Skip to main content

Kan ik met mijn maandbundel in het buitenland en in de internationale treinen WhatsApp en e-Mail gebruiken?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Ja. In het buitenland (lees: landen van de EU) heb je precies hetzelfde als in Nederland. Dus als jij 5000 MB per maand hebt in Nederland gebruik je uit diezelfde 5000 MB ook de data die je in het buitenland gebruikt.

 

2 puntjes:

Waar je in Nederland op elk moment een actueel overzicht kan zien van je overgebleven MB's, kan daar in het buitenland een dag vertraging in zitten (doordat de buitenlandse operator pas aan het einde van de dag aan KPN doorgeeft wat jij die dag hebt verbruikt). Dus hou er een beetje rekening mee dat je wellicht minder MB's hebt dan je ziet in je Mijn KPN app.

 

Zorg wel dat je op je telefoon “roaming buitenland mobiele data”aan hebt staan. Het heet niet op elke telefoon zo maar ergens in de instellingen staat zoiets.


Pas alleen op bij overtochten met bijv. de veerboot naar Scandinavië of Engeland. Aan boord kan je, als je niet oplet, verbinden met het (heel!!) dure MCP satellietnetwerk. Dat valt buiten jouw bundel. Check dat tijdig en schakel dan roaming en/of mobiele data uit.


Reageer