Skip to main content
Beantwoord

levering nieuwe simkaart

  • March 25, 2020
  • 1 reactie
  • 312 keer bekeken

Waarom wordt er door een vaag koeriersbedrijf een foto gemaakt van je bankpas en van mijn rijbewijs bij het afleveren van een simkaart?

ik snap dat er bewijs nodig is voor het in ontvangst nemen maar dit kan dat toch ook aangetekend verstuurd worden?

ben er niet gerust op

Beste antwoord door Ward_

Dit zou anders in een KPN winkel worden gedaan als je daar je SIM kaart zou meenemen. De bankpas is ter controle van het bankrekeningnummer dat je hebt opgegeven bij de bestelling.

Het rijbewijs is je legitimatie om aan te tonen dat jij degene bent die het abonnement ook heeft afgesloten.

Dit is dus allemaal niet bedoeld voor het bezorgen van dat kaartje (want dat kan inderdaad ook aangetekend) maar de koerier voerde nu de werkzaamheden uit die de winkelmedewerker anders zou doen ter controle van jou als klant die een abonnement neemt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Netwerk
  • Antwoord
  • March 25, 2020

Dit zou anders in een KPN winkel worden gedaan als je daar je SIM kaart zou meenemen. De bankpas is ter controle van het bankrekeningnummer dat je hebt opgegeven bij de bestelling.

Het rijbewijs is je legitimatie om aan te tonen dat jij degene bent die het abonnement ook heeft afgesloten.

Dit is dus allemaal niet bedoeld voor het bezorgen van dat kaartje (want dat kan inderdaad ook aangetekend) maar de koerier voerde nu de werkzaamheden uit die de winkelmedewerker anders zou doen ter controle van jou als klant die een abonnement neemt.