Skip to main content

Na de verlenging van mijn 2 mobiele abonnementen is het contract overgezet naar KPN mobiel.

Op de nieuwe factuur zie ik dat ‘lekker lang bellen’ van telfort geschrapt is. Op de site van Telfort staat dat alle voordelen meegaan. Ik heb uitgebreid contact gehad met KPN, maar zij kan niets veranderen. Bij het omzetten is iets fout gegaan en kreeg het advies te bellen naar Telfort…..maar 0900-9596 schakelt door naar KPN. !!!

 

 

Hallo @aadam 

Wanneer heb je verlengd en bij wie? Per 25 maart 2018 is lekker lang bellen vervallen. Het zou op de nieuwe overeenkomst zichtbaar moeten zijn dat dit geen onderdeel meer was.

Meerdere klanten van Telfort hebben zonder na te denken nog net voor de migratie naar KPN verlengd, zonder op de hoogte te zijn van het huidige aanbod en de daarbij horende voorwaarden. Maar bij een verlenging van jouw oude abonnement na 25 maart 2018 was lekker lang bellen dus al vervallen. 

Alleen als je voor 25 maart 2018 verlengd had, dan had/heb je nog steeds Lekker lang bellen. 

 

 

De regels die gelden voor de overzette Telfort-abonnementen: 

Kort samengevat, wat betekent het voor jouw abonnement:

  • Je voorwaarden, prijs en mogelijkheden blijven gelijk
  • Ongebruikte MB's en belminuten kan je nog steeds meenemen naar de volgende maand
  • Telfort CombiVoordeel of Compleet blijft actief
  • Als je Lekker Lang bellen had, heb je dit nog steeds

Wat verandert er:

Welke KPN mogelijkheden krijg je niet:

  • MB's delen is niet mogelijk voor oud-Telfort abonnementen

Telfort Thuis abonnementen

De Telfort Thuis pakketten zijn nog niet overgezet naar KPN. Je kan deze nog niet zien in MijnKPN, wel in Mijn Telfort. Hiervoor kan je jouw vraag stellen op het Telfort forum.


Ik heb een andere ervaring. Op de laatste Telfort factuur van febr 2020 is 'lekker lang bellen’ gewoon toegepast. Op de volgende factuur in maart 2020 is dit op de factuur van KPN weg. Ook het saldo van Telfort is weg.

Op de factuur van een ander abonnement is het saldo wel meegenomen.

Dus hier is iets niet goed. overgezet. 


Hallo @aadam , als je bewust overgestapt bent van TFT naar KPN vervallen alle TFT-voordelen en voorwaarden en gelden nu alléén de KPN-tarieven/voordelen en voorwaarden.

Als je nà de automatische overgang van TFT naar KPN gewoon was blijven zitten was alles nog bij het oude gebleven. Nu dus niet meer.

 


Ik heb gereageerd op het aanbod te verlengen bij  Telfort, zoals voorgaande verlengingen. Het is jaren goed gegaan. Dat de spelregels zijn veranderd, is me nooit meegedeeld.


Hallo @aadam er is duidelijk gecommuniceerd vanuit TFT naar de klanten toe via mail of via de website of anderszins dat de overgang naar KPN niets verandert voor de bestaande TFT-contracten.

Alleen bij verlengen en overtstappen naar KPN vervallen alle TFT-voorwaarden/prijzen en val je onder het KPN-regime, wat niet per se (financieel) voordeliger hoeft te zijn.

Kijk maar eens naar onderstaande link:

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/telfort-mobiel-wordt-kpn-86012

en

https://www.telfort.nl/


Ik heb verlengd voor de samenvoeging.   Dan mag je verwachten dat het gaat zoals je redelijkerwijs mag verwachten. De info kwam dus later. Als consument heb je niet de informatie die bij het bedrijf zit. Daardoor verlies je Altijd de virtuele knokpartij. Het enige wat je dan kan doen is doorvechten of weglopen.
 

 


Hallo @aadam als je hebt verlengd vóór de samenvoeging op 26-01-2020 ben je dus nog steeds Telfort-klant die automatisch naar KPN is gegaan.

Dan hangt het er nog vanaf hoe je verlengd hebt en hoe oud je oude abo was.

Als je precies hetzelfde abo hebt als vóór de verlenging zou er niets veranderd mogen zijn in prijs/voorwaarden en mogelijkheden met je abo.

 


Ik heb verlengd voor de samenvoeging.   Dan mag je verwachten dat het gaat zoals je redelijkerwijs mag verwachten. De info kwam dus later. Als consument heb je niet de informatie die bij het bedrijf zit. Daardoor verlies je Altijd de virtuele knokpartij. Het enige wat je dan kan doen is doorvechten of weglopen.
 

 

@aadam 

Zie mijn eerste reactie : 

Per 25 maart 2018 is lekker lang bellen vervallen. Het zou op de nieuwe overeenkomst zichtbaar moeten zijn dat dit geen onderdeel meer was.

Meerdere klanten van Telfort hebben zonder na te denken nog net voor de migratie naar KPN verlengd, zonder op de hoogte te zijn van het huidige aanbod en de daarbij horende voorwaarden. Maar bij een verlenging van jouw oude abonnement na 25 maart 2018 was lekker lang bellen dus al vervallen. 

Alleen als je voor 25 maart 2018 verlengd had, dan had/heb je nog steeds Lekker lang bellen. 

 


Zie mijn reactie op uw reactie.  U herhaalt slechts en geeft geen antwoord op mijn reactie. Wat u schrijft heb ik al eerder gezien. Derhalve een standaard reactie, dus is het zinloos om nog verder te reageren. Ik heb mijn conclusie getrokken.


Noordzee en JanD zijn dezelfde regeerders. Wat een nep. Dag Telfort en KPN, ik zoek een andere provider.


@aadam Er reageert vanzelf een moderator en die zal je verder helpen.

Momenteel is het erg druk en is de wachttijd enkele dagen. 

Verder vermoed ik dat jand en Noordzee aardig in de buurt zitten met hun reactie.

je oude verlenging zal van voor 25 maart 2018 zijn toen lekker lang bellen nog bestond 

Je nieuwe verlenging Jan 2020 (voor migratie naar kpn) heeft lekker lang bellen er niet meer in zitten want dat bestaat nuniet meer.

Verlengen houd niet in dat je een bestaande voorwaarde mee neemt 

Het houd in dat je je contract vernieuwd dus eigenlijk is verlengen ook het verkeerde woord.

Je vernieuwd je contract onder de dan geldende voorwaarden.

 


In januari 2020 heb ik een mobiel abonnement verlengd. Op de facturen van januari en februari is te zien dat gesprekken van meer dan 10 minuten afgerekend worden op 10 minuten.

Na de overzetting naar KPN zijn de voordelen van Telfort verdwenen. JanD en Noordzee beweren dat de voordelen van Telfort als sinds maart 2018 niet meer bestaan. Wonderlijk, want op de site van KPN staat

Je houdt de voordelen van Telfort

  • Je kunt nog steeds je MB's meenemen naar de volgende maand
  • Kon je bij Telfort na 10 minuten gratis bellen? Dan kun je dat ook bij KPN
  • Heb je Combivoordeel of Telfort Compleet? Daar blijf je van profiteren

Let op: omdat je alle voordelen van Telfort houdt, is MB's delen tussen abonnementen niet mogelijk. Ook andere KPN Compleet voordelen gelden niet op je oud-Telfort abonnement.

Ik kan alleen maar concluderen, dat hier een fout wordt verdoezeld. 

Bovendien op een ander mobiel abonnement, dat ook in januari is verlengd, zijn wel de voordelen nog in tact. Ik snap hier niets van.


@aadam Ik vermoed dat toen je oude contract nog liep.

Je mag namelijk 4 maanden van de voren verlengen/vernieuwen  maar de  datum blijft hetzelfde.

 

Stel je bent ooit op 1 maart 2016 begonnen blijft dat de wissel datum van je contract.

Dus tot 1 maart geld dan je oude contract maar op 2 maart start je nieuwe contract.

En als ik jouw verhaal lees zou dat zomaar kunnen kloppen

In mijn kpn en dan onder producten en dan mobiel kan je de eind datum van je contract zien.

 


Tussen einde oude contract en start nieuw contract zat ongeveer 1 week.


Goedemiddag @aadam! Ik kijk graag eventjes wat hier aan de hand is. Wil je hiervoor je gegeven invullen in je profiel en een seintje geven als dat is gebeurd? Zonder je abonnement te bekijken blijft het gissen. Ik hoor daarom graag van je!


Goed middag Burhan.,

Ik heb mijn profiel bij KPN ingevuld. Nuttig is ook de Telfort factuur dd 20 jan 2020, fact. nr. 1126536544.

Mijn klant nr bij Telfort:******. Het mob .nr *********

Ik hoop dat dit voldoende is. Alsvast bedankt voor de moeite.

*Edit door admin: bericht aangepast vanwege persoonlijke gegevens.


Bedankt voor het aanvullen van je profiel! Ik heb je bericht aangepast zodat er geen misbruik van je gegevens gemaakt kan worden. Wat we hier schrijven is voor iedereen leesbaar. 

Ik zie dat je huidige abonnement op 17 januari 2020 is ingegaan. Dat betekent dat je een verlenging hebt aangevraagd bij Telfort en deze is ingegaan bij Telfort. 9 dagen na 17 januari, op 26 januari zijn mobiele Telfort-abonnementen overgenomen door KPN. Tijdens het overnemen van de Telfort-abonnementen hebben we alles precies overgenomen zoals dit bij Telfort bekend was. Het lijkt er dus op dat er tijdens deze verlenging is gekozen voor de voorwaarden die nu gelden, dus helaas zonder ‘Lekker Lang”.

Het ene nummer heeft een abonnement met 2GB en 150 minuten. Het andere nummer heeft 0 GB en 150 minuten. Beide nummers krijgen daarbij het combinatievoordeel (verdubbeling MB's alleen van toepassing op het ene nummer). Helaas kan ik de abonnementen niet met terugwerkende kracht aanpassen. De enige mogelijkheid die ik zie om toch meer te kunnen bellen, is om je abonnement naar boven bij te stellen. 

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust! Alsnog een heel goed weekend gewenst!


Goede middag Burhan

Bij verlenging viel niets te kiezen. Op de factuur na de verlenging is alles gelijk aan de vorige facturen. Er is door mij dus niets veranderd.


Ik heb inmiddels ook je contract erbij gepakt. Hier staat ‘Lekker Lang’ niet op. Daar is tijdens de verlenging niet voor gekozen. Ik heb nu ook gezien dat ‘Lekker Lang’ geen optie meer was in de nieuwere Telfort-abonnementen. Je had hier om deze reden ook niet voor kunnen kiezen.

 

Ik weet niet precies op welke manier je deze verlenging destijds hebt aangevraagd. Als je dit via een medewerker hebt verlengd, dan had dit wel netjes vermeld moeten worden. Telfort stuurt altijd een bevestiging na een verlenging. Als er iets niet klopt, dan kun je dit altijd binnen 14 dagen melden, zodat we eventueel een andere oplossing kunnen aanbieden. Er is nu helaas niets meer aan te doen, omdat de verlenging al een poos geleden is ingegaan. 

Ik had je graag een ander antwoord gegeven, maar ik kan hier het beste eerlijk in zijn. Daar heb je het meeste aan.

 


Reageer