Skip to main content

Goedenmiddag ,

 

Ik heb een vraag betreft de lengte van een abbonoment met telefoon.

Het is mij, misschien met vele andere opgevallen dat mobiele telefoons bij aanschaf best prijzig kunnen zijn.

Zo is een telefoon van €700 een luxe middenranger waar eerdere jaren dit aangezien werd voor een high end smartphone. 

En ook in de toekomst zullen telefoons steeds duurder worden.

Nu hebben steeds meer telefoons die in de high end markt zitten dure abbonoment kosten + eenmalig bijvoorbeeld €100 tot €200 bijbetalen,  afhankelijk wat je kiest 

 

Nu is mij per toeval opgevallen.. dat bijvoorbeeld Vodafone Spanje er tegenwoordig voor kiest om abbonomenten in plaats van 2 jaar aan te bieden, het voor 3 jaar aan te bieden.

Zo worden de kosten meer verdeeld en hoef je in de maand minder te betalen.

Ook nu telefoons steeds vaker en langer security ondersteuning krijgt, vind ik het zelf een super idee, dit te introduceren,  of in ieder geval allereerst eens een enquête voor te leggen aan de vaste klanten van KPN.

Zouden jullie dit binnen KPN eens kunnen bespreken?

 

Met vriendelijke groet,

Kyrr.

Ik hoop niet dat KPN dit ooit gaat doen. Het nodigt alleen maar uit om nog duurdere toestellen te kopen en daarmee nog meer schulden te maken. Dat moet je mijns inzien helemaal niet willen. Als je het geld niet hebt om een toestel te kopen, koop het dan gewoon niet.


Hey Nick83,

 

Dat ben ik zeker met je eens.

Ik ben zelf ook meer voor het zelf kopen van een toestel.

Maar ik vind het wel een discussie waard :)

Met name ook omdat het toch een ander concept is dan gebruikelijk hier in Nederland.

 


Hi Kyrr. Ik kan me nog herinneren dat deze discussie ooit is gevoerd. Ik kan in ieder geval aangeven dat wij niet van plan zijn om dit te introduceren, in ieder geval niet op korte termijn. Ik heb ooit op Tweakers een thread hierover gevolgd waarin er gespeculeerd werd over waarom het daar wordt gedaan en hier niet en dat was het verschil in inkomen en koopkracht als het om die grote bedragen gaat. Dat was zover ik weet wel een gok maar klinkt nog wel aannemelijk. 

Overigens is € 700.- zeker niet nodig voor een mid-range toestel. Dit is wel afhankelijk van wat je ermee wilt doen en of je per se een bepaald merk wilt hebben.