Skip to main content
Vraag

Krijg geen IPv4 adres van TP-Link TL-MR6400 (4G router) met KPN datasim

• February 18, 2025
  • 32 reacties
  • 537 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

32 reacties

AmigoRozendaal
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • February 18, 2025

Jij hebt sowieso nieuwere hardware. Ik v2. Ik krijg ook geen automatische update-controle.

Firmware Version:

1.0.22 Build 230419 RC.36346n

Hardware Version:

MR6400 v2 00000000

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • February 18, 2025

​@AmigoRozendaal 

Wellicht een nieuwe router kopen? Ik heb de mijne op marktplaats gekocht. Was geloof ik 30 of 40 Euro.

Op tweakers zie ik dat ze zo'n 65 Euro nieuw kosten. Weet alleen niet welke hardware versie je dan koopt?

https://tweakers.net/pricewatch/472785/tp-link-300mbps-wireless-n-4g-lte-router.html?utm_source=google&utm_medium=css&utm_campaign=organic&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA_NC9BhCkARIsABSnSTZhFUro7tVAOqt41PTWjuWzXNixtTUBa1PB3Gm69IBLcWhc_DYFBYsaApy4EALw_wcB

AmigoRozendaal
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • February 18, 2025

Ja en die jij doorstuurt ziet er exact hetzelfde uit als degene die ik hier heb….. Misschien juist maar voor een ander merk gaan…. Alleen dan geen zekerheid dat het werkt. Wel vervelend dat deze met Odido of Vodafone super werkt verder. Vreemd!

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • February 18, 2025

​@AmigoRozendaal 

KPN gebruikt met apn internet IPv6 adressen. Zover ik weet is KPN de enige Nederlandse mobiele provider die IPv6 aanbied via apn internet.

Door pdp-type op IPv4 te zetten met apn internet krijgt je modem normaal gesproken een IPv4 adres. Wellicht dat de firmware van je router hier niet goed mee omgaat. En dat mijn router met hogere firmware nu wel goed gaat met pdp-type IPv4. 

Waar gebruik je geen IPv6 of werkt het dan ook niet? 

AmigoRozendaal
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • February 18, 2025

Die laatster zin/ vraag snap ik niet helemaal? Maar het lijkt er inderdaad op dat deze router het netwerk van KPN niet aan kan. IPv6 werkt niet. Als ik dan bijvoorbeeld met mijn telefoon met de wifi verbind krijg ik geen internet. Verder heeft mijn vader apparatuur aan boord wat niet werkt via / met IPv6 zoals een camerasysteem, RayMarine apparatuur en een thermostaat welke dan op afstand af te lezen en te bedienen is…

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • February 18, 2025

Ok. Duidelijk. Dan wordt het een nieuwe router... Ik zie geen andere oplossing. 

Waar = Waarom.  In mijn vorige post. 🙂

AmigoRozendaal
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • February 18, 2025

Nee helaas, maar nu ben ik aan het zoeken, maar nergens staat de voedingsspanning omschreven :-(
Moet voor aan boord uiteraard 12V DC zijn. Die hier staat heeft dat, maar die van jou bijvoorbeeld is 9V DC….

Â