Skip to main content
Beantwoord

Krijg ik een vergelijkbaar toestel bij vervanging iPhone 11?

• January 30, 2025
  • 14 reacties
  • 202 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb zojuist bericht gekregen dat ik mijn iphone 11 kan omruilen voor de 13. Heel fijn. 2 vraagjes, mijn huidige telefoon heeft 256 GB. Gaat de nieuwe iphone 13 dat ook hebben? En helaas sinds 2 weken zit er een fikse barst in mijn scherm. Alles doet het nog, touchscreen, camera etc. Als ik het juist heb moet dit geen probleem zijn voor de ruil? ff checken… 

Dank alvast

Beste antwoord door bnh

Hoi ​@Charlotte vd V.

De exacte voorwaarden staan in de e-mail die je hierover gehad hebt.

1. Je zou inderdaad een 256 GB versie moeten krijgen, controleer dit goed bij binnenkomst van het toestel. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn open dan niet het doosje van de telefoon zelf maar retour deze.
  2. Het toestel moet werken, mag niet ernstig beschadigd zijn of waterschade hebben. Als je twijfelt of je toestel voldoet aan deze voorwaarden kan je ook voor een ander protocol kiezen. Dan stuur je eerst je oude toestel op ter beoordeling en je zal dan een nieuwe krijgen of je oude terug bij afkeur (de beoordeling is kosten loos). 

Mocht je voor optie twee gaan maak dan een bel afspraak met de Klantenservice en laat de omruiling e-mail voor wat het is.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 30, 2025

Hoi ​@Charlotte vd V.

De exacte voorwaarden staan in de e-mail die je hierover gehad hebt.

1. Je zou inderdaad een 256 GB versie moeten krijgen, controleer dit goed bij binnenkomst van het toestel. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn open dan niet het doosje van de telefoon zelf maar retour deze.
  2. Het toestel moet werken, mag niet ernstig beschadigd zijn of waterschade hebben. Als je twijfelt of je toestel voldoet aan deze voorwaarden kan je ook voor een ander protocol kiezen. Dan stuur je eerst je oude toestel op ter beoordeling en je zal dan een nieuwe krijgen of je oude terug bij afkeur (de beoordeling is kosten loos). 

Mocht je voor optie twee gaan maak dan een bel afspraak met de Klantenservice en laat de omruiling e-mail voor wat het is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 30, 2025

dank. Net klantenservice gesproken en begrepen dat als alles nog werkt, alleen glas van het scherm kapot de ruil ok is.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • January 30, 2025

dank. Net klantenservice gesproken en begrepen dat als alles nog werkt, alleen glas van het scherm kapot de ruil ok is.

Ik geloof het ook ja, zolang het scherm maar werkt.

• Nieuwkomer
  • February 4, 2025

Hi, ik heb ook recent een bericht gekregen om mijn iPhone 11 in te wisselen en ook de voorwaarden gelezen. Bij mij doet alles het nog alleen ik heb dus al jaren grote barsten aan de achterkant van mijn telefoon. Dit zit er dus al jaren, en ik wil best het tweede protocol uitproberen maar hoe lang zou ik moeten wachten tussen het opsturen van mijn iPhone 11 en een antwoord van KPN ?  Alles doet het nog wel gewoon zoals dat ik het gekocht heb dus hopelijk is het nog oké aan de hand wat ik in de andere antwoorden lees. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 4, 2025

Is het ook mogelijk om bij te leggen en upgrade te krijgen/kopen van iPhone 13 naar bv Pro?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 4, 2025

Is het ook mogelijk om bij te leggen en upgrade te krijgen/kopen van iPhone 13 naar bv Pro?

Helaas niet, je kunt alleen accepteren wat er wordt aangeboden en daarmee moet je het doen. Je kunt hem natuurlijk zelf verkopen en het verschil bijleggen.

KPN heeft een partij iPhone 13-telefoons opgekocht voor een mooi bedrag waarschijnlijk, dus als ze je de winkelwaarde moeten vergoeden, maken ze nog meer verlies.

• Deelnemer
  • February 22, 2025

Na 3 maanden eindelijk vervangende toestel ontvangen zojuist,

wat denk je. 
toch een 128gb ipv een 256gb. 
Wat ik tot 3x aan toe had aangegeven. Zou allemaal goedkomen. 
kan ik daar wederom weer achteraan om weer een paar weken van het kastje naar de muur gestuurd te worden. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 22, 2025

Na 3 maanden eindelijk vervangende toestel ontvangen zojuist,

wat denk je. 
toch een 128gb ipv een 256gb. 
Wat ik tot 3x aan toe had aangegeven. Zou allemaal goedkomen. 
kan ik daar wederom weer achteraan om weer een paar weken van het kastje naar de muur gestuurd te worden. 

Ik zou overwegen als je niet boven de 128GB komt het te laten voor wat het is. Weer opnieuw omruilen geeft zoveel ellende. Toestel kan kwijtraken, en als het wel goed retour komt moeten ze weer opnieuw een ticket aanmaken geloof ik. En daarna weer afwachten of het goed gaat. Iemand hier met het zelfde probleem wacht al 3 maanden geloof ik..

Je hebt een gratis nieuw toestel, als je niet boven de 128 komt met je verbruik zou ik het prima vinden. 6 jaar oud toestel voor een splinternieuw toestel dat nieuwe is.

• Deelnemer
  • February 22, 2025

Dat is juist het probleem. 
ik zit wel boven de 128gb. 

bijzonder is dat er fout op fout wordt gemaakt. 
Ik vind het opvallend dat dit allemaal zo problematisch moet verlopen. 

Als ik dit bij mijn werkgever doe, dan had ik al op straat gestaan 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 22, 2025

Dat is juist het probleem. 
ik zit wel boven de 128gb. 

bijzonder is dat er fout op fout wordt gemaakt. 
Ik vind het opvallend dat dit allemaal zo problematisch moet verlopen. 

Als ik dit bij mijn werkgever doe, dan had ik al op straat gestaan 

Het zijn allemaal externe bedrijven, de opdracht is waarschijnlijk om de 128GB versie uit te leveren. Dan zien ze wel hoeveel er terugkomen. Succes met de omruiling. Ik hoop dat je veel geduld hebt.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@bnh dat slaat echt nergens op.

@MSC1987 balen dat je het verkeerde toestel gekregen hebt! Ik stuur je een privébericht, dit moet Reconext rechttrekken.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 24, 2025

@bnh dat slaat echt nergens op..

Dan kun je dat wel roepen, maar het gebeurt anders vrij vaak. Hoeveel verhalen staan hier en op Tweakers niet over kwijtgeraakte toestellen die binnen het zichttermijn zijn geretourneerd of ter reparatie? Mensen moeten letterlijk twee tot drie maanden wachten op hun geld, terwijl de wet voorschrijft dat je als bedrijf de zaak binnen 14 dagen moet afhandelen of het probleem in een redelijke termijn moet oplossen.

Als voorbeeld:
Still don't have the money back for the iPhone the delivery guy couldn't give after I paid | KPN Community

en betreft de omruilactie iPhone 11:
De beste klant zit al drie maanden in het gezeur.
Problemen bij omruil iPhone 11 | KPN Community

En zo kan ik, indien gewenst, nog enkele onderwerpen aanhalen die dit probleem illustreren. Daarom vind ik jouw bewering dat het onzin is enigszins overdreven…
Fouten maken is niet erg, dat kan iedereen overkomen. En het benoemen ervan moet gewoon kunnen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik zal de laatste zijn die ontkent dat er daar wel dingen fout kunnen gaan in een proces als dit. Maar om te insinueren dat dat met opzet is gaat me wat ver.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 25, 2025

Ik zal de laatste zijn die ontkent dat er daar wel dingen fout kunnen gaan in een proces als dit. Maar om te insinueren dat dat met opzet is gaat me wat ver.

Dat is wat jij er van maakt, ik heb alleen gezegd dat de opdracht is omruilen met wat er is en als er wat terug komt zien ze dat wel. Of daar een hele strategie achter zit om geld uit te besparen bijvoorbeeld heb ik nooit gezegd.