Skip to main content
Vraag

Mail bestelling geannuleerd 8 minuten na afsluiting abonnement

• January 30, 2026
  • 5 reacties
  • 49 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Vandaag in de KPN winkel geweest om het mobiele nr van een zakelijke mobiel om te zetten naar een privé abonnement. Nummer vanuit het werk werd per vandaag vrijgegeven om over te zetten. Je krijgt €5 beltegoed ter overbrugging. Dus: abonnement afgesloten, mobiel nr opgepikt door KPN, sms gehad met code. Alles ok zou je zeggen, alleen wachten op de mail om te activeren. Wat schetst mijn verbazing: bij thuiskomst contract binnen en allerlei bijlagen en vervolgens 8min later een mail: bestelling geannuleerd. KPN gebeld, konden geen reden zien, sturen me terug naar de winkel. Dus gedaan.

Daar zien ze idd de annulerings-mail maar er is niks aan de hand hoor, de opdracht staat nog in het systeem! Ja duh!!! Maar wat is er aan de hand? Geen hond die het kan vertellen.

Dus weer contractbeheer gebeld. 1 uur mee aan de telefoon gehangen. Conclusie: ‘Wij snappen het ook niet mevrouw, het kan ooit 24 uur duren voor activatie’. Ja, ok, maar hoe zit het met die annuleringsmail? ‘Tja, dat is ons ook niet duidelijk, er is geen enkele reden voor’. Wat nu? Tot minimaal dinsdag afwachten of ik een activatiemail krijg. Dus, buitenshuis heb ik helemaal niks, noppes, nada tot dinsdag.

Jullie sturen een annulerings-mail en er is NIEMAND die kan vertellen waarom of wat er dan geannuleerd is of wordt. Serieus???

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 31, 2026

Nou, inmiddels weer een uur in de winkel gestaan vanochtend, deze keer een andere medewerker. Ik vertrouwde het nl niet, er moest iets fout gedaan zijn. En dat was ook zo. Als een groot-zakelijk abonnement wordt gestopt en het mobiele nr wordt vrijgegeven, wordt dit een prepaid en kun je het mobiele nummer niet meteen oppikken en aan een abonnement koppelen. Het mobiele nr moet als prepaid worden opgehaald en kan daarna pas aan een abonnement worden gekoppeld. Ook Odido (oude abonnement) wist kennelijk niet hoe dit in zijn werk moest gaan. Eenmaal hun klantenservice aan de lijn werd ik in de wacht gezet en werd de verbinding verbroken.

Gelukkig was er vandaag dus een KPN medewerker die wel bedacht hoe het moest en is eindelijk alles in gang gezet. Heeft me 3 ritten naar de winkel en bijna 3 uur in de winkel gekost. Je zou toch verwachten dat een medewerker weet hoe het werkt en moet.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Mabotje. Als je een bestelling plaats, en al helemaal als het gaat om je mobiele nummer, dan wil je wel de zekerheid hebben dat het goed gaat. Ik snap dat je dan op onderzoek uitgaat wanneer je een annuleringsmail krijgt. 

Normaal hoor je dan duidelijkheid te krijgen over de situatie en dat mag je ook verwachten. In onze systemen is voor een helpdeskmedewerker of een winkelmedewerker exact hetzelfde te zien, dus jammer dat je heen en weer bent gestuurd. Excuus dat je zo veel tijd er in hebt moeten steken. 

Dit is trouwens niet een telecombrede oplossing die Odido hanteert voor het meenemen van een mobiel nummer uit een grootzakelijk contract. Bij KPN bijvoorbeeld wordt het nummer vrijgegeven en blijft het doorlopen op het contract tot een vooraf bepaalde einddatum. De medewerker heeft dan de tijd om het nummer over te zetten naar een nieuw contract (zonder dat het eerst Prepaid wordt). Dus ik kan me wel voorstellen dat een KPN winkelmedewerker geen weet heeft van de situatie bij Odido en dan de wens inwilligt om het nummer over te nemen van een zakelijk contract. Het is aan de klant om aan te geven wat voor status het mobiele nummer heeft. Dat is voor de mobiele provider (en haar medewerkers) niet te zien die het nummer wil overnemen. 

Maar als het dan fout gaat, dan mag je wel verwachten dat we het van je overnemen en je verder begeleiden in hoe het wel zou moeten gaan lukken. Dat had beter gekund. Gelukkig heb je iemand getroffen die wel van wanten weet en het voor je heeft rechtgetrokken. Daar ben ik blij om! En hopelijk komt je nummer nu ook snel over naar KPN. 

Mocht je nog hulp nodig hebben, laat het dan weten. Dan kijken we hier wat we voor je kunnen betekenen!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 2, 2026

Dank voor je reactie.

De status van het mobiele nummer (prepaid met beltegoed) is duidelijk door mij aangegeven. Je zou verwachten dat de medewerker dan weet wat te doen?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ja, dan zou het duidelijk moeten zijn. Ik verwacht dat er dan aan onze kant een foutje is gemaakt. Is je nummer inmiddels al over of bekend wanneer dat gaat gebeuren? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 3, 2026

Ben inmiddels over, dankzij de hulp van de medewerker van zaterdag die wel wist hoe het moest. Er is idd een fout gemaakt waardoor de aanvraag steeds geannuleerd werd.

Dankjewel.