Skip to main content

Al jaren last van gezeik met Mb’s die snel op gaan. Ik zelf nu niet meer want ik heb het duurste onbeperkt abonnement.. Natuurlijk

Mijn zusje daarintegen heeft met een wat lager abonnement nog steeds veel problemen. Mb’s die echt bizar snel op gaan, en zelf als ik haar extra stuur (bijv. 1000 mb) is dit binnen 1 dag op ookal geven jullie aan dat er maar 100 is opgemaakt. 
Ze doet geen gekke dingen, kijkt geen films zonder wifi etc.
Ik zie en hoor dat dit een veel voorkomend probleem is en hoor graag wat hier aan gedaan gaat worden want zoals we dit zien doen jullie hier weinig aan om klanten tevreden te houden.

Vermoedelijk gebruikt jouw zusje dusdanig vaak haar telefoon, dat zij ook het beste over kan stappen naar onbeperkt internet. 

 

Als je bv vaak You Tube gebruikt kan het internet verbruik ook hard gaan. 

 


Zoals ik hierboven al zeg is dat niet het geval en gebruikt ze dit alleen als ze thuis is en dus wifi heeft.


Ik snap wat je zegt, maar het verbruik moet ergens aan opgaan. Misschien moet je haar eens uitleggen dat ze bv op school altijd via het wifi-netwerk moet internetten. Dat kan al een hoop schelen. Mogelijk heeft ze dat niet zo in de gaten. 

En anders weet ik het ook niet, ik probeer alleen maar met je mee te denken. 


Beste @SharonaPlezier, welkom! Ik zie deze vraag juist best weinig voorbij komen, maar het blijft vervelend als je dit zelf ervaart natuurlijk! Wat voor toestel heeft je zusje? Ze kan in de meeste gevallen ergens in de instellingen wel kijken aan welke apps de MB's worden verbruikt. Op het moment dat ze een sms krijgt of in de app ziet dat ze bijvoorbeeld 1000 MB verbruikt heeft, dan is dit namelijk ook echt in het toestel verbruikt.

 

De tips van Noordzee kan ze zeker ter harte nemen 🙂. Daarnaast kan ze nog eens kijken of haar toestel niet automatisch overschakelt op mobiel internet op het moment dat deze beter werkt dan de wifi. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen!