Skip to main content
Beantwoord

Kun je zelf de ingangsdatum bepalen bij verlenging mobiel?

  • 7 September 2024
  • 5 reacties
  • 90 keer bekeken

Hi allen,

Bij checken voordeel bij overstap naar een heel ander mobiel contract staat in de samenvatting dat ik mijn telefoonnummer en simkaart behoud. En vooral dat het nieuwe contract meteen ingaat als het huidige contract afloopt.

Mijn huidige contract is al heel lang verlopen. Er is dus geen sprake van afloop lopende contract. Ik ben het gewend dat de factuurdatum altijd per 1e van elke maand ingaat.

En daarmee ook de afschrijving van de abonnement op vaste tijd plaats vindt, zoals het bij mij nu gaat. Voor mij is dat heel helder, duidelijk en overzichtelijk. Vind het onhandig als de datum “ergens midden in de maand” begint.

Dus wil ik dat bij de verlenging niet de bedoeling is dat het meteen ingaat, maar gewoon op de eerste dag van de volgende maand. In dit geval per 1 oktober a.s.

P.S. Dit vraag ik namens mijn vriendin.

 

Wat u wilt haalt niets uit. KPN schuift de eerste dag van de factuurmaand toch altijd naar een andere willekeurige dag in de maand. Daar kunt u niets aan doen.


Hi allen,

Bij checken voordeel bij overstap naar een heel ander mobiel contract staat in de samenvatting dat ik mijn telefoonnummer en simkaart behoud. En vooral dat het nieuwe contract meteen ingaat als het huidige contract afloopt.

Mijn huidige contract is al heel lang verlopen. Er is dus geen sprake van afloop lopende contract. Ik ben het gewend dat de factuurdatum altijd per 1e van elke maand ingaat.

En daarmee ook de afschrijving van de abonnement op vaste tijd plaats vindt, zoals het bij mij nu gaat. Voor mij is dat heel helder, duidelijk en overzichtelijk. Vind het onhandig als de datum “ergens midden in de maand” begint.

Dus wil ik dat bij de verlenging niet de bedoeling is dat het meteen ingaat, maar gewoon op de eerste dag van de volgende maand. In dit geval per 1 oktober a.s.

P.S. Dit vraag ik namens mijn vriendin.

 

@Valewijn nadat je verlengt hebt kan je via 0800-0402 of via mijnkpn de betaal datum aanpassen maar er zijn aan aantal betaal datas waar je uit kan kiezen ik heb dat destijds ook gewijzigd naar eind vd maand. Dat komt mij beter uit. Er zijn wel mogelijkheden.

 


Klopt @Steve Mnt , je kan de betaaldatum aanpassen maar de factuurperiode niet, dus als topicstarter daarop staat helpt dat niet.

De factuurperiode veranderd niet bij elke verlenging @Nick83 . Mijn abonnement uit begin 2022 (ingangsdatum op de 23e van de maand, factuurperiode 16 t/m 15 volgende maand) kreeg tijdens de verlenging in juli 2024 alleen een nieuwe ingangsdatum op de 12e. De factuurperiode bleef hetzelfde en begon gewoon weer op de 16e.

Als jouw mobiele abonnement al wat ouder is @Valewijn , dan kan het betekenen dat het KPN systeem eenmalig wel een nieuwe factuurperiode bepaalt bij de overstap naar de huidige abonnementen. Daar valt niet aan te ontkomen, je kan alleen de betaaldatum aanpassen.

De ingangsdatum staat hier helemaal los van, dat is niet meer dan het begin van het contract.


Dank allen,

Mijn vriendin heeft haar contract verlengd en ging het de dag daarop gewoon in.

In dat geval weet ik dan ook dat als je op de laatste dag van de maand verlengt, het contract per 1e van de maand daarop ingaat. Dat is dan de enige manier om een abonnementsmaand gelijk te laten lopen met de kalendermaand.

Al vraag ik mij wel af waarom KPN de keuze niet aan ons overlaat. Immers, klant is koning.

 


Al vraag ik mij wel af waarom KPN de keuze niet aan ons overlaat. Immers, klant is koning.

 

KPN zal de belasting van de factuursystemen graag willen spreiden over de hele maand en verdeelt het werk op die manier over alle dagen i.p.v. alleen rond de maandovergang.

Dat bij verlengen op de laatste dag van de maand, het contract op de 1e van de nieuwe maand ingaat zegt nog niets. De factuurperiode kan nog steeds starten op een willekeurige dag in de maand.


Reageer