Skip to main content

wij hebben een prepaid pakket van L mobi, waar jullie de provider van zijn. Gisteren kregen we een sms dat de dienstverlening stopt wegens een geschil. Dat is nog tot daar aan toe. Maar nog geen 24 uur later hebben jullie, KPN, de diensten stopgezet. Met als resultaat dat we onbereikbaar zijn maar ook geen nummerbehoud kunnen uitvoeren.

 

wat er ook gebeurd is, je kunt niet zomaar diensten afsluiten! geef de klant op zijn minst 2 weken de tijd om over te stappen. Dit heeft grote gevolgen. Hoe zit dit

 

Ik denk dat je beter met L mobi kan schakelen.

Hun zijn immers de partij die in gebreken is gebleven en hun rekeningen naar Provider niet betaald.


die zijn natuurlijk niet bereikbaar. Het is KPN die aan de knoppen zit. Klanten hebben allemaal ter goeder trouw prepaid tegoed gekocht. Gisteren krijgen klanten een sms, vandaag afgesloten. Door KPN. mensen zijn gewoon niet bereikbaar, dat is nog niet het ergste, ze kunnen geeneens meer hun nummer porteren. Zoiets kan toch niet, wat kost het KPN nu om 2 weken de service in de lucht te houden… Dit is echt heel erg.


die zijn natuurlijk niet bereikbaar. Het is KPN die aan de knoppen zit. Klanten hebben allemaal ter goeder trouw prepaid tegoed gekocht. Gisteren krijgen klanten een sms, vandaag afgesloten. Door KPN. mensen zijn gewoon niet bereikbaar, dat is nog niet het ergste, ze kunnen geeneens meer hun nummer porteren. Zoiets kan toch niet, wat kost het KPN nu om 2 weken de service in de lucht te houden… Dit is echt heel erg.

Precies. Mijn slechtziende moeder die haar mobiel alleen voor de taxi gebruikt zit nu hierdoor met de problemen. Belachelijk dat je inderdaad niet de tijd krijgt om een andere provider te regelen met nummerbehoud.


Ik snap dit volkomen maar bedrijven die niet betalen al een tijdje sluiten ze af.

SMS zal niet vanuit KPN gekomen zijn neem ik aan maar vanuit L Mobi zelf. (begreep ik van iemand die ook L Mobi heeft) 

 

Deze heeft een portering aangevraagd en werdt geaccepteerd.

dit staat nu ook op hun site:

Belangrijke Mededeling voor Onze Klanten

Vanwege een geschil over te hoge groothandel tarieven tussen L-mobi en onze netwerkleverancier zijn wij helaas genoodzaakt onze dienstverlening te stoppen. Dit kan ertoe leiden dat onze netwerkleverancier binnenkort de levering stopt.

 

Daarom verzoeken wij u dringend om uw mobiele nummer zo snel mogelijk mee te nemen naar een andere provider, zodat u uw nummer kunt blijven gebruiken. U kunt dit doen door een simkaart bij een andere provider te bestellen en nummerbehoud aan te vragen. Om uw nummer mee te nemen heeft u uw klantnummer nodig. Dit kunt u vinden op de achterkant van uw simkaart, deze begint met 89xxx.


Hoi @Herbert68 & @Gijsbert Kamerman 

Om te beginnen is L-Mobile een zelfstandige provider met een eigen hoofdkantoor.
L-Mobile is GEEN onderdeel van de KPN B.V. , maar maakt uitsluitend gebruik van het mobiele 4G netwerk van KPN.

L-Mobile koopt ruimte in, om gebruik te kunnen en mogen maken van het mobiele netwerk van KPN, en als L-Mobile daar op een gegeven moment flink in achter gaat lopen, dan heeft KPN B.V. het volste recht om de dienstverlening stop te zetten.

Je kunt het enigszins vergelijken met 2 tot 3 maanden huurachterstand bij de woningcorporatie, die zal dan (na toestemming van de rechter) overgaan tot ontruiming van de woning.
Waarna de bewoner zelf moet zoeken naar onderdak.

KPN hoeft dus geen rekening te houden met nummerbehoud van klanten van L-Mobile, omdat dat de verantwoordelijkheid is van L-Mobile zelf.
Zei hadden hun klanten al veel eerder kunnen waarschuwen, en daarmee meer tijd kunnen geven om met je 06-nummer te kunnen overstappen naar een andere provider.

Dus @Gijsbert Kamerman L-mobile is een volledig zelfstandige provider, wat dus geen onderdeel is van KPN B.V., ze maken alleen gebruik van het mobiele netwerk van KPN waarvoor ze moeten betalen.
L-Mobile had ook kunnen kiezen voor het mobiele netwerk van Odido of Vodafone.

KPN heeft gedaan wat ze mogen doen, maar de verantwoordelijkheid ligt toch echt voor 100% bij L-Mobile zelf.


Gewoon naar een andere aanbieder en via de website een prepaid of simonly bestellen met nummerbehoud. Omdat het een prepaid nummer betreft zal de overstap na vannacht al kunnen gebeuren. Goed je klantnummer controleren en je verificatie sms code voor nummerbehoud. Voor prepaid kun je eens kijken bij Lebara. Die gaan wel lekker. Lyca skippen vanwege de klantenservice die je toch niet zal verstaan al spreek je 100% ABN. 


Dag Michel, ik heb ook wel uitgezocht hoe dit formeel werkt. Het gaat erom dat hiermee niet L Mobi getroffen wordt, die is toch al failliet. Maar dat consumenten keihard geraakt worden, mensen die niet meer bereikbaar zijn, en dat binnen 1 dag. 

 

Wel degelijk kan KPN vanuit hun maatschappelijke verantwoordelijkheid er voor kiezen om het bijvoorbeeld 1 week open te laten zodat iedereen kan porteren.

 

Het ergste is nog dat ze niet alleen uitgaand verkeer hebben uitgezet, maar ook inkomend. Dat vind ik echt heel erg kwalijk: zij lopen amper schade als ze dit nog even hadden opengezet.

 

Klanten krijgen nu geen SMS binnen om nummerportering te regelen.  Dat vind ik het allerergste.


Alle schuld ligt echt bij jouw provider @Gijsbert Kamerman . Jouw provider weet al heel lang dat het op de een of andere manier niet goed gaat en KPN trekt ook niet zomaar van de ene op de andere dag de stekker er uit, daar zijn veel waarschuwingen aan en onderhandelingen met jouw provider aan voorafgegaan, maar op een gegeven moment houdt het op, dus KPN valt echt niets te verwijten, hoe sneu het ook voor de klanten is, maar de zakenwereld is bikkelhard als het er op aan komt.

Als jouw werkgever niets meer aan jou kan verdienen ga je er ook uit, ook al werk je er bij wijze van spreken al je hele leven, voor emoties is geen plaats in de zakenwereld.


Maar @Gijsbert Kamerman het is niet binnen 1 dag. Je denkt toch zeker niet dat L Mobi eergisteren financieel gezond was en gister niet meer en KPN dan alles afsluit? Hier gaan vast maanden aan gesprekken vooraf en ook zal L Mobi al langer hebben geweten waneer KPN het netwerk zou sluiten. Hun hebben pas zo laat mogelijk gecommuniceerd omdat ze dan hun klanten niet onnodig ongerust hadden gemaakt als ze toch wel opeens ergens financiën vandaan hadden gehaald, of misschien interesseert het ze geen hol wat er met hun klanten gebeurd. Enkel L Mobi kan jou vertellen waarom er pas zo laat is gecommuniceerd. Hiervoor kan je niet bij KPN aankloppen.


Ik snap dat je als KPN monteur KPN verdedigt, maar de klant wordt hier de dupe van. En als KPN enigszins klantbelang voorop had gezet, dan hadden ze gewoon inkomend verkeer nog even open laten staan, ongeacht hoe slecht of hoeveel ruzie ze onderling hebben, je laat gewoon je klanten (ja het zijn uiteindelijk ook KPN klanten!) niet zo in de kou staan. Een oma die de taxi niet meer kan bellen, volledig in paniek.

Dat zwartepieten gebeurt over de rug van de klanten, uitgaand verkeer nog tot daar aan toe, inkomend verkeer binnen 24 uur afsluiten kan gewoon niet. Mensen hebben ook het recht om hun nummer te porteren, ACM zit er ook achteraan begreep ik.

 


Beste Gijsbert,

 

Niet zo aanstellen. Je bent in zee gegaan met een slechte goedkope provider en probeert nu de boeman aan te wijzen voor jouw eigen slechte keuze. Goedkoop = duurkoop. KPN heeft hier niks mee te maken en bovendien is niets gratis. Iedere seconde dat er een dienst wordt geleverd door iemand dan kost dat geld. Waarom moet KPN ervoor opdraven omdat L Mobi hun financiën niet in orde heeft? 

 

Kijk gewoon jezelf in de spiegel aan en geef toe dat de fout bij jouw ligt. Als jij een telefoon op Marktplaats koopt dan ga je toch ook niet zeuren bij je provider dat bluetooth niet goed werkt? En vervolgens zeggen: Ja maatschappelijke verantwoordelijkheid… Je denkt nogsteeds klant = koning? Het is geen 2008 meer he? Wie niet betaald krijgt niks klaar! En wie dom is heeft pech. Zoek het uit. 

 


NN je weet blijkbaar exact hoe het proces verlopen is, of je bent vooringenomen! En ja de wereld is hard, maar dan moeten ze niet die mission statements neerzetten als ze er zijn voor de klant, etc, dit is gewoon schandalig, ook al hangt er een KPN vlag voor je raam. Dit doe je niet!!!


Wow wat een bizarre reacties hier! Fout ligt bij de klant?! Hadden we maar allemaal een abonnement bij KPN afgesloten! Stommerd! Dit forum wordt blijkbaar gedomineerd door KPN medewerkers. Tja, lekker objectief…

Ik blijf erbij, al is het tegen het zure been van de groene colonne hier: ook al ligt de fout bij L Mobi, dan nog moet je als sociaal betrokken bedrijf zeggen: oke, geef die mensen even een weekje de tijd… Wat KPN ook geen geld kost… Maar ja, KPN is goed.


maar dan moeten ze niet die mission statements neerzetten als ze er zijn voor de klant

Dat is allemaal marketing, daar moet je doorheen kijken @Gijsbert Kamerman 

Wow wat een bizarre reacties hier! Fout ligt bij de klant?!

Niemand beweert hier dat de fout bij de klant ligt, de klant is juist de dupe van het beleid van jouw provider en dat staat los van KPN.

 

 


Tja. Een futiel onbekend providertje geeft nu eenmaal risico.

Kpn Wholesale zal L mobi echt al weken geleden gewaarschuwd hebben. L mobi wist dit zelf ook als ze in onderhandeling zaten. Er is altijd een deadline. Ook om hun eigen klanten te waarschuwen. Daarbij zij ze duidelijk in gebreke gebleven. Daarvoor kun je de consumentenbond bijvoorbeeld aanschrijven ten aanzien van L mobi. Of Kassa, Radar.

Nu dan maar een kpn prepaid simkaart kopen. Activeren en dan nummerbehoud aanvragen. Dat laatste gaat met prepaid best snel. 

KPN de provider en KPN Netwerk zijn hier voor jouw juridisch geen partij in. Alleen L mobi. Daar ben je klant. Maar duidelijk geen koning, maar de ondergeschoven. 

ACM zit er ook achteraan begreep ik.

Bij hen zou je ook nog kunnen informeren. 

 


Als je mijn reacties terug leest zie je ook dat ik vaak zat kritiek heb geuit op KPN, alleen niet heel lullig alleen jij bent hier niet de klant van KPN. L Mobi was de klant van KPN Wholesale (niet KPN de provider dus je zit sowieso dubbel verkeerd)

Alleen als jij je huis verhuurd aan 8 gastarbeiders en je betaald de energierekening niet, en de netbeheerder gaat je afsluiten. Dan moeten die mensen boos worden op jou en niet op de netbeheerder. Jij bent nu boos aan het zijn op die netbeheerder maar die hoeft geen rekening te houden met de gastarbeiders, anders zou die nooit iemand kunnen afsluiten want er zit altijd wel iemand in de kou.

 

112 is nog wel bereikbaar met je telefoon dus in levensbedreigende situaties ben je gelukkig nog bereikbaar. Voor nu vooral ergens een simkaart regelen en nummerbehoud aanvragen, aangezien het prepaid is kan dat soms al binnen enkele uren geregeld zijn.


zucht. Mijn punt is: nummerbehoud kan niet want de SIM kaart is afgesloten en je ontvangt dus geen sms om je nummerbehoud te regelen….

 

mensen dat is mijn hele punt! Afsluiten oke, maar niet binnen 24 uur, en niet voor inkomend verkeer. KPN had dit veel beter en netter kunnen afhandelen.

 

 


KPN had dit veel beter en netter kunnen afhandelen.

Je bedoelt L mobi. En inderdaad, dat hadden ze netter moeten doen. Ik zou hierover in ieder geval een klacht indienen bij de consumenten bond.


haha nee natuurlijk niet, die ongetwijfeld ook, maar het is KPN die de stekker eruit getrokken heeft.


zucht. Mijn punt is: nummerbehoud kan niet want de SIM kaart is afgesloten en je ontvangt dus geen sms om je nummerbehoud te regelen….

 

Nummerbehoud kan bij KPN ook geregeld worden door te bellen met klantenservice via 0800-0402.
Je hebt dan alleen het klantnummer bij L-mobi nodig.

Zie dit bericht op hun website → Home - L-mobi Mobile

Vanwege een geschil over te hoge groothandel tarieven tussen L-mobi en onze netwerkleverancier zijn wij helaas genoodzaakt onze dienstverlening te stoppen. Dit kan ertoe leiden dat onze netwerkleverancier binnenkort de levering stopt.

Daarom verzoeken wij u dringend om uw mobiele nummer zo snel mogelijk mee te nemen naar een andere provider, zodat u uw nummer kunt blijven gebruiken. U kunt dit doen door een simkaart bij een andere provider te bestellen en nummerbehoud aan te vragen. Om uw nummer mee te nemen heeft u uw klantnummer nodig. Dit kunt u vinden op de achterkant van uw simkaart, deze begint met 89xxx.


Tja

En dat is de schuld van ... L mobi.

Die betaalde al sinds najaar 2022 minder aan kpn Wholesale dan de vraagprijs. Dus kpn Wholesale heeft het nog lang in de lucht gehouden hoor. Dat L mobi haar klanten dan weer zo laat, 1 dag tevoren, inlicht is schandalig!

Als ik 3 maanden huur achterstand heb word ik eruit gezet. Bij L mobi heeft het 1½ jaar geduurd.

Het nemen voor wat het nu is. Prepaid van andere provider halen en gewoon nummerbehoud aanvragen. 😉 Dat lukt ook zonder sms.


zucht. Mijn punt is: nummerbehoud kan niet want de SIM kaart is afgesloten en je ontvangt dus geen sms om je nummerbehoud te regelen….

 

mensen dat is mijn hele punt! Afsluiten oke, maar niet binnen 24 uur, en niet voor inkomend verkeer. KPN had dit veel beter en netter kunnen afhandelen.

 

 

Is ook niet binnen 24 uur dat L mobi het verzaakt laat te sturen kan je niet bij KPN neer leggen.

Lmobi wist maand geleden ook al dat ze het niet gingen redden probleem ligt toch echt bij hun.

Als je je stroom rekening niet betaald sluiten ze je ook af (binnen of buiten als klanten niet thuis zijn) 


maar dan moeten ze niet die mission statements neerzetten als ze er zijn voor de klant

Dat is allemaal marketing, daar moet je doorheen kijken @Gijsbert Kamerman 

Wow wat een bizarre reacties hier! Fout ligt bij de klant?!

Niemand beweert hier dat de fout bij de klant ligt, de klant is juist de dupe van het beleid van jouw provider en dat staat los van KPN.

 

 

Slechte reclame voor KPN, dit draadje. Ookal treft KPN geen blaam (ligt uiteraard bij L-Mobi), dit is niet de meest charmante (en zeker geen handige) manier om met potentieel nieuwe klanten om te gaan.


Dit wordt een oeverloze discussie en het moderatieteam kan hier het beste een slot op zetten.

 


maar dan moeten ze niet die mission statements neerzetten als ze er zijn voor de klant

Dat is allemaal marketing, daar moet je doorheen kijken @Gijsbert Kamerman 

Wow wat een bizarre reacties hier! Fout ligt bij de klant?!

Niemand beweert hier dat de fout bij de klant ligt, de klant is juist de dupe van het beleid van jouw provider en dat staat los van KPN.

 

 

Slechte reclame voor KPN, dit draadje. Ookal treft KPN geen blaam (ligt uiteraard bij L-Mobi), dit is niet de meest charmante (en zeker geen handige) manier om met potentieel nieuwe klanten om te gaan.

 

Volgens mij heeft KPN al een budget segmet in hun marktaandeel namelijk Simyo. Daarnaas hebben ze kortgeleden  Youfone overgenomen en dus nog eens een hap klanten erbij die zo goedkoop mogelijke abonnementen willen. Als KPN had gewilt hadden ze in die overname L Mobi wel gekocht. Hun klantenbase is te klein en tevens prepaid klanten. Daar valt bijna geen winst op te behalen dus die klanten wil je niet eens erbij hebben. Dat zij voornamelijk toch zeikerds die een prijs van 1 euro betalen voor iets en Consumentenbond, Radar, Kassa en ACM aanschrijven omdat ze een inflatiecorrectie betalen en daardoor nu 1,10 betalen. Nogmaals: goedkoop = duurkoop. Het is alsof je een werktang bij de Action koopt en na 2x gebruiken het vreemd vind dat het niet meer zoals nieuw werkt. 

 

L Mobi klanten kunnen gewoon met hun klantnummer overstappen. Er zit heus nog wel een kleine klantenservice al is het alleen al 2e lijn support. Mensen moeten gewoon eens een keer beseffen dat de klant = koning echt ouwe lariekoek is en niet meer vandaag de dag is. Als je dat onthoudt zullen ze waarschijnlijk eens een keer de contracten lezen en beseffen waar ze voor tekenen. 

 

Als je nummer je alles is, hang het dan niet achter een prepaid maar kies voor het goedkoopste simonly abonnement. Maarja die groep mensen vind net die ene peuk of fles wijn belangrijker dan in zee gaan met een provider die zichzelf jarenlang heeft bewezen en geeft dus het geld liever ergens anders aan. T is echt hilarisch deze groep….


Reageer