Skip to main content

Omdat ik door omstandigheden heel veel moest bellen, heb ik mijn abonnement gewijzigd in onbeperkt bellen en sms, voor 15 euro per maand.

Op mijn telefoon, waar ikĀ  niets anders mee doe dan bellen en gebeld worden en soms een berichtje en een groepsapp heb, zie ik dat ik data verbruik.

Voor andere dingen gebruik ik mij pc.

Heb mijn toestel ingesteld op datagebruik 0.

Hoe verlopen die kosten en wat doe ik er aan om het verbruik zeer laag, dan wel nihil te houden?

En waar kan ik op MijnKPN dat verbruik terug vinden.

Dank

Ā 

HalloĀ @HillegjeĀ ,

Als je in het menuĀ van jouw telefoon het mobiele netwerk uitzet, dan heb je geen kosten voor data. Want dan gebruik jeĀ alleen maar WiFi voor internet. Zelf gebruik ik Internet op mijn telefoon ook alleen maarĀ via WiFi.

Wat betreft het gebruik via het mobiele netwerk, dit kun je in het menu van jouw telefoon terugzien. Je kunt daar zelfs zien aan welke apps je eventueel kosten hebt gemaakt.Ā 
Ā 

Je kunt dat terugvinden via Mobiel Netwerk en dan Mobiele Data.Ā 


Welkom bij ons op het forum @Hillegje. Ik sluit me bij Noordzee aan, als je het mobiele netwerk uitzet in de instellingen van het toestel kan het toestel helemaal geen verbinding meer maken met het mobiele netwerk. Op die manier zal je zeker geen kosten maken daarvoor. Op dat moment zal WhatsApp ook geen berichten kunnen ontvangen of versturen, tenzij je met WiFi verbonden bent.