Skip to main content

Beste,..

 

Wij gaan op vakantie en willen onze Iphone (12 en 14) in de VS voorzien van een lokale fysieke Simcard. Bij terug komst in NL weer overstappen op de Esim. Hoe pakken we dit het beste aan zonder kans te lopen op hoge bel (data_ kosten tijden ons verblijf, via de aanwezige Esim? We willen de nummer graag behouden!

Hallo @Piikea ,

Heb je niet nog ergens oude telefoons liggen? Of kun je er eentje lenen van een bekende? Dan zou ik die gaan gebruiken voor dat lokale fysieke simkaartje.   


Beste Noordzee,

Bedankt voor de tip, maar mijn zus (die op mijn vakantieadres woont) heeft al 2 simcards gekocht voor Iphone 12 en 14.


een simkaart is toch niet toestel afhankelijk ? 


Beste Noordzee,

Bedankt voor de tip, maar mijn zus (die op mijn vakantieadres woont) heeft al 2 simcards gekocht voor Iphone 12 en 14.

Die simkaartjes kun je in iedere telefoon stoppen. Bij hele oude telefoons heb je een soort kaartje (adapter) nodig waar je het huidige formaat in kunt stoppen.

https://www.bol.com/nl/nl/p/simkaart-adapter-3-in-1-set-micro-sim-nano-sim/9200000123878805/


Wij gaan op vakantie en willen onze Iphone (12 en 14) in de VS voorzien van een lokale fysieke Simcard. Bij terug komst in NL weer overstappen op de Esim. Hoe pakken we dit het beste aan zonder kans te lopen op hoge bel (data_ kosten tijden ons verblijf, via de aanwezige Esim? We willen de nummer graag behouden!

In die toestellen kan volgens mij gewoon een simkaart. Die kunt u er gewoon in stoppen. Daarvoor e-sim niet gedeactiveerd te worden. In het toestel kunt u kiezen welke simkaart u wilt gebruiken.


Ik weet dat een simcard tst onafhankelijk is, maar mijn zus heeft alleen de nanocards en mijn oude toestellen passen deze niet in


Is een SMS sturen naar 1266 met de tekst: “bescherming aan” (zonder de quotes) geen optie? Dan betaal je geen roamingkosten buiten de EU met je KPN sim.


Ik weet dat een simcard tst onafhankelijk is, maar mijn zus heeft alleen de nanocards en mijn oude toestellen passen deze niet in

Volgens deze pagina …

https://support.apple.com/nl-nl/HT202645

... passen er nano simkaarten in de iPhone 12 en 14.