Skip to main content

Goede morgen,

ik heb tot volle tevredenheid een (Android) OPPO Find X2 5G (Type CPH2023) in combinatie met een mobiel KPN abonnement en wil graag gebruik maken van “bellen via WiFi”, officieel KPN WiFi Call genaamd. Hoe ik ook zoek: ik zie nergens waar ik dat kan instellen. Wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,

G. Bartraij

Inmiddels opgelost: Instellingen - Simkaart en mobiele data - SIM-info en Instellingen - KPN - en zie daar de juiste instellingen. Dit item kan dus worden gesloten.

  1. Bartraij

Ik ben net naar KPN overgestapt. Is KPN wifi call ook beschikbaar als je geen KPN mobiel abonnement hebt?

en zo ja hoe is dit op een Android toestel in te stellen. Bovenstaande procedure beschreven door de heer Bartraij is op mijn mobiel niet toepasbaar.

R.M. Van der Velde


Hallo @RMvdV, welkom! Je bedoelt dat je nu een Prepaid simkaart hebt? Daarmee kan je inderdaad geen gebruik maken van bellen via wifi helaas!


Goedemorgen Marcia, ik weet niet waarom je denkt dat ik een prepaid toestel heb, maar dat is dus niet het geval. Ik weet inmiddels wat meer en zal met mijn eigen provider Simpel contact zoeken. Ik begrijp dat het van het toestel en de provider afhangt of wifi call mogelijk is.

groet,

 

Ron


Oh je bent met je vaste diensten nu bij KPN! Ik las: ik ben bij KPN maar niet met een abonnement. Maar dat bedoelde je dus niet. Je kunt hiervoor inderdaad het beste even met Simpel contact opnemen.