Skip to main content

Misschien herken je het wel: die ene rommella in huis waar ook drie oude mobiele telefoons in liggen. Ze doen het nog wel, maar je hebt bij de verlenging van je abonnement gekozen voor een nieuwer model. En wat doe je dan met je oude toestel? Vanaf nu kan je deze via KPN inleveren. Samen met onze partner Recommerce bieden we de mogelijkheid om je oude mobiel een tweede leven te geven. 

 

Hoe werkt het inleveren?

  • Ga naar de online portal van Recommerce en volg de stappen
  • Stuur je toestel op naar Recommerce
  • Recommerce stuurt een mail met het definitieve bedrag dat je terug kunt krijgen
  • Ga akkoord met het definitieve bedrag en krijg dit binnen 7 dagen op je rekening gestort

 

Wat als ik toch niet akkoord ga met het aangeboden bedrag?

Als je niet akkoord gaat met de definitieve waarde, dan kan je ervoor kiezen het toestel gewoon weer gratis terug te laten sturen.

 

Ik krijg geen geld meer voor mijn toestel, waarom zou ik deze nog terugsturen? 

Is je telefoon heel oud, of te beschadigd? Dan krijg je er geen geld voor. Je kunt de telefoon nog steeds inleveren om het duurzaam te laten recyclen.

 

Welke toestellen heb jij nog in de kast liggen? Of gebruik jij, juist vanwege duurzaamheid, jouw toestellen tot ze echt aan vervanging toe zijn? We zijn benieuwd! Deel ook gerust foto's van exotische, zeldzame exemplaren hieronder!

 

Dit is weer een heel mooi en duurzaam initiatief van ons, maar ik bewaar ze liever zelf!

Het telefoonmuseum van Maja:

Helaas mist er wel het één en ander:

  • Pocketline swing uit 1998, mijn eerste! En oh wat was ik er blij mee 😃 Helaas is hij gestolen
  • Nokia 3310 uit 2000, hier was ik nog blijer mee om meerdere redenen (🐍) deze is helaas óók gestolen
  • Een Nokia waarvan ik niet meer weet welk type precies, je kon het hoesje verwisselen. Deze ben ik kwijtgeraakt
  • Een Alcatel met een klepje, die heb ik nog maar kan ik even niet vinden
  • Een Samsung E600, mijn eerste telefoon met internet! Maar totale paniek als je per ongeluk op dat knopje drukte want dat was HEEL DUUR. Ook mijn eerste telefoon met een camera. Deze ligt waarschijnlijk naast de Alcatel want ook deze kan ik even niet vinden. 
  • Galaxy S8, deze heb ik weggegeven aan iemand die hem heel hard nodig had destijds

Op de Galaxy S1 na, doen ze het allemaal nog als ik ze weer opgeladen heb (yes, ik heb dus ook alle exotische opladers nog 😋)


  

Hoi @Marcia_ ,

Leuk idee!

Alleen ook echt oude mobieltjes zijn voor sommige (oudere) mensen nog prima bruikbaar, in dat geval kunnen mensen die beter naar de kringloop oid brengen.

Dat is nog duurzamer dan recyclen:)

Zelf heb ik nog een nog eentje, die gebruik ik als reserve en heb ik een keer op vakantie meegenomen om wel bereikbaar te zijn maar de internetwereld achter me te laten🙂:

 


@Maja_ Sa jammer dat het na de Nokia zo bergafwaarts is gegaan,…

 

Startte in 1998 met een oerdegelijke gele Philips Savvy bij Libertel prepaid.met z'n mini spriet. Kon je lekker porren tegen de dames 😎

Nokia 3310 met kpn prepaid ook handig als brugklasser om van 3 hoog te laten kletteren. Begin schooljaar covers ruilen met klasgenoten en je eigen cover nooit meer terug zien. 

Tijdeijk een Siemens C62 los aangekocht, tijdelijk andere provider, goedkoop rommelding.

Samsung D500 (eerste slide telefoon met vete gprs interweb, camera en abbo van T-Mobile, telnr hiervan gebruik ik nog steeds.

Sony Ericsson C902 T-Mobile. 

Iphone 3GS Vodafone. 

Iphone 4 Vodafone. 

Iphone 5 Vodafone

Iphone 6s Vodafone/KPN met overstap. 

En huidige Huawei P30 sinds okt 2019 KPN/Hollands nieuwe met overstap. 

(ja door al die appeltjes ben ik beter geworden en heb ik het licht weer gezien die 4 phones namen toch een jaar of 10 van mijn leven af.)

 

Volgens mij mis ik er nog één maar weet begod niet meer welke. Heb er geen één bewaard dus wordt inruilen lastig. 😅


Mijn eerste telefoon mocht ik toen ik naar de middelbare school ging. Ik weet dit nog heel goed: mijn zusje, die anderhalf jaar jonger was, mocht er toen ook eentje terwijl zij ‘pas in groep acht zat’. De drama's die je kunt hebben als je kind bent🤣. Anyway: het was een Alcatel en inderdaad: met extra frontjes. In het blauw en rood. Stoer dat ik het vond!

 

 


Mijn eerste telefoon mocht ik toen ik naar de middelbare school ging. Ik weet dit nog heel goed: mijn zusje, die anderhalf jaar jonger was, mocht er toen ook eentje terwijl zij ‘pas in groep acht zat’. De drama's die je kunt hebben als je kind bent🤣. ….

 

Inderdaad, wat een drama. 😮 Als ik op de middelbare school zat moest ik het nog doen met een draaischijftelefoon thuis in de gang. Dus iedereen aan het meeluisteren als je met je vriendinnetje aan het bellen was... 😂

Eerste mobieltje vervolgens halverwege jaren negentig, een Siemens gevalletje. Dat heb ik niet meer. Maar van die volgende modelletjes ligt idd nog het eea in een la, zal eens kijken wat ik op kan sturen.


En als ik naar de kinderen op de basisschool van mijn eigen kind kijk, dan loopt iedereen vanaf een jaar of 9/10 al met zo'n ding. 😖

 

Leuk dat je gaat kijken of het nog iets te recyclen valt, @Joris62!


Eerste mobieltje vervolgens halverwege jaren negentig, een Siemens gevalletje. Dat heb ik niet meer. Maar van die volgende modelletjes ligt idd nog het eea in een la, zal eens kijken wat ik op kan sturen.

Heb je de betreffende la terug gevonden @Joris62? Ben wel benieuwd naar jouw mini museum 😃 


Eerste mobieltje vervolgens halverwege jaren negentig, een Siemens gevalletje. Dat heb ik niet meer. Maar van die volgende modelletjes ligt idd nog het eea in een la, zal eens kijken wat ik op kan sturen.

Heb je de betreffende la terug gevonden @Joris62? Ben wel benieuwd naar jouw mini museum 😃 

Je hebt groot gelijk me te herinneren, @Maja_ . Dit had ik inderdaad een poosje geleden belooft. Bij deze dan…

Hier dus een aantal, die ik nog in mijn la heb kunnen vinden. Waarbij, het was heel wat meer de laatste bijna 30 jaar. Een groot gedeelte is al in verschillende donatieboxen (voor goede doelen) verdwenen, bijvoorbeeld bij Diergaarde Blijdorp, in diverse verzamelboxen bij mijn werk enz. Maar hier dan toch nog een stuk of 6, van heel vroeger tot redelijk recent.

Het meest opmerkelijke is het telefoon links boven. Een Siemens toestel van een kleine 25 jaar geleden. Volgens mij het eerste mobieltje met kleurendisplay. Nou ja, kleurendisplay. 16 kleuren als ik me goed herinner. En internet had je toen sowieso nog niet op een telefoon, dus die kleuren waren alleen maar te gebruiken om jou contacten verschillende kleuren te geven… 😂

En het meest linkse toestel in de onderste rij. Een Nokia, mijn eerste telefoon met internet. Moet volgens mij rond 2009 geweest zijn. Nog zonder touchscreen, nog met een echte toetsenbord. Maar toen de tijd perfect, een echte vooruitgang! 

Dus ja, een aardig stukje historie 😎

 

 


Wat een geweldige verzameling zo! Ik ben benieuwd of wij over 25 jaar die Samsung van rechtsonder ook zo ‘middeleeuws’ gaan vinden😅


Gebruik gemaakt van de inruilactie van KPN (Iphone Pro 12), ik krijg na zelf te vragen hoe het ervoor staat een bericht dat ik €0,- euro terugkrijg voor mijn Iphone Pro 12. Waarom gaat KPN in zee met een bedrijf dat 1. in Frankrijk zit? 2. Niet al te beste reviews heeft? 


Beste @The Ceo, wat de reden is dat KPN met Recommerce werkt, weet ik niet. Wel weet ik dat wij niet zomaar met een bedrijf in zee gaan. Daar gaat een heel proces aan vooraf. Dat gezegd hebbende: er zal een reden zijn dat je niets terugkrijgt voor je iPhone Pro 12. Is deze wellicht defect? Als je het niet eens bent met de teruggave, neem dan contact op met Recommerce. Zij handelen dit verder af. 


Ik zou twee keer nadenken voordat ik aan de slag zou gaan met het inruilen via Recommerce (Re!commerce). Inmiddels al meerdere klanten met problemen waaronder ikzelf. Ik had er ook vol vertrouwen in dat KPN niet zomaar met ieder bedrijf in zee gaat, maar Recommerce heeft zich blijkbaar beter weten voor te doen dan dat ze zijn. Zo spijtig dit. 

Ik ben overigens helemaal voor deze actie. Vind het super dat oude mobieltjes worden ingeleverd. Maar ik ben nu al dagenlang in dit hele gebeuren verwikkeld dankzij het inruilen via KPN/Recommerce: geen telefoon (gestolen tijdens het inruilen!?) en geen geld terug nog. Gaat om 300 euro: 

Ben wel dankbaar voor de assistentie van Marcia. 👍 Een stukje houvast in een hoop ellende die nog wel even door zal gaan vrees ik.