Skip to main content

Ik wilde vragen of het mogelijk is om door kpn te achterhalen waar een telefoon nummer ongeveer vandaan komt . Ik wordt lastig gevallen , vrienden worden lastiggevallen en familie ook. Worden hele rare dingen in elkaar geflanst zoals whatsapp gesprekken die niet van mij zijn en die worden naar mensen gestuurd. 
 

kan er door kon iets aan gedaan worden ? Ik heb al aangifte gedaan van smaad en laster

Hallo @MiluskavanAalst , je kunt het betreffende nummer ‘googelen’ dan kom je soms de vreemdste antwoorden tegen.

 


Ja dat heb ik al gedaan maar komt wel vaker tegen dat er op gezocht is maar staat er voor de rest niks bij . Op fb is t niet bekend . Maar ik begin een beetje radeloos te worden . Ze verzinnen zulke achterlijke dingen is gewoon niet normaal


Staan de telefoonnummers van jouw en familieleden ook op jouw/hun fb pagina's? Dat fb is over het algemeen veel te openbaar en men geeft er veel te veel op prijs. Dat geeft malloten een mogelijkheid.

Je kunt telefonische overlast melden bij kpn. Indien het een nummer van kpn betreft zullen ze die persoon een dwingend verzoek doen. Is het geen nummer van kpn dan kan kpn niets doen.
http://kpn.com/overlast .

Een nieuw nummer nemen is vaak een oplossing. Maar zet dat dan nergens. En pas het uiteraard ook aan bij Whatsapp natuurlijk. Je kunt daar je account zelf van je nieuwe nummer voorzien.


Ha @MiluskavanAalst Wat enorm vervelend dat je hier last van hebt. Je hoeft uiteraard niet op de inhoud in te gaan, maar hoe wordt je lastig gevallen? Gaat dat via Whatsapp-berichten, via SMS of spraakoproepen? En het zal via een ‘onbekend nummer’ zijn? 

Zoals Peter al terecht aangeeft kun je overlast bij ons melden, via dit formulier. Op basis van de aangeleverde gegevens wordt een onderzoek opgestart. Als daar een afzender uit te herleiden valt, zal inderdaad het zeer dringende verzoek worden gedaan om de overlast te beëindigen. Als het nummer van de afzender bij een andere provider hoort, wordt dat voor zover ik weet bij de betreffende provider gemeld zodat zij actie kunnen ondernemen. Ik las dat je ook aangifte hebt gedaan? De politie heeft een eigen ingang bij elke provider, dus ook via die weg kan er actie worden ondernomen. 

In praktische zin kun je -indien bekend- het nummer van de afzender blokkeren. Vaak is dat natuurlijk niet bekend. Een mogelijkheid die dan nog over is, is inderdaad een nieuw nummer nemen. 


Er worden mensen uit mijn facebook lijst via messenger aangesproken maar dat kunnen ze nu niet meer zien . En wordt mij ex met dat bepaalde telefoon nummer met whatsapps bestookt met zogenaamde gesprekken van mij en diegene . Maar daar zie je duudelijk dat ik dat niet bent maar ze blijft maar berichten sturen . Telefoon staat ook vaak uit maar als ik anoniem bel dan nemen ze natuurlijk niet op. 
 

het blokkeren weet ik dat dat kan maar ik wil stoppen dat ze blijft appen . Althans hij of zij want ik heb geen idee wie t is of kan zijn 


Dat klinkt niet fijn, @MiluskavanAalst en ik hoop van harte dat dit snel ophoudt. Heb je het formulier inmiddels ingevuld?Â