Skip to main content
Antwoord

Levert KPN nog data only sims?

• October 24, 2025
  • 10 reacties
  • 129 keer bekeken

Ik heb voor een tijdelijke situatie (ziekenhuisopname) een sim data only met een maandelijkse databundel van 5 GB nodig die ik in een Huawei mini router type E5783 kan plaatsen. Levert KPN dit soort simkaarten nog?

Beste antwoord door bnh

Er is wel een unlimited variant, ik denk dat ​@PeterG  in de war is met de EU-bundel van 40GB.
Je kunt dus een 5G router gebruiken met Unlimited50 van KPN, deze kan je maandelijks opzeggen (let wel op, de Unlimited50 is wel beperkt tot 50Mbit/s snelheid, opzicht voldoende voor uw doel).
Wees er snel bij, je betaald nu ook tijdelijk geen aansluitkosten ​@FIP.

https://www.kpn.com/shop/mobiel/data-only

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 24, 2025

Ja en nee. Is er in het ziekenhuis geen wifi? Heb je geen smartphone waarvan je de Hotspot (via 4G) met wifi voor tablet of laptop kan gebruiken. 

Voor tv kijken is 5G wat weinig. Dat is al 3 GB per uur.

Dat heeft kpn ook niet. 

Er zijn 2 data only abonnementen. 

1 GB per maand. 

40 GB per maand 

Beide ook voor minimaal 1 maand ye nemen met een toeslag van € 1 per maand. In plaats van gelijk voor een heel jaar.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 24, 2025

Er is wel een unlimited variant, ik denk dat ​@PeterG  in de war is met de EU-bundel van 40GB.
Je kunt dus een 5G router gebruiken met Unlimited50 van KPN, deze kan je maandelijks opzeggen (let wel op, de Unlimited50 is wel beperkt tot 50Mbit/s snelheid, opzicht voldoende voor uw doel).
Wees er snel bij, je betaald nu ook tijdelijk geen aansluitkosten ​@FIP.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 24, 2025

Oh ja, ​@bnh , je hebt gelijk. Goed dat je het opmerkt! 😀 Komt omdat de dagelijkse bundel van 20 GB niet vermeld wordt.

Als het voor mij zo al niet helder is.…

Maar goed. Unlimited 50= 

In Nederland 20 GB per dag (eventueel gratis aanvullers à 2 GB)

EU overig 40 GB per maand 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 25, 2025

Dank voor jullie hulp. De wifi in het ziekenhuis is niet al te best en valt steeds weg. En het is voor mijn pa (>>90) die zonder smartphone leeft, maar wel af en toe wil appen en een nieuwssite leze op zijn ipad. Vandaar. 

Ik ga er verder wel uitkomen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 25, 2025

Hoi ​@FIP 

Kan er een simkaart in die tablet!!! En kan ie overweg met 4G.

En heb je zelf kpn mobiel abonnement?

Dan kan je zelf een data only nemen met 1 GB. Met minimale looptijd 1 maand, zodat je er niet onnodig een jaar aan vast zit.

Je kunt dan een deel van je 06 data delen naar dat data only abonnementen. 

PS Fan van de radiozender FIP?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 26, 2025

Peter bedankt voor je meedenken. Helaas geen sim in iPad. En inderdaad luister ik graag naar FIP. Voor zover ik weet, kunnen we zoiets in Nederland niet voor elkaar krijgen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 26, 2025

Ziggo heeft FIP.  Door overstappers naar KPN hoorde ik ervan hier. Die zochten FIP, maar kpn heeft 'm niet.

Ik heb 'm nog wel eens aan via een app op m'n kpn ontvanger TV+ DIW7022. 

En via m'n telefoon rechtstreeks van hun website. 

Hopelijk wil kpn hem alsnog toevoegen als NPO Soul & Jazz is verdwenen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 26, 2025

Dan kan ik je de app van Radio France aanbevelen. Een enorm scala aan subzenders is er op te vinden. Inclusief alle themakanalen van FIP. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 26, 2025

"hun website" bedoel ik inderdaad de app van Radio France mee 😁.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@FIP, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Veel sterkte met je vader. Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!
Ik zal ook de wens voor de radiozender meenemen!