Skip to main content

Ik ga dit jaar 2 a 3 maanden naar Spanje(Benidorm) en neem dan mijn laptop en D-Link dongle

mee. Dit om rustig en prettig avonds op mijn gemak wat op internet te kunnen zijn. Zon 1 a 2 uur per dag met wat mailen en surfen. Misschien wat tv kijken als dat KAN?

Thuis heb ik tv en internet van KPN en mijn mobiel zit bij een andere provider daar ik erg weinig bel.

Ik zag bij KPN Hussel zogezegd maar ik kom er niet uit. Ben een laat gebruiker en al 66 jaar.

Ik denk dat ik toch al gauw minimaal 15 a 20 gb nodig heb aan data verbruik.

Van een kennis hoorde ik: misschien is een data sim only wat voor jou.

De sim in je dongle en dan in je laptop op internet aldus de kennis. Meer wist hij ook niet.

Kan dit?

Werkt dit in Spanje?

En hoe duur is dat ongeveer?

Alles t.o.v. mijn vehaaltje hier boven.

 

 

Probleem met een sim-only is dat je meteen een heel jaar abonnement af moet sluiten. Je kunt geen abonnement afsluiten voor 2 of 3 maanden.

Kijk eens in dit topic:

https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/dongel-of-usb-stick-of-prepaid-kaart-voor-buitenland-492209

Heeft u daar wat aan?


Dank voor je reactie.

Ik heb wat gelezen en als ik het goed begrijp gaat het vooral over je smartphone als wifi hotspot.

Maar bij KPN Hussel zag ik daar ik al internet thuis heb dat je ook maandelijks data sim only kunt nemen en bijv. er na 3 maanden er mee kunt stoppen.

Je kunt dan voor 20 gb of onbeperkt internet kiezen

Of zie ik dat allemaal niet juist?


Maandelijks opzegbaar is volgens mij alleen voor internet thuis abonnement. Niet voor mobiel abonnement. Maar dat weet ik niet heel zeker...


Stel dat het juist is wat je zegt: kan ik dan wel die sim kaart van mijn mobiel internet  in mijn dongle doen en dan in mijn laptop en dan in Spanje er mee internetten?

Als dat niet werkt,weet jij dan misschien een oplossing?

 

 


Hi @Benidorm, gelukkig heb ik goed nieuws voor je :smiley:

Het is inderdaad mogelijk om een Sim only abonnement bij ons af te sluiten, dat maandelijks opzegbaar is. Die flexibiliteit, kost je €2,50 per maand extra. Aangezien je een abonnement voor thuis hebt, pakt dit nog redelijk voordelig uit omdat je op 20Gb variant én de onbeperkt data variant een leuke korting gaat ontvangen.

Je hebt dan keuze uit de volgende 2 opties:

  • 20Gb, maandelijks opzegbaar (en 150 belminuten/sms die je niet zult gaan gebruiken) voor €25,50 per maand
  • onbeperkt data, maandelijks opzegbaar (en weer de 150 minuten/sms) voor €29,00 per maand

Mocht je er na een maand achter komen dat de gekozen bundel te veel of te weinig is, dan kan je gewoon omhoog of omlaag gaan met je bundel!

Persoonlijk wil ik je aanraden om voor de 20Gb optie te gaan, het unlimited gedeelte voor roaming binnen de EU wordt namelijk geknepen op 22Gb. Je zou dan dus €3,50 per maand meer betalen, voor maar 2Gb. Je kunt je bestelling plaatsen via onze webshop :slight_smile:


dag maja,ik heb je ook prive gemaild alleen wat langer van stof.

dank voor je hulp.

ik kan dus door de 20 gb sim only in mijn dongel te doen en dan in mijn usb laptop internetten in spanje?

m.a.w. dat kan ENwerkt goed?

vandaar ook mijn informeren zodat ik niet voor verassingen kom te staan.

groet benidorm.


Heel logisch dat je graag wil weten waar je aan toe bent, vóór je ergens aan begint!

Als jouw apparatuur hiervoor geschikt is, dan mag je een KPN simkaart gebruiken in Spanje 🙂 Om te testen of dit werkt bij je laptop, zou je je huidige simkaart in de dongel kunnen steken, om zo te testen of je inderdaad internet op je laptop hebt!
Onze regel is voor het gebruik van onze simkaarten in de EU, dat je wel een 'duurzame band' moet hebben met Nederland, maar aangezien je maar een aantal maanden blijft, zit je wat die voorwaarde betreft helemaal goed!

Of het helemaal goed werkt, hangt overigens wel af van de kwaliteit van het netwerk van de Spaanse providers. KPN heeft zelf geen zendmasten buiten onze landsgrenzen, dus zodra je buiten het bereik bent van onze masten, hebben wij geen invloed meer op je bereik en de snelheid van je internet.
In Nederland zijn we behoorlijk verwend wat het mobiele bereik betreft, in het buitenland zijn de masten zeker buiten de grote steden vaak wat dunner bezaaid. Ook kunnen bergen roet in het eten gooien, je kunt op de ene plek een fantastische verbinding hebben en 200 meter verderop zo goed als niks.
Als je vaker aanwezig bent geweest op je toekomstige bestemming en de vorige keer een goed bereik had met de Spaanse providers, voorzie ik daar voor de volgende keer ook geen problemen mee 😉


Goedemorgen Maja,

Dank voor je bericht en je info.ziet er goed uit!

Ik ga er zeker mee aan de slag.

Groet van Benidorm.


Top, alvast een heel fijn verblijf in Benidorm gewenst!