Skip to main content
Beantwoord

Kunnen we de T522A Inrico 4G portofoons nog gebruiken na 2027?

• May 25, 2025
  • 5 reacties
  • 75 keer bekeken

Hoi,

Wij maken gebruik van het zello net werk, om met onze vrijwilligers te kunnen comuniceren. Nu lees ik.dat per 2027 straks dat niet meer kan, omdat de portofoons de t522a van inrico niet kunnen bellen. Maar alleen gebruik maken van data. Zou dit inhouden dat we dan allemaal nieuwe portofoons moeten aanschaffen.

Beste antwoord door PeterG

Per 1 december 2027 gaat het 2G (GSM) netwerk definitief uit de lucht.

En ja, als je portofoons al zo oud zijn dat de spraak over 4G niet ondersteunen houdt dat nieuwe portofoons in.

Maar als je de leverancier nog weet zou ik dáár informeren hoe het na die datum gaat.

Voor zover ik kan zien is Zello een app op mobiele telefoons. Als dié gewoon al 4G zijn dan lijkt mij dat het blijft functioneren.

2G / GSM = stokoud, alleen bellen/sms, beschikbaar tot 1 december 2025

4G = data, bellen, sms

5G = data, bellen, sms

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 25, 2025

En ja, als je portofoons al zo oud zijn dat de spraak over 4G niet ondersteunen houdt dat nieuwe portofoons in.

Maar als je de leverancier nog weet zou ik dáár informeren hoe het na die datum gaat.

Voor zover ik kan zien is Zello een app op mobiele telefoons. Als dié gewoon al 4G zijn dan lijkt mij dat het blijft functioneren.

4G = data, bellen, sms

5G = data, bellen, sms

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 25, 2025

4G = data, bellen, sms

5G = data, bellen, dit zegt k p n op hun web site.

Dit zegt kpn hier over.

Vandaar mijn vraag.

Geen 4G bellen: Als je alleen een toestel hebt dat geschikt is voor 4G internetten, maar niet voor 4G bellen, dan zal dit toestel niet meer werken na 1 december 2027. De portofoons zijn. Van 2024/2025

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

Ja, datzelfde zeg ik dus ook.

Als die toestellen geen 4G bellen ondersteunen wordt dat echt nieuwe toestellen kopen. Ze zijn dan ook, nu al, behoorlijk op leeftijd lijkt me.

En verder vindt ik dat Zello een app op een mobiele telefoon is. Smartphones van de laatste ca. 8 jaar ondersteunen 4G bellen. Dus als dat niet zo is zijn ze sowieso oud.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 25, 2025

Nee de toestelen zijn van 2024/2025 net aangeschaft.

https://www.portofoonweb.nl/inrico-t522a-ip66-4g-lte-poc-zello-portofoon-k-type-met-gps-wifi-en-bluetooth?utm_campaign=&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=&gad_source=1&gad_campaignid=17960318523&gclid=Cj0KCQjw_8rBBhCFARIsAJrc9yCdFPbdIzRd8AZnCFQYroKWLOmBW77X5KPpVgTOt7mGDp1kMyO4yf4aAhU8EALw_wcB

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

Maar op die pagina staat toch….

het grote verschil dat deze opvolger geschikt is voor 4G LTE

Dat is wel raar want LTE = 4G. Dus wat hier staat is beetje dubbelop.

Maar of het VoLTE (= spraak bellen via 4G) ondersteunt zie ik niet. Dat moet je dan echt bij de leverancier of fabrikant informeren!

KPN levert deze toestellen niet en weet er dus niks van.

200 euro is wel een beetje duur voor apparaten die je dan maar 2 jaar kunt gebruiken. Bovendien zou 2G er eind dit jaar al uitgaan, maar dat is uitgesteld omdat de energieleveranciers hun oude slimme meters niet tijdig kunnen vervangen. Maar 1 december 2027 is nu wel een harde datum voor de zeer oude 2G GSM techniek.