Skip to main content

Mijn internet verbinding is soms zeer langzaam is ongeveer tussen de 11 Mbps en 0,9 Mbps. Met 11Mbps kan ik nog wel uit de voeten maar onder de 1Mbps wordt erg laag. Wat kan ik doen om hier wat snelheid in te krijgen. Heeft dit te maken met de drukte op dat moment?

Hoi @Michiel1 

Welkom op de community van KPN.

Dat is inderdaad een trage verbinding.
Is dat op het 4G netwerk van KPN? Of op het 5G netwerk van KPN?
Waar woon je (kun je een postcode geven)?
 

Daarnaast zijn de volgende factoren die invloed kunnen uitoefenen op de snelheden op het mobiele netwerk:

  • Het type mobiele apparaat dat je gebruikt

  • De drukte op het internet of de internetpagina

  • Het aantal gebruikers dat tegelijk gebruik maakt van het mobiele netwerk

  • De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast

  • Obstakels tussen je mobiele apparaat en de zendmast. Zoals muren en gebouwen

  • Weersomstandigheden, zoals onweer

  • Als je in een snel bewegend voertuig zit

  • Het abonnement dat je bij ons hebt afgesloten

 

Ook raad ik je aan, om even de netwerkinstellingen binnen jouw smartphone een keer te resetten.
Dit zorgt er namelijk voor dat eventuele fouten eruit gehaald worden, en de juiste netwerkinstellingen er opnieuw ingeladen worden.

Met zo’n reset kun je veel problemen verhelpen.

 

 

 


Hi @Michiel1, ik denk ook graag mee. 

Fijn om te zien dat Michel je al goed op gang heeft geholpen. Ik ben ook benieuwd of dit op 1 bepaalde plek gebeurt of overal? Zou je de vragen van Michel willen beantwoorden?

 

 


Hoi 

Michel heeft me zeker op gang geholpen. Nog bedankt hier voor. Nadat ik mijn telefoon overnieuw had opgestart had ik helemaal geen 4g internet meer nadat ik de tip gelezen had over het resetten van mijn netwerk  instellingen was deze gelukkig weer terug. Ik heb een wisselende snelheid dit heb ik altijd op de zelfde locatie. 


En wat versta je met een wisselende snelheid? Als je een speedtest uitvoert op verschillende tijdstippen, dus ook als je het trager ervaart, welke snelheden krijg je te zien? 

Ook belangrijk, wat zegt onze dekkingskaart als je het adres daar invoert? 


Heb de dekkingskaart bekeken en ik val daar onder de 1% waar dus geen verbinding is. Dus alles wat ik aan snelheid heb moet ik blij mee zijn. Zou KPN het netwerk hier nog uitbreiden eigenlijk alleen vakantie huisjes in de bossen rond Lunteren op de Veluwe.

Bedankt allemaal voor het mee denken.

 


Hoi @Michiel1 

Ik ken de omgeving van Lunteren wel.
Er zijn daar een aantal vakantieparken in de prachtige natuur van de Veluwe.

Ik weet natuurlijk niet op welk vakantiepark jij momenteel verblijft, maar een aantal hebben een eigen KPN Zendmast in de achtertuin staan, zoals bij de volgende parken:

  • Vakantiepark De Goudsberg, Lunteren
  • Hotel De Werelt, Lunteren
  • Recreatiepark 't Gelloo, Ede

Kun je aangeven of je daar toevallig zit?
Zo net, geef dan de naam van het vakantiepark waar je wel verblijft, zodat ik verder kan kijken.


Hoi

Camping de Rimboe aan de Boslaan deze had een eigen internet netwerk maar dat werkte ook niet na behoren door de bebossing denk ik, dus deze gaan ze mogelijk niet meer inzetten.

Bedankt voor het mee denken


Hoi @Michiel1 

Hartelijk dank voor je extra informatie.

De dichtstbijzijnde (hemelsbreed) KPN zendmast staat voor Camping de Rimboe op Vakantiepark De Goudsberg aan de Hessenweg, op ongeveer 2,5 kilometer van de camping waar je bent.

Tussen beide vakantieparken bevind zich veel bossen met hoge bomen, wat nadelig is voor het mobiele signaal (4G en 5G), waardoor het bereik van deze zendmast dus onvoldoende binnenkomt op Camping de Rimboe.

Schrale troost, ook Odido en Vodafone hebben hun zendmasten op een behoorlijke afstand van Camping de Rimboe staan, dus waarschijnlijk zijn er meer gasten die matig tot slecht bereik ervaren op hun smartphone.

Ben bang, dat daar voorlopig geen verandering in zal komen.

 

 


Reageer