Skip to main content

Ik heb mijn oude E5372 mifi unit weer eens uit de kast gehaald. Het XS4all kaartje gaf geen soelaas meer. De unit werkt op zich prima. Dus bij KPN een nieuwe SIMdata kaart gekocht. Na installatie krijg ik heel even 2G en soms 4G maar het is weg voor ik er wat mee kan doen. Heb al APN's als basicinternet en portalmmm.nl geprobeerd met bovenstaand resultaat.

 

Wie weet er raad?

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Beste @gkoper, de APN mag inderdaad op basicinternet. Daar zou het mee moeten werken. Gebruik jij jouw mobiele telefoon ook met een KPN simkaart? Daar ervaar je geen problemen mee? Ik vraag dit omdat ik benieuwd ben of het bereik op jouw locatie wel goed is. Als je de simkaarten eens wisselt, werkt de Mifi router dan wel? Zo niet, is deze wellicht defect. 


Bedankt voor de suggestie, Marcia. Nadat ik de simkaart in een oude telefoon heb gedaan en een sms heb verstuurd kan ik nu de simkaart gebruiken in de mifi router. Ik kan nu met het dingetje sms’en. Internet is even aan geweest en ging toen weer uit. Het saldo stond op 0, ook in MijnKPN. Na het ophalen van de gratis 7,50 euro bleef het saldo op 0. Nu maar even wachten, wellicht dat het zichzelf hersteld?


Hoe staat het er nu voor? Vreemd dat internet het even deed en nu niet meer! Al verklaart een saldo van 0 natuurlijk wel dat het niet werkt. Daar kan ik uit opmaken dat je een prepaid kaart erin hebt? Als je 'm opwaardeert met 10 of 20 euro werkt het dan wel? 


Gisteren nog geprobeerd: geen resultaat. In mijnkpn heb ik het kaartje aangemeld, maar opwaarderen gaat niet. In een telefoon doet het dingetje ook niet meer.

 


Nu is het wel gelukt op te waarderen. Er is dan ook internet mogelijk. Waarom nu allemaal wel is me niet duidelijk. Bedankt voor de belangstelling.

Â