Skip to main content
Mijn vader had een zakelijke abonnement lopen. Hij is 8 mei overleden omdat het een zakelijke abonnement was, was de opzeg termijn 2 maanden ik heb nog 3 facturen betaald daarna zou ik een eind afrekening krijgen van het toestel. (Die moest afgerekend worden omdat het zakelijk was) prima!. Maar dan krijg ik vandaag de eind afrekening. Nu moet ik ook nog eens de resterende abonnement afkopen een rekening van ongeveer 1300 euro is dat normaal? Kosteloos opzeggen bij overlijden is hier zeker niet van toepassing



*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
Goedemiddag @Detti24. Welkom op het forum! Allereerst gecondoleerd. Ik kan mij voorstellen dat je hier helemaal niet op zit te wachten. Helaas heb ik zelf niet de mogelijkheid om jou verder te helpen hierin. Heb je inmiddels al contact opgenomen met KPN Zakelijk of een topic aangemaakt op het Zakelijk KPN Forum? Persoonlijk verwacht ik dat je het resterend abonnement niet hoeft af te kopen.
Dank je wel! Idd contact gehad met Kpn omdat het een zakelijk abonnement betreft moesten de toestel kosten betaald worden. Wat ik best logisch vind maar voor een abonnement betalen die op is gezegd vanwege overlijden vind ik het persoonlijk niet normaal dat je dat ook moet betalen. Dit kreeg ik als antwoord:



Als het bedrijf blijft bestaan dan kan het abonnement dus heel zwart wit gezien blijven bestaan. Het bedrijf is namelijk de contractant van het abonnement en niet de eindgebruiker van het abonnement. Dit is een reguliere opzegging en dat betekent dus inderdaad dat er een afkoopsom over het abonnement wordt. De ophef is per 03-07 verwerkt in verband met de maand opzegtermijn. Het kan zijn dat er bij T-Mobile andere voorwaarden gelden, maar dit is de reguliere procedure voor een dergelijke situatie.





Dus blijkbaar geldt het alleen als je een particulier abbonement hebt. Dan kan alles gewoon kosteloos stop gezet worden dan schijn je ook geen toestel kosten hoeven te betalen, wordt met 2 maten gemeten particulieren gebruikers hebben ook nabestaanden kunnen ze die er ook wel voor op laten draaien🙈🙈🙈 bij T-mobile had mijn vader ook een zakelijke abbonement die kon echter wel gewoon opgezegd worden kreeg zelfs nog geld terug dus ik vind het een vreemd verhaal maar ja andere voorwaarden zeggen ze dan. Ze zullen daar wat menselijker zijn 😉
Wat goed dat je inmiddels al contact hebt gehad met één van mijn collega's van de zakelijke markt. Ik begrijp dat het erg vervelend dat er een afkoopsom in rekening gebracht wordt. Het klopt dat een particulier abonnement van een overledene opgezegd of kosteloos overgezet kan worden. Ik had zelf verwacht dat dit ook zo zou zijn met een zakelijk abonnement maar blijkbaar is dat niet het geval. Helaas kan ik hier zelf niks aan veranderen. 😥
Dat zou je idd denken, er zijn meerdere dingen die verkeerd zijn gegaan betreft het abbonement. Ik heb er een jurist op gezet we gaan kijken waar dat naartoe leidt toch bedankt voor je reactie!
Graag gedaan @Detti24 ☺️

Reageer