Skip to main content

#Maakhetgratis

Hoi @SuleymanA 

Leuk!

Maar wat zou er in jouw ogen dan gratis gemaakt moeten worden??
Ben daar eerlijk gezegd, en ook andere forumleden, best wel benieuwd naar.


Hoi @SuleymanA 

Leuk!

Maar wat zou er in jouw ogen dan gratis gemaakt moeten worden??
Ben daar eerlijk gezegd, en ook andere forumleden, best wel benieuwd naar.

Is naar aanleiding van deze #BOOS aflevering:

 


Het gaat om bellen naar Gaza @Michel.uit.Arnhem .

Dat kost nu 

Bellen € 1,00 per minuut 

Gebeld worden € 0,30 per minuut 

Het zal alleen niet zo eenvoudig zijn. Afspraken met de operators in Gaza zullen niet eenvoudig te maken zijn. En eenzijdig gratis maken zie ik niet snel gebeuren. Dat gaat de Nederlandse providers héél veel kosten aan afdracht aan de Gazanen. 

Maar als je het zo onduidelijk vraagt komt het nooit. Gelukkig kenden @ikheetjeff en ik de hashtag al.


Beste @ikheetjeff en @PeterG ,

Aha, daar komt het dus vandaan, helder en duidelijk!
Ik kijk namelijk niet naar de afleveringen van BOOS 😡 van Tim Hofman op Youtube, dus vandaar (en ook logisch) dat ik daar nog niet van op de hoogte was.

Maar dankzij jullie beide 😊 nu dus wel!!

De mobiele netwerken in Gaza zullen al voor een groot gedeelte zijn uitgevallen, omdat er ook zendmasten door de vele aanslagen zijn weggeslagen of kapot zijn gegaan.
Denk alleen nog in stedelijk gebied waar meer zendmasten staan, dat er nog (beperkt) bereik zal zijn.

Ik ben het ook met je eens @PeterG , dat ik het eerlijk gezegd ook niet ⛔️ zie gebeuren dat je gratis (via KPN) kunt gaan bellen met Gaza.


Andere providers gaan al overstag en we doen 't ook al voor bijvoorbeeld Oekraïne. 't kan dus gewoon! 👍


Gratis bestaat niet, de kosten worden gewoon op anderen verhaald.


Oekraïne ligt toch wel ietsje anders @KevinNijmeijer .

Dat ligt ten eerste in Europa. Dus makkelijker afspraken te maken met de providers daar.

GAZA ligt in het Midden oosten. En is, door toedoen van Hamas en Israel, een vreselijke puinhoop. Afspraken met de providers ter plaatse zal heel wat lastiger zijn.

Als de Nederlandse providers het zonder afspraken gratis maken kunnen onze providers volledig voor de kosten opdraaien. Aangezien er dan ook nog eens meer en langer gebeld gaat worden kost dat veel te veel.