Skip to main content

Gisteren mijn mobiele abonnement omgezet van KPN compleet naar hussel. Ik had 1GB per maand. In de nieuwe situatie 5GB per maand. Ik heb vanmorgen 1GB aan mijn dochter gedeeld. Vanmiddag loop ik naar buiten en ben na 10 minuten weer binnen. Vervolgens krijg ik binnen 1 minuut 3 SMS-jes dat ik 50%,75% en uiteindelijk 100% van m’n MB’s heb verbruikt. KPN gebeld het zou aan mezelf liggen maar ik kreeg weer 5GB uit coulance. Of dat ik wel even op wil letten voortaan.... Nadat ik 5GB heb gehad krijg ik weer (13 min. later) een SMS dat er weer 50% verbruikt was…. Weer gebeld, zou aan m’n telefoon liggen. Gereset en SIM er uit en er in gedaan. Vervolgens is er weer 200 MB afgegaan. Hoe is dit mogelijk? In ieder geval spijt dat ik ben overgestapt maar hoe los ik het op?

@erik2408 

in dit topic staan nuttige tips.

en deze tips om je MB-verbruik te beperken

Heb je al via je toestel gekeken welke apps zoveel data aan het gebruiken is?


Bedankt voor je reactie Tycha. Ik heb de topic gecheckt maar het is helaas geen antwoord op m’n vraag. Ik begrijp alle oplossingen in de richting van een app die veel mb’s gebruikt maar dat kan het niet zijn. Tot gisteren, bij mijn oude abonnement, had ik deze problemen niet en m’n telefoon is niet vervangen of zo. En binnen een paar minuten meerdere GB’s er doorheen jagen kan gewoonweg niet (bij normaal gebruik) Er zit ergens een probleem bij het omzetten van mijn abonnement en ik hoop dat KPN hier serieus naar gaat kijken!


Hi Erik, welkom op het forum. 

Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat iets in je telefoon data verbruikt. Dit kan een app zijn maar ook updates op de achtergrond van apps of een update van het besturingssysteem. Heb jij in je toestel gekeken waar de data aan wordt verbruikt? Dit kun je in de instellingen per app zien. 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik voor de zekerheid ook even na of ik hier iets bijzonders zie. 


Erik,ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Punt is dat er toch niets aan gedaan kan worden. Verbruik van data zal wel maar met het vorige abonnement hadden we dit niet. Voor mij een raadsel...