Skip to main content

Beste lezers,

Ik overweeg naar een andere leverancier over te stappen. Deze andere leverancier is behoorlijk wat goedkoper maar ik blijf gebruik maken van het KPN netwerk.

 

Kan het zijn dat ik bij deze andere leverancier toch aan kwaliteit (snelheid internetten, dekking, etc.) ga inleveren of blijft dat binnen het KPN netwerk hetzelfde?

Groet,

 

Jokke

 

Beste lezers,

Ik overweeg naar een andere leverancier over te stappen. Deze andere leverancier is behoorlijk wat goedkoper maar ik blijf gebruik maken van het KPN netwerk.

 

Kan het zijn dat ik bij deze andere leverancier toch aan kwaliteit (snelheid internetten, dekking, etc.) ga inleveren of blijft dat binnen het KPN netwerk hetzelfde?

Groet,

 

Jokke

 

Bedoeld u budget?


Hallo @Jokke 

De kwaliteit en dekking van de mobiele verbinding zal gelijk zijn maar vaak heb je wel te maken met een geknepen internetsnelheid.
Dat kan per provider die via het KPN netwerk levert verschillend zijn, bij sommige kan je b.v. ook kiezen voor een hogere snelheid tegen een meerprijs.


B.v. bij Budget wat @martijn197108  noemt is de maximale downloadsnelheid 5,0 Mbps en de uploadsnelheid 1,0 Mbps.


Bij KPN is dat veel hoger:
Wat is de maximale en gemiddelde snelheid van 4G?
Er zijn diverse factoren welke invloed hebben op de daadwerkelijke snelheid. Gemiddeld ontvang je met 4G in Nederland 20 Mbit/s down- en 10 Mbit/s uploadsnelheid. Momenteel wordt in Nederland gewerkt aan de uitrol van 4G+. De theoretische snelheid die met 4G+ behaald kan worden bedraagt maximaal 225 Mbit/s. Gemiddeld ontvang je met 4G+ in Nederland 75 Mbit/s down- en 35 Mbit/s uploadsnelheid. Om van 4G+ gebruik te kunnen maken heb je een 4G+ netwerk en een toestel dat geschikt is om 4G+ te ontvangen nodig.


Beste lezers,

Ik overweeg naar een andere leverancier over te stappen. Deze andere leverancier is behoorlijk wat goedkoper maar ik blijf gebruik maken van het KPN netwerk.

 

Kan het zijn dat ik bij deze andere leverancier toch aan kwaliteit (snelheid internetten, dekking, etc.) ga inleveren of blijft dat binnen het KPN netwerk hetzelfde?

Groet,

 

Jokke

 

Bedoeld u budget?

Ja ik bedoel BudgetMobiel

 


Ja ik bedoel BudgetMobiel

 

Zei hebben geen 5G,geen forum,geen 24/7 klantenservice en lagere snelheid.


Zei hebben geen 5G,geen forum,geen 24/7 klantenservice en lagere snelheid.

Dit staat op de Homepage van Budget/mobiel!
Datasnelheid: Max. 5.0 Mbps down / 1.0 Mbps up

Héél sneeky dit. Maar er staat dus 5 Mb/s down en 1 Mb/s up. Met die downloadsnelheid lijkt mij kijken via 4G niet te doen.

En die snelheid ga je niet erg vrolijk van worden als je nu mobiel van kpn gewend bent.

Bij kpn heb je binnen de bundel tot zo'n 40 Mb/s en up iets van 10 mb/s.

Dat een andere provider goedkoper is komt ergens vandaan natuurlijk.


 

Dit staat op de Homepage van Budget/mobiel!
Datasnelheid: Max. 5.0 Mbps down / 1.0 Mbps up

Héél sneeky dit. Maar er staat dus 5 Mb/s down en 1 Mb/s down. Met die downloadsnelheid lijkt mij kijken via 4G niet te doen.

En die snelheid ga je niet erg vrolijk van worden als je nu mobiel van kpn gewend bent.

Bij kpn heb je binnen de bundel tot zo'n 40 Mb/s en up iets van 10 mb/s.

Dat een andere provider goedkoper is komt ergens vandaan natuurlijk.

Budget heet niet voor niks budget.Simyo is ook goedkoop(er) en bevalt mij prima.Misschien dat een idee @Jokke ?

Voor simyo is dit wat zij bieden: geen 5g/wel een forum/snelheid 225 down en 75 mb up(4g)/geen 24/7 klantenservice


Dag @Jokke, leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden :)

 

Zo te zien ben je al aardig op weg geholpen en ik hoop dat je iets hebt gehad aan de informatie die hier is gedeeld! Nu is KPN nooit een prijsvechter geweest (en vermoedelijk zullen we dat ook nooit worden) in tegenstelling tot bijvoorbeeld Budget. Als het je primair om de prijs is te doen dan ga je niet zo snel bij KPN uitkomen. We proberen juist net dat kleine stapje extra te zetten en gaan verder in de ondersteuning wat er mede voor zorgt dat we nooit de goedkoopste zijn. Weet in ieder geval wel dat je altijd weer welkom bent mocht het elders toch niet zo goed bevallen als gehoopt!