan de klant dat nummerbehoud geregeld is en simkaart volgt. Na een week bericht van simpel, nummerbehoud weer gecanceld. Na een uur aan de telefoon weet simpel te zeggen dat het is gecanceld door kpn, niet door simpel. Kpn gebeld en zij weten niet wat de oorzaak is maar kunnen wel weer opnieuw proberen..... etc. 

 

Wat is hier aan de hand en waarom weet Kpn zelf niet waarom zij telkens een cancelling zien door hunzelf? 

 

Ik overweeg het gehele pakket maar elders onder te brengen, dit had ik niet verwacht van normaliter duidelijke klantenservice van kpn. 

Hoi @Speedway 

Welkom op het Forum van KPN

 

Nummerbehoud wordt voor het grootste deel geautomatiseerd gedaan, en verloopt ook via het achterliggende bedrijf COIN , die mede zorg draagt voor een zorgeloze nummerportering van provider A naar provider B.

Er zit dus geen persoon bij KPN, die jouw nummerbehoud er zomaar even handmatig uit het systeem haalt, waardoor het ook niet direct zichtbaar is waarom jouw aanvraag telkens wordt geannuleerd.

Waar het wel eventueel op afgewezen kan worden, is dat je nog niet contractvrij bent bij provider Simpel of dat je 06-nummer door provider Simpel nog niet is vrijgegeven voor nummerbehoud.
In dit soort gevallen wordt de aanvraag voor nummerbehoud sowieso geannuleerd, naar welke mobiele provider je ook zou willen overstappen.

Daarnaast is het altijd handig als de telefonische klantenservice je wel de juiste informatie zou geven, want nu werd je telkens als een bal heen en weer gespeeld tussen KPN en Simpel.

Dus ga eerst eens na, of je contractvrij bent bij provider Simpel.
Zo ja, bel dan Simpel even op, en laat een medewerker checken of jouw 06-nummer staat vrijgegeven om meegenomen te mogen worden naar een andere provider (KPN bijvoorbeeld).

Heb je hier tweemaal een ja op, dan zou nummerbehoud probleemloos moeten werken.


Simpel geeft aan dat nummer vrij is en geporteerd kan worden, kpn zegt het is gelukt, vervolgens blijkt toch dat het niet kan en ze cancellen, maar simpel zegt ligt niet aan ons. Morgen weer bellen..... 


Ik kan me voorstellen dat je graag meer duidelijkheid hierover wilt, @Speedway. Ik kan niets beloven, maar ik kijk graag of ik kan uitzoeken waarom nummerbehoud wordt afgewezen. Ik heb daarvoor wel wat informatie van jou nodig. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN? Jouw IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef even een seintje als je dit gedaan hebt.


Denise, ik regel namens mijn zoon, kan wel zijn 06 nummer geven. Het nummer hier is mijn zakelijk kpn nummer. 

Inmiddels weer gebeld en uiteindelijk blijkt de naam niet goed gespeelt in contract en emailadres, had dat wel duidelijk twee keer gespeelt, maar goed. Dus moet weer opnieuw aanmelden. Erg omslachtig dit. 


Inmiddels weer gebeld, dit keer een doortastende medewerker, hele andere koek dan de medewerkster vanmiddag. Alles opnieuw ingeregeld en lijkt goed te gaan, nu ook mails binnen. Hoop dat nu is opgelost. Dank voor de reacties. 


Inmiddels weer gebeld, dit keer een doortastende medewerker, hele andere koek dan de medewerkster vanmiddag. Alles opnieuw ingeregeld en lijkt goed te gaan, nu ook mails binnen. Hoop dat nu is opgelost. Dank voor de reacties. 

 

Hoi @Speedway 

Ik heb je graag geholpen met je vraag.
Fijn dat het door de tweede medewerker alsnog goed is opgelost, en alles nu goed lijkt te gaan.
En dat je nu e-mails ontvangt vanuit KPN, is absoluut een goed teken!


Inmiddels weer gebeld, dit keer een doortastende medewerker, hele andere koek dan de medewerkster vanmiddag. Alles opnieuw ingeregeld en lijkt goed te gaan, nu ook mails binnen. Hoop dat nu is opgelost. Dank voor de reacties. 

Dit klinkt positief! Fijn dat het gelukt is.


Nee hoor, mobiel lijkt goed te gaan tot nu toe maar thuispakket internet is gecanceld en op juiste naam en mailadres er weer ingezet door de zoveelste medewerker en oa. de vorige thuis internet bestelling geannuleerd en ik heb nu ook contract ontvangen. Kreeg bericht dat thuispakket nu ipv 13 december op 4 januari komt. Weer gebeld naar kpn en de medewerker zei dat vorige geannuleerde pakket met verkeerde naam bij postkantoor ligt en kan worden gebruikt voor het nieuwe contract. Pakket opgehaald en kpn gebeld voor monteur. Echter ook deze bestelling is geannuleerd hoorde ik. Bij navraag intern blijkt dat ie is geannuleerd omdat de vorige geannuleerde bestelling nog niet verwerkt is. Waarom heeft die medewerker die alles opnieuw met mij doorgenomen heeft dat niet doorgehad?

 

Na weer bellen, medewerker weer gesproken, ging weer navraag doen, verbinding na 13 minuten verbroken, teruggebeld, weer andere medewerker, alles weer moeten uitleggen. Hij gaat het uitzoeken, kan dagen of week of langer duren.

Ik heb nog nooit zoveel miscommunicatie, gespreksdubbelingen, kpn systeem blokkades en irritatie ondervonden. Bij een van de vrouwelijke medewerkers gaf ik aan om een klacht in te dienen, maar dat kan niet zij ze, want u heeft geen contract!

Internet kpn komt dit jaar niet vermoed ik, en ik ben gewoon voor hun een klant die van kastje naar de muur gestuurd wordt. Ik zou dit intern eens goed onderzoeken want het is te zot wat hier allemaal fout gaat. 


Dat klinkt inderdaad niet als een goede start van de relatie, zeg. Ik kan me de frustratie heel goed voorstellen. Ik begrijp uit jouw bericht ook dat een collega dit al aan het uitzoeken is en bij jou terug komt. Dat is in ieder geval een fijne gedachte. Ik ben bang dat ik dit proces niet kan versnellen, dus ik moet je vragen dit contact af te wachten.