Skip to main content

"Data verbruik buiten de bundel is bij KPN standaard geactiveerd. Wel hebben we een limiet van € 60,50 ingesteld om hoge kosten te voorkomen. Zodra je dit limiet bereikt hebt, wordt gebruik van data in het buitenland automatisch geblokkeerd."

Bij mij mag die limiet wel wat lager. 5 euro of zo. Nu heb ik voor de tweede keer €60,50 uitgegeven op een ferry. Roaming staat aan, want ik reis in Zweden, Noorwegen, Engeland e.d.

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt morigineel topic]

Hoi @MartinT1959, welkom bij ons op het forum. Die limiet kan niet worden aangepast inderdaad, die is altijd 60.50. Wat je kunt doen als je op een ferry zit, is de dataverbinding helemaal uitzetten op jouw toestel. Dan kan je geen verbinding maken met het maritieme netwerk en zullen de kosten niet gemaakt kunnen worden.

 

Die tip (en meer) geven we ook in dit topic, over het gebruik van je mobiele telefoon in het buitenland:

 


Bij mij mag die limiet wel wat lager. 5 euro of zo. Nu heb ik voor de tweede keer €60,50 uitgegeven op een ferry. Roaming staat aan, want ik reis in Zweden, Noorwegen, Engeland e.d.

Ik ben het volledig met je eens en ik ga nog een stapje verder. KPN zou er mijn inziens, net zoals bij de provider Simpel, voor moeten zorgen dat de er standaard buiten de EU (en dus ook op ferries) geen dataroaming mogelijk is waarbij je dit als abonnee zelf ook aan en uit kunt zetten.

 

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij ook al twee keer tegenaan gelopen.

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.