Skip to main content
Beantwoord

Mail gehad maar overstap gaat niet goed

• May 20, 2026
  • 20 reacties
  • 177 keer bekeken

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7

Gister een mail ontvangen omtrent de aanpassing van de algemene voorwaarden van een kids en teens abonnement. Ik wil graag overstappen en dit heb ik vanmorgen aangevraagd. Ik krijg zojuist terug koppeling dat dit per einde abonnement gebeurd dus in augustus en niet over 30 dagen zoals ik de mail staat. Hoe kan dit opgelost worden? 

Beste antwoord door Erik van KPN

Ondanks dat de mail binnen is gekomen en ik zojuist van KPN te horen heb gekregen dat de nummers vrij zijn gegeven heeft mijn nieuwe provider te horen gekregen dat een overstap niet mogelijk is. KPN heeft alles in de systemen nagekeken en ziet dat het is vrijgegeven. Hoe kan het dan dat mijn nieuwe provider alleen toestemming krijgt over drie maanden, per einde contract datum, en niet over een maand en dat het andere abonnement sowieso geweigerd wordt.

Het probleem was dat in het onderliggende systeem de vervroegde datum nog niet stond. Dat is inmiddels wel het geval. Dus je kunt nu voor dit abonnement de overstap en uitportering regelen zonder dat er een tussenstap via prepaid nodig is. 

20 reacties

JanD
Superuser
  • May 20, 2026

Beste ​@Dennisk76 heb je dat bericht van je nieuwe provider gehad of van KPN?

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 20, 2026

Beste ​@Dennisk76 heb je dat bericht van je nieuwe provider gehad of van KPN?

Wanneer je het over de overstapdatum hebt dan heb ik dit van mijn nieuwe provider gehad. Deze heeft die datum van KPN doorgekregen. 

De mail met aanpassing voorwaarden ontving ik gister van KPN.

JanD
Superuser
  • May 20, 2026

Beste ​@Dennisk76 let er wel op dsat je per abo een mail krijgt, dus je kunt niet met 1 mail alle abo's opzeggen.

De mail die je gisteren hebt gehad heeft uitsluitend betrekking op 1 (mobiel) abo.

Voor de andere abo's moet je de mail afwachten, dan pas kun je die andere abo's binnen de genoemde termijn opzeggen.

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 20, 2026

Beste ​@Dennisk76 let er wel op dsat je per abo een mail krijgt, dus je kunt niet met 1 mail alle abo's opzeggen.

De mail die je gisteren hebt gehad heeft uitsluitend betrekking op 1 (mobiel) abo.

Voor de andere abo's moet je de mail afwachten, dan pas kun je die andere abo's binnen de genoemde termijn opzeggen.

Hoi Jan,

ik heb het toch helemaal niet over de andere abbo’’s? Ik heb het over eéén abbo waar het niet goed gaat en daar zou ik graag hulp bij willen hebben. 

JanD
Superuser
  • May 20, 2026

Sorry ​@Dennisk76 kids en teens las ik als 2 abo's.

Ik bedoelde in mijn eerdere vraag, van wie kreeg je de terugkoppeling over de overstap, van je nieuwe provider of van KPN?

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 20, 2026

Sorry ​@Dennisk76 kids en teens las ik als 2 abo's.

Ik bedoelde in mijn eerdere vraag, van wie kreeg je de terugkoppeling over de overstap, van je nieuwe provider of van KPN?

Haha ik snap je.

van mijn nieuwe provider die tevens dit bericht ontvangen heeft van kpn

JanD
Superuser
  • May 20, 2026

Beste ​@Dennisk76 , jammer dat het nog steeds niet goed gaat bij KPN, onnodig gedoe voor niks.

Neem s.v.p. contact op met KPN via 0800 0402, via Facebook, X of Instagram of maak een terugbelafspraak via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Succes en laat s,v.p. de (goede) afloop even weten.

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 20, 2026

Het begint al niet goed want de lijn is verbroken……..een nieuw terugbelverzoek aangevraagd want blijkbaar belt KPN dan niet terug

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 20, 2026

Heel toevallig kwam ik bij dezelfde mdw uit. Haar laptop viel uit vanwege een update. Kan gebeuren uiteraard. Inmiddels weet ik dat KPN langer nodig heeft om de wijziging van haar algemene voorwaarden door te voeren. De verwachting op dit moment is dat op 10 juni de laatste e-mails gestuurd zullen worden. 

Bij de provider waar ik naar toe ging kon ik niet opgeven dat het eerder moest dan de contractdatum. Daardoor is het niet goed gegaan. Advies was om met mijn nieuwe provider contact op te nemen en een nieuw verzoek in te dienen. 

Dat heb ik inmiddels gedaan. Ze hebben een nieuw verzoek ingediend en omdat het eerdere verzoek al was goedgekeurd moet dit op een andere manier. Het kan nu 5 dagen duren voor het is geregeld. Wij wachten het verder af!

Laat ik voorop stellen dat ik niet weg hoef. Ik ben dik tevreden over KPN, maar aangezien er voor bestaande klanten geen mooie regeling is zal ik met al mijn producten elk jaar de overstap blijven maken, naar de provider met de beste aanbieding of de beste aanbieding voor bestaande klanten. Hopelijk kan ik ooit langer blijven bij een provider.

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 20, 2026

Laten we het vaag maken….inmiddels krijg ik voor hetzelfde abonnement (Teens mobiel) nog een keer een e-mail met de aanpassing van de algemene voorwaarden maar nu ook de mededeling over de toevoeging van extra veilig mobiel. En daarin weer een andere datum van het ingaan van de algemene voorwaarden…..het is duidelijk dat KPN het lastig vind om vanuit de klantenservice te communiceren, maar ook in het mailverkeer gaat het verkeerd. 

Hopelijk wordt hiervan geleerd voor de toekomst!

JanD
Superuser
  • May 20, 2026

Beste ​@Dennisk76 de voorwaarden gaan ook niet in per 1 juni a.s., maar vanaf 1 juni a.s.

De mail van het betreffende abo bepaalt wanneer de nieuwe voorwaarden ingaan, dat is 30 dagen na ontvangst van de mail en daarom kun je binnen 30 dagen opzeggen of overstappen.

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 20, 2026

Het kastje naar de muur verhaal Jan.

Ondanks dat de mail binnen is gekomen en ik zojuist van KPN te horen heb gekregen dat de nummers vrij zijn gegeven heeft mijn nieuwe provider te horen gekregen dat een overstap niet mogelijk is. KPN heeft alles in de systemen nagekeken en ziet dat het is vrijgegeven. Hoe kan het dan dat mijn nieuwe provider alleen toestemming krijgt over drie maanden, per einde contract datum, en niet over een maand en dat het andere abonnement sowieso geweigerd wordt. Het probleem zou volgens KPN aan de nieuwe provider liggen…...terwijl die volgens mij juist toestemming vraagt en deze alleen maar geaccepteerd kan worden…..door de huidige provider. Ik begrijp er helemaal niets meer van. Blijkbaar moet ik mijn nummers maar beëindigen en met een nieuw nummer verder gaan. 

Mijn nieuwe provider heb ik inmiddels een hotline mee...maar zegt ook helemaal niets te kunnen….wordt er erg moe van! 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat onhandig dat het ergens mis lijkt te gaan in de communicatie tussen de systemen van ons en van je nieuwe provider ​@Dennisk76 🙁 We gaan hier even navraag over doen!

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 20, 2026

Wat onhandig dat het ergens mis lijkt te gaan in de communicatie tussen de systemen van ons en van je nieuwe provider ​@Dennisk76 🙁 We gaan hier even navraag over doen!

De hulp is schandalig Maja….ik ben en blijf rustig maar wordt nog net niet uigefoeterd. Een hele bijzondere behandeling krijg ik bij de klantenservice. Ik begrijp echt niet dat jullie zo hoog scoren. Sorry maar ben echt teleurgesteld! 

Maar er is een maar…ik heb inmiddels een bijzonder hulpvaardige mdw waar we steeds terugbel afspraken mee hebben. Ook bij mijn nieuwe provider. Enorm hulpvaardig en denkt wel mee. Mijn abonnement os inmiddels op prepaid gezet (over een maand) en nu lukt het overstappen wel. Het andere abonnement blijft maar hangen. Morgenochtend heb ik met de mdw van KPN weer een belafspraak. Je mag weten dat dit mij bijna een hele dag heeft gekost. En niemand die mij wil helpen of het wil uitzoeken. Behalve dan degene met wie ik nu terugbelverzoeken heb. Ik heb een heel mooi telefoonnummer die ik heel graag wil houden maar de wil om weg te gaan en te blijven is inmiddels dusdanig groot dat het mij niet meer boeide….gelukkig heb ik er vertrouwen in dat het nu wel gaat lukken. 

Zoals je wellicht kunt lezen ben ik enorm gefrustreerd over de service en behandeling door de klantenservice. Maar een troost….bij de andere provider is het niet heel veel beter en moet je blijkbaar uitkomen bij die ene persoon die wel met je mee wilt denken en je wilt helpen. Dat geluk had ik bij mijn allerlaatse. 

Nu nog het teens abonnement een set geven…die staat vast. Nadat mijn nieuwe provider handelingen heeft gedaan op verzoek van KPN. 

Maar we blijven afwachten en vertrouwen houden in de huidige personen. 

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 21, 2026

De volgende klapper is ook binnen. Mijn nummer wordt op 20 juni 2026 omgezet naar een prepaid nummer omdat dit blijkbaar de enige manier is om de overstap mogelijk te maken. De overstap is rond maar dan wel per 25 juni. Ik zal dus 5 dagen lang slecht bereikbaar zijn of van hogere kosten gebruik moeten maken wil ik bereikbaar zijn. En dit omdat het blijkbaar KPN niet lukt om mijn nummer op een andere manier te porteren.

Het teens abonnement staat overigens nog steeds vast. Het nummer staat nog steeds op te porteren terwijl de nieuwe provider alles al heeft stopgezet. We kunnen dus met dat nummer op dit moment niet overstappen.

Ik weet dat ik met het vorige berichtje met de klantenservice wellicht de mdw van deze community van KPN ook aanspreek en over dezelfde kam scheer. Ik wil benadrukken dat mijn ervaringen hier op de community erg goed zijn en ik de mdw van KPN op deze community ernstig te kort doe wanneer ik ze vergelijk met de mdw uit mijn ervaringen met de klantenservice. Dat is dus ook niet de bedoeling.

Overigens werd mij gister wederom verkocht dat abonnementen die na 1 april zijn aangeschaft niet in aanmerking zouden komen voor de aanpassing van de algemene voorwaarden omdat de nieuwe tarieven daar al in meegenomen zouden zijn. Ik heb toen aangegeven dat ik het fijn zou vinden wanneer ze dat eens zou bevragen (ze had al eerder een vraag gesteld aan een collega) omdat ik van mening was dat het niet klopte wat ze vertelde. Ze kwam terug dat ze naar haar leidinggevende was gestapt en dat ik inderdaad gelijk had. Kortom…..het gaat echt niet goed bij het klant contact centrum 

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 21, 2026

Voor vanmorgen een belafspraak gemaakt met de mdw van gister. Binnen het tijdblok werd ik gebeld. Echter weer door een heel andere mdw. Ik vermoed dat mijn contactpersoon ziek is of toch vrij heeft. Maar ik moest wel het hele riedeltje opnieuw uitleggen. Met daarbij de opmerking dat het haar allemaal vreemd in de oren klinkt omdat ze nog nooit van deze situatie nog nooit gehoord had. Tja...dat kan uiteraard. Maar ondanks dat er ik mocht overstappen met het teens abonnement kwam er toch een afkoopsom naar voren uit het systeem en zonder de afkoopsom kan helemaal niets. Deze heb ik maar geaccepteerd. Ondertussen heeft ze lang discussie moeten voeren met iemand die haar uiteindelijk toestemming heeft gegeven om de afkoopsom te crediteren. Op een andere manier kon het niet volgens haar. Het is zoals het is….

Ik heb haar nog voorgelegd dat ik nu met de situatie zit dat door het systeem (los van wie hier verantwoordelijk voor is) vijf dagen lang met een prepaid abonnement zit. En dat ik straks hogere kosten moet maken omdat het systeem geen mogelijkheid ziet om alles op een andere manier te porteren naar mijn nieuwe provider. Ze kan hier geen vergoeding voor geven begreep ik van haar. En nu voel ik mij als klant uiteraard weer buiten spel gezet. 

Niet veel later contact gehad met mijn nieuwe provider om ook het teens abonnement dat vanaf 21 juni prepaid wordt over te zetten. Ook deze aanvraag is goed gegaan. Althans de aanvraag is geaccepteerd. Mijn dochter is nu nog niet thuis en weet dus ook niet op welke datum geporteerd wordt. 

Van KPN heb ik overigens nog helemaal niets vernomen over de opzegging of de portering. Wat ik overigens ook bijzonder vind. Ik weet dus nog steeds niet of alles goed gaat. 

Later volgt een update over de porteringsdatum van mijn teens abonnement. Ik zal nog laten weten wat de datum is en hoelang ik hiervoor kosten moet maken omdat het een prepaid abonnement is geworden.  

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 21, 2026

Resultaat overstap van het TEENS abonnement is dat het gelukt is. Ook die gaat nu per 25 juni over naar mijn nieuwe provider en niet einde contract dus pas half augustus. En dat alleen maar door hem op prepaid te zetten.

Resultaat is nu dat ook dit nummer van 21 juni tot 25 juni niet of nauwelijks gebruikt kan worden omdat we geen tegoed hebben. Alleen maar omdat porteren op een andere manier niet gaat. Is het mogelijk om hier compensatie voor te krijgen? Ik denk dan aan een bedrag of een tegoed wat jullie op de kaart zetten van 20 juni tot en met 25 juni en dat het openstaande tegoed dan vervalt?

Nu is het wachten op het bewuste e-mailtje voor het contract van mijn vrouw….en dan maar weer duimen dat dit wel goed gaat. Voorlopig heeft die de e-mail nog niet gehad.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 21, 2026

Ondanks dat de mail binnen is gekomen en ik zojuist van KPN te horen heb gekregen dat de nummers vrij zijn gegeven heeft mijn nieuwe provider te horen gekregen dat een overstap niet mogelijk is. KPN heeft alles in de systemen nagekeken en ziet dat het is vrijgegeven. Hoe kan het dan dat mijn nieuwe provider alleen toestemming krijgt over drie maanden, per einde contract datum, en niet over een maand en dat het andere abonnement sowieso geweigerd wordt.

Het probleem was dat in het onderliggende systeem de vervroegde datum nog niet stond. Dat is inmiddels wel het geval. Dus je kunt nu voor dit abonnement de overstap en uitportering regelen zonder dat er een tussenstap via prepaid nodig is. 

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 21, 2026

Ha Erik,

Dit is wat ik bedoel. Er is meermaals gekeken door je collega’s. Die zeiden allemaal dat alles goed stond en dat het aan mijn nieuwe provider lag. Ik heb de meest gekke discussies gehad. Inmiddels is alles geregeld alleen nog voor mijn vrouw. Maar ben wel op zoek naar een compensatie want dit is compleet gek

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 21, 2026

Maar ben wel op zoek naar een compensatie want dit is compleet gek

Compensatie voor wat? Dat je kosteloos je contract mag opzeggen, lijkt me al een dikke compensatie, toch?