De bestelling van mijn nieuwe iphone 16 pro is enige tijd geleden ‘zoekgeraakt’ bij postNL.
De daarna volgende stappen waren natuurlijk contact zoeken met kpn en een onderzoek laten starten. In deze casus was sprake van een vermissing tijdens het proces van verwerken door postNL, waardoor er nooit een handtekening is gezet door wie dan ook voor ontvangst. Dit zou volgens het bericht van kpn dan ook maximaal één week duren, maar dit is inmiddels al bijna twee weken geleden.
Nu heb ik netjes deze week afgewacht en ben daarna contact gaan zoeken met kpn of ze mij al iets meer informatie konden geven. Dit was niet het geval en er is mij toen mondeling toegezegd dat ik binnen vierentwintig uur zou worden teruggebeld. Je kan vast al raden dat dit binnen die tijd niet is gedaan en ik zelf maar weer contact ben gaan zoeken.
Ook ben ik in de tussentijd contact gaan leggen met postNL en tot mijn verbazing konden zij mij vertellen dat het onderzoek al was afgerond. Deze medewerker kon mij vertellen dat de zaak gesloten was en kpn compensatie zou ontvangen voor het verdwenen toestel. Met daarna het advies om opnieuw contact te zoeken met kpn.
Nu is het zo dat kpn blijft aangeven dat er niets is ontvangen over deze casus. Daarnaast blijft PostNL mij steeds vertellen dat kpn het beste even contact kan zoeken om het op te helderen mocht er iets vastlopen in het proces. Het onderzoek van postNL is namelijk vorige week al afgesloten.
Tijdens dit gesprek werd voor mij de reguliere klantenservice overgeslagen en kreeg ik iemand aan de telefoon die er blijkbaar van op de hoogte was dat ik al eerder op de dag contact had gezocht (voor ik opnieuw contact had met postNL). Zonder dat er verder om mijn gegevens werd gevraagd werd mij direct medegedeeld geduld te moeten hebben. Het was een erg vervelende toon, waarbij haast op een sarrende manier werd aangegeven dat ik nog rustig een week (of meer?) geduld moest hebben. Deze manier van communiceren is echt zwaar ondermaats voor een ‘betere’ provider als kpn!
Kpn is tot de dag van vandaag nog geen enkele schriftelijke of mondelinge belofte nagekomen in deze zaak en neemt een ongelooflijk lakse houding aan terwijl, ik afgelopen week van de bezorgdienst al te horen heb gekregen dat de zaak is afgedaan. De boodschap is heb geduld, geduld en nog meer geduld. En door de vervelende toon van het gesprek krijg ik het idee dat ik weleens nóg meer geduld moet hebben, omdat ze het zeer waarschijnlijk vervelend vinden dat ik er achteraan zit.
Alsjeblieft kpn regel je zaken want dit komt veel te vaak voor! Ik wil mijn bestelling gewoon geannuleerd zien worden zonder gegijzeld te worden door het ongelooflijk langzame handelen van kpn.
Ik zal dan ook nooit meer een toestel kopen via kpn en als ik hier op het forum lees is de verdwijning van toestellen geen zeldzaamheid.
Met vriendelijke groet,
De Geduldige