Skip to main content

Is er een lijst beschikbaar van de roaming partners van KPN die in Duitsland 3G / 4G aanbieden? Als de lijst er niet is, is dan bekend of KPN een roaming contract heeft met Vodafone DE of Telekom DE?

 

Speelt verder nog mee dat ik Telfort klant was en nog een Telfort simkaart in mijn telefoon heb?

Ha @RoKoe Die lijst is er niet, tenminste binnen mij directe bereik. Pin me er niet helemaal op vast, maar op Telekom DE moet je volgens mij kunnen inroamen. En Telfort mobiel is inmiddels overgezet naar ons, maar dat heeft geen invloed op dit soort dingen. Vanwaar je vraag eigenlijk? Kan ik je ergens mee helpen? 


Hallo @RoKoe , als jouw telefoon Bellen over wifi en bellen via 4G ondersteunt kun je bij de KPN winkel of online bij KPN gratis een KPN-simkaart krijgen.

 


Hoi,

@Bart_  @JanD 

bedankt voor de antwoorden.

Ik kom regelmatig in Duitsland op 2 verschillende plekken. Er is daar alleen bereik via Telekom / Vodafone. Met Telfort kon ik op geen van beide netwerken gebruik maken van internet. Overigens wel bellen. Ik stond op het punt een andere provider te overwegen, maar inmiddels ben ik (blijkbaar) over op KPN. In Nederland staat er overigens als provider nog wel Telfort in mijn scherm.

Ik ga binnenkort weer naar Duitsland dus ik was benieuwd of het nu wel lukt. Helaas is KPN dus net zo ontwijkend in haar antwoorden als Telfort altijd was. Telfort had wel zo'n lijst overigens maar die werd al enkele jaren niet bijgehouden.


Dag @RoKoe Ik had niet het idee dat ik zo ontwijkend reageerde. Volgens mij moet je op Telekom DE kunnen inroamen. Als dit niet lukt, probeer dan eens handmatig een andere provider te zoeken; vaak zijn er meerdere beschikbaar. De kwaliteit van het netwerk is, net als hier, afhankelijk van de lokale provider. Je kunt, zoals Jan aangaf, best je simkaart omwisselen als je dat graag wilt, al zou dit geen verschil moeten maken. 

 


Reageer