Skip to main content

Mijn MB's zijn niet steeds niet goed zichtbaar op de app en online via mijn KPN zoals het zou moeten zijn, alleen van me abonnement, maar niet erbij wat ik over had van de vorige maanden.
Ik heb een abonnement van 2000+2000 gratis, mijn vrouw heeft hetzelfde abonnement dus dat is ieder 4000 MB per maand en omdat we beiden een aansluiting hebben op een adres werd dat altijd verdubbeld door Telfort, maar nu ineens niet meer.
KPN zegt dat die 2000 MB al de verdubbeling is, en bij hun staat dat ik een abonnement heb van 2000 MB maar, maar ik heb toch echt in me contract staat 2000+2000MB gratis
Al twee keer telefonisch contact gehad erover en dan wordt er verteld dat hun het wel zien en er wordt ook gezegd dat ik meer heb dan ik op de app en online staat, maar waarom zie ik dat dan niet ? en dat dat wel binnenkort zichtbaar moet zijn wordt er gezegd, maar dat is tot op heden nog niet gebeurd sinds de overgang naar KPN.
Dit is best irritant zo en mag nu toch wel eens opgelost worden inmiddels.
Iemand suggesties ?

Beste @Hompie, welkom! Je zou zeker in MijnKPN (en op de factuur) moeten zien dat je 4000 MB hebt. Je kunt in MijnKPN de meegenomen MB's niet apart zien, maar het wordt bij elkaar opgeteld. Is dat bij jou niet het geval? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan help ik je er graag verder mee. 


Goedemorgen.

 

Heb even gekeken, maar op mijn factuur en app staat maar 2000 mb.

Op de factuur zie je alleen wat je hebt verbruikt ook en geen totaal zoals bij telfort.

Ook de dubbele mb's omdat we twee aansluitingen oo een adres hebben ontvang ik niet.

Ik krijg aan het begin van de maand 4000 mb en wat ik over heb dan, maar die 4000 hoor ik zo en zo te krijgen omdat mijn Telfort abonnement 2000+2000 mb is en dat werd altijd netjes verdubbeld ook ivm twee aansluitingen (mijn vrouw ***) dus dat is elke maand 8000mb erbij.

KPN zegt dat die 2000 +2000 al de verdubbeling is, maar dat is niet zo, dat was gewoon een aanbieding bij de verlenging toen.

Kan het zo laten zien, had elke maand gemiddeld tussen de 6 en 10 gb aan mb afhankelijk wat ik verbruikt had en meenam ook.

Had in januari nog ruim 11.000mb staan.

 

Hoor graag van u.

 

 


Beste @Hompie, bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Ik heb de facturen van de Telfort periode erbij gehaald. Ik zie over de factuur van september dat je 6.378 MB meeneemt naar de volgende maand. Die maand start met 11.778 MB. Haal je de 6.378 MB eraf, blijft er 5400 MB over. 1400 MB is de verdubbelde extra bundel van 700 MB die je had en 4000 MB is de verdubbelde 2000 MB bundel die je standaard hebt. Het lijkt erop dat jij alleen jouw 2000 MB bundel hebt, maar niet de 700 MB extra mee hebt genomen. Ik ga dit uitzoeken en kom erop terug. 


Hallo.

Fijn dat u inzage heeft in de tefort nota's, zo ziet u dat ik altijd al meer mb's had in die periode en nu gewoon een stuk minder en voor mij ook nergens zichtbaar.

Wacht wel op uw reactie verder.

Mvg J. Ou


Ik heb het uit laten zoeken en begrijp dat je op 8 november een wijziging door hebt gevoerd of laten voeren, waarna de 700 MB extra bundel verdwenen is. Je was toen nog klant bij Telfort, dus wat daar precies gebeurd is, heb ik geen inzage in ben ik bang. Je hebt op dit moment alleen nog de reguliere 2000 MB bundel, die verdubbeld wordt naar 4000 MB. Dit was echt bij Telfort ook al zo. 


Hallo.

Bedankt voor uw reactie, ik heb voor zover ik weet alleen met abonnement verlengd rond die periode naar 2000+2000 MB + maandelijks opzegbaar.
Hoe kan het dan dat ik bij Telfort toen maandelijks best veel MB's had en nu bij KPN ineens minder, dit is ook te zien in de facturen van Telfort en nu ineens zie ik dat niet meer ?


Dat klopt, Hompie, je hebt inderdaad op dat moment je abonnement verlengd. En wel naar een abonnement met 2000 MB data (die dan door de + 2000 MB gratis, verdubbeld wordt naar 4000 MB), 150 minuten, onbeperkt sms en de maandelijks opzegbare optie. De 700 MB klantvoordeelbundel die je daarvoor had is daarmee komen te vervallen. Dat betekent dat je sindsdien elke maand nog maar 4000 MB nieuw krijgt, in plaats van 5400. Omdat je wel elke maand data meeneemt naar de volgende maand zal het daarom een poosje geduurd hebben voor je het opmerkte. 

Kortom, het aantal MB's dat je nieuw krijgt elke maand klopt. De KPN factuur heeft niet de mogelijkheid om je bundelverbruik en het deel wat je meeneemt te laten zien zoals bij Telfort wel zo was. Dat is wat onhandig, maar kunnen we niet aanpassen. In de app zie je je volledige tegoed, inclusief het deel wat je meegenomen hebt van vorige maand.


Hallo,

Oke, bedankt voor de duidelijke uitleg.