Skip to main content

Binnenkort word ik, als actief dienende militair, door en voor het koninkrijk der Nederlanden als element van NATO ingezet in Litouwen voor de duur van 7 maanden.

graag blijf ik gebruik van mijn huidige abonnement voor deze periode.

 

ik kan hier niets over vinden op de site van kpn, logisch want dit is toch wel een bijzondere situatie 

 

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking

Helemaal niets bijzonders aan. Er zijn zat mensen die voor enkele maanden naar het buitenland gaan en dan daarbij hun abonnement tijdenlijk op willen schorten. Ook vanwege verhuizen wil men soms het abonnement tijdenlijk stopzetten. Maar dit is niet mogelijk bij KPN. Je zult dus gewoon door moeten blijven betalen, ondanks dat u er geen gebruik van maakt.


Ik geef aan er juist WEL gebruik van te blijven maken 


Ik denk dat @Nick83 het niet helemaal goed heeft gelezen.  Je kan, uitgaande van een recent abonnement, gewoon gebruik maken van je abonnement.  Welk abonnement heb je?


Hallo @Dave Ensie 

Als je een recent abonnement hebt, kan je dat onder dezelfde voorwaarden gewoon gebruiken in Litouwen. Zie deze pagina op de KPN Website: Buitenland - binnen EU

Daar staat:

Litouwen: dezelfde tarieven als in Nederland

Jij kunt gewoon blijven internetten, bellen en sms’en uit je huidige abonnement zoals je gewend bent. Je hoeft geen Extra Bundel aan te zetten.

Voor een verblijf langer dan 4 maanden in het buitenland kan KPN vragen om aan te tonen dat je een duurzame band hebt met Nederland. Zie deze pagina Band met Nederland op de website. Gedetacheerden en grenswerkers  e.d. worden daar genoemd als situaties die daar aan voldoen. Ik verwacht dus geen probleem.


Twee jarig


Ja zover was ik inderdaad ook, de duurzame band wil ik toch graag dan wel vooraf kenbaar maken ipv daar tijdens het verblijf na 4 mnd


Ok. Dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht eigenlijk dat een militair bij uitzending naar het buitenland überhaupt helemaal geen mobiel mee mocht nemen...


Ja zover was ik inderdaad ook, de duurzame band wil ik toch graag dan wel vooraf kenbaar maken ipv daar tijdens het verblijf na 4 mnd

Of dat vooraf kan (en hoe), daarvoor zal je moeten wachten op een reactie van een KPN moderator.


Hoi @Dave Ensie, welkom! Ik zie dat je al geïnformeerd bent dat je jouw abonnement in Litouwen gewoon net zo kunt gebruiken als hier. Het aantonen van een duurzame band kan alleen niet van tevoren. Het is ook niet zo dat we stipt zodra er 4 maanden voorbij zijn gelijk bij je komen aankloppen om dit te bewijzen. Het is meer dat als we, bij een controle, merken dat je meer dan 4 maanden lang meer verbruik in het buitenland had dan in Nederland, we dan contact kunnen opnemen om even na te vragen hoe dit zit. Als je dan op dat moment een stukje papierwerk opstuurt dat je daar zit als onderdeel van een militaire uitzending dan is er verder niets aan de hand. 


Bedankt voor je uitleg, ik ga het afwachten!

 

mvg Dave