Skip to main content

Goedemiddag,

 

Graag stel ik de volgende vraag:

De snelheid bij de Unlimited abonnementen zijn afhankelijk van het abonnement (50mb, 300mb of 600mb/s). 


Ik vraag me af wat de (maximale) internetsnelheid is bij de niet-unlimited data abonnementen (6GB dan wel 12GB per maand), uitgaande van een telefoon en verbinding met 5G. Deze info heb ik niet op de productpagina van de abonnementen kunnen vinden. 
 

Groet,

Stefan

Hoi @StefanK92 

Ik vraag me af wat de (maximale) internetsnelheid is bij de niet-unlimited data abonnementen (6GB dan wel 12GB per maand), uitgaande van een telefoon en verbinding met 5G. Deze info heb ik niet op de productpagina van de abonnementen kunnen vinden. 
 

Dat staat wel in het volgende topic op de KPN Community:  Maximale snelheid  300 Mbit/s

 


Hoi @StefanK92 

Welkom op de community van KPN.

Ter aanvulling op de informatie van mede forumlid @RBxx , hierbij de nodige informatie over de down- en uploadsnelheden van de mobiele abonnementen van KPN.
Dit staat keurig vermeld op de pagina (als je op een i klinkt) waar je een sim only kunt bestellen.

Mobiel Internet

 

Alle abonnementen zijn incl. 4G, 4G+ en 5G.  
Om van 5G gebruik te kunnen maken, heb je een toestel nodig dat geschikt is om 5G te ontvangen. Voor de abonnementen met 0 GB tot en met 12 GB kunnen de volgende snelheden worden behaald:

  • Met 4G behaal je max. 100 Mbit/s down- en 10 Mbit/s uploadsnelheid
  • Met 4G+ behaal je max. 300 Mbit/s down- en 35 Mbit/s uploadsnelheid
  • Met 5G behaal je max. 600 Mbit/s down- en 200 Mbit/s uploadsnelheid

De snelheid van een Unlimited abonnement is afhankelijk van het abonnement dat je kiest.

  • Unlimited50: max. 50 Mbit/s down- en 20 Mbit/s uploadsnelheid
  • Unlimited300: max. 300 Mbit/s down- en 150 Mbit/s uploadsnelheid
  • SuperUnlimited: max. 600 Mbit/s down- en 200 Mbit/s uploadsnelheid

De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan afwijken van de geadverteerde snelheid door dekking van het netwerk en de drukte op het netwerk.
Meer informatie lees je op deze pagina.


Hoi beiden,

 

Veel dank voor jullie snelle antwoord. 
Vanmiddag ben ik ook even langs de KPN winkel gelopen. De medewerker daar vertelde me dat de ‘normale’ abonnementen gemaximeerd zijn op 50 mb/s, dus jullie begrijpen m’n verwarring. 
 

Ik heb aan 12GB (met combivoordeel 24GB) meer dan voldoende. Maar ik wil wel m’n huidige snelheid (300mb/s) behouden. Dat is de achtergrond van m’n vraag. 
 

groet,

Stefan


Maar ik wil wel m’n huidige snelheid (300mb/s) behouden. Dat is de achtergrond van m’n vraag. 

Die snelheid kan KPN uiteraard niet garanderen, de werkelijke draadloze snelheid is van te veel factoren afhankelijk, net als bij wifi @StefanK92 


@N.N. ik bedoel mijn maximale snelheid behouden. Dat dit nooit de werkelijke snelheid is begrijp ik. Maar er zit wel degelijk verschil tussen Max 50 en Max 300 mb/s natuurlijk. 


@N.N. ik bedoel mijn maximale snelheid behouden. Dat dit nooit de werkelijke snelheid is begrijp ik. Maar er zit wel degelijk verschil tussen Max 50 en Max 300 mb/s natuurlijk. 

Zelfs een max 50 is niet te garanderen, geen enkele mobiele of of wifi-snelheid, hoe laag of hoe hoog dan ook @StefanK92 


Reageer