Skip to main content

Hoi, 

 

Ik heb gisteren een e-sim abo erbij genomen voor als 2de nummer naast mijn huidige nummer. Ik heb alle stappen gevolgd maar ik krijg mijn e-sim niet gedownload en geactiveerd op mijn toestel. Dit is wat ik te zien krijg: 

 

1:

 

2:

3:

4:

 

5:

 

Welkom hier @OzanT! Leuk dat je je vraag bij ons stelt. Als ik je goed begrijp heb je voor jouw Samsung Note 20 Ultra een e-sim abonnement genomen. Het zou gewoon moeten werken. 
Ben je verbonden met de wifi of met het mobiele netwerk? 
Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, telefoonnummer en klantnummer hebben we nodig om mee te kijken! :blush:


Welkom hier @OzanT! Leuk dat je je vraag bij ons stelt. Als ik je goed begrijp heb je voor jouw Samsung Note 20 Ultra een e-sim abonnement genomen. Het zou gewoon moeten werken. 
Ben je verbonden met de wifi of met het mobiele netwerk? 
Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, telefoonnummer en klantnummer hebben we nodig om mee te kijken! :blush:

Hoi Lisa,

Ik heb het zowel met mobiele als wifi netwerk geprobeerd. Ik heb mijn gegevens ingevuld. :)


Heb jij toevallig Android 11 al geïnstalleerd op je toestel @OzanT?

Zou je in dat geval de stappen waarmee een andere klant de E-sim aan de praat heeft gekregen eens willen proberen? ‘Uiteindelijk heb ik het opgelost door na het toestaan van de download naar de instellingen van de telefoon te gaan (Settings > Connections > Sim cards - de telefoon staat op Engels) en daar “Add e-SIM” te kiezen’

Meerdere klanten die Android 11 op hun Samsungtoestel hebben geïnstalleerd, liepen tegen precies hetzelfde probleem aan en hebben vervolgens aangegeven dat dit de oplossing was :blush:


Heb jij toevallig Android 11 al geïnstalleerd op je toestel @OzanT?

Zou je in dat geval de stappen waarmee een andere klant de E-sim aan de praat heeft gekregen eens willen proberen? ‘Uiteindelijk heb ik het opgelost door na het toestaan van de download naar de instellingen van de telefoon te gaan (Settings > Connections > Sim cards - de telefoon staat op Engels) en daar “Add e-SIM” te kiezen’

Meerdere klanten die Android 11 op hun Samsungtoestel hebben geïnstalleerd, liepen tegen precies hetzelfde probleem aan en hebben vervolgens aangegeven dat dit de oplossing was :blush:

 

Zoals te zien op de screenshots die ik had gepost, heeft ook dit niet gewerkt. :(


Jammer! Dus Android 11 is al geïnstalleerd op het toestel. Heb je de MijnKPN app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en daarna opnieuw geprobeerd? Wil je dit nog doen en terugkoppelen? Werkt dit dan nog niet, dan neem ik contact op met een achterliggende afdeling.


@OzanT, ik ben benieuwd of het inmiddels gelukt is om de esim te activeren?


Ik heb meerdere KPN medewerkers aan de lijn gehad en geen van allen konden mij helpen. Ik had letterlijk al alles geprobeerd wat mij geadviseerd werd. Ik kon het op geen manier downloaden, zelfs niet via mijn toestel. Ik kreeg steeds dezelfde melding zoals te zien op mijn screenshot. Toen bedacht ik me dat ik misschien een eSIM nodig had die geactiveerd kan worden met een QR code. Heb mijn nieuwe abo geannuleerd en een abonnement afgesloten bij een provider die wel werkt met eSIM QR codes. Binnen een paar minuten werkte mijn nieuwe nummer. Misschien een tip voor KPN om over te stappen op QR codes i.p.v. een activeringscode.


Bedankt voor je reactie! Goede tip maar we hebben juist niet gekozen voor het activeren via een QR code in verband met fraudegevoeligheid. Jammer dat het activeren niet alsnog gelukt is en je het abonnement nu geannuleerd hebt :slight_frown:. Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten!