Skip to main content
Antwoord

Maandelijks SMS nieuwe periode definitief uitzetten

• September 7, 2025
  • 6 reacties
  • 78 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb de laatste 2 jaar al meerdere keren gebeld met Klantenservice om deze SMS ‘dienst’ uit te zetten voor zowel mijn nummer als het nummer van mijn vrouw.

Zodra de medewerker dit uitzet krijg je een berichtje dat de netwerkinstellingen zijn gewijzigd en dat we de telefoons uit en opnieuw aan moeten zetten.

Vervolgens gaat het een maand of 3 goed maar daarna begint de ellende weer. 

Het is toch niet de bedoeling dat je hier 4x per jaar voor moet gaan bellen?

Gisteren was het ook weer zover, heb 3! keer moeten bellen….

1 _ Medewerker verbrak de verbinding toen ik hem vriendelijk vertelde dat ik niet gediend ben van ongewenste berichten (SMS). 

2 _ Medewerker zei dat hij het gaat regelen waarna hij me simpelweg in de wacht zette, heb na 8 minuten wachten maar opgehangen

3 _ Eindelijk een medewerker die het, voor nu, geregeld heeft.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@BartRS, welkom op de KPN Community. Goed dat je ons hebt gevonden en jouw vraag hier stelt.

Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op de sms’jes aan het begin van de factuurperiode. Je kunt deze sms’jes niet zelf uitschakelen (tenzij je ze blokkeert). Maar wij kunnen dit wel.

Normaal gesproken zou ik je aanraden om contact met de klantenservice op te nemen. Maar ik begrijp dat je dit al meerdere keren hebt gedaan, zonder het gewenste resultaat. Ik kijk daarom graag met je mee. Zou je je profiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN? Jouw IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.

Kan je mij ook nog vertellen welke sms’jes je graag uit wilt zetten? Dan kijk ik wat er mogelijk is.

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 7, 2025

Beste ​@BartRS in MijnKPN kun je communicatievoorkeuren instellen en o.a. SMS aan- of uitzetten.

Echter, bepaalde dienstgerichte meldingen kun je niet uitzetten, die moet KPN sturen voor een correcte en juiste info naar de klant toe.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 7, 2025

Beste ​@BartRS in MijnKPN kun je communicatievoorkeuren instellen en o.a. SMS aan- of uitzetten.

Echter, bepaalde dienstgerichte meldingen kun je niet uitzetten, die moet KPN sturen voor een correcte en juiste info naar de klant toe.

Bedankt voor de reactie. 

Het schijnt ook voor KPN nogal moeilijk te zijn om bepaalde meldingen permanent uit te zetten. 

Ik heb nu maar KPN geblokkeerd, niet echt wenselijk maar hopelijk houdt het nu wel echt op. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 7, 2025

Ik heb nu maar KPN geblokkeerd, niet echt wenselijk maar hopelijk houdt het nu wel echt op. 

Als je kpn, dus 1200, blokkeert krijg je ook de sms met de 2fa code voor inloggen op MijnKPN niet. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 7, 2025

Als je kpn, dus 1200, blokkeert krijg je ook de sms met de 2fa code voor inloggen op MijnKPN niet. 

Oke, goeie opmerking 👍🏼

Net getest en krijg wel nog de SMS met code om in te loggen. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 10, 2025

Hi ​@BartRS, welkom op de KPN Community. Goed dat je ons hebt gevonden en jouw vraag hier stelt.

Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op de sms’jes aan het begin van de factuurperiode. Je kunt deze sms’jes niet zelf uitschakelen (tenzij je ze blokkeert). Maar wij kunnen dit wel.

Normaal gesproken zou ik je aanraden om contact met de klantenservice op te nemen. Maar ik begrijp dat je dit al meerdere keren hebt gedaan, zonder het gewenste resultaat. Ik kijk daarom graag met je mee. Zou je je profiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN? Jouw IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.

Kan je mij ook nog vertellen welke sms’jes je graag uit wilt zetten? Dan kijk ik wat er mogelijk is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 6, 2025

Vandaag was het weer zover.

Op beide telefoons kwam om 8.15u de berichtjes binnen dat de maandelijkse bundels starten.

Heerlijk zo op de zaterdagochtend gewekt worden.

Ik heb de gegevens ingevuld zoals je gevraagd hebt. 

Ook heb ik Klantenservice gebeld, ze vertelde me dat in de instellingen stond dat ik überhaupt geen sms kon krijgen, dus raar dat dit wel gebeurde.

Ze heeft nogmaals alles uitgezet, ook de ‘service’ berichtjes.

Al is de service na 2jr proberen ver te zoeken.