Skip to main content

Hoe is het mogelijk dat ik in een maand 7000 mb verbruikt heb terwijl ik thuis op de wifi zit en volgens mijn telefoon maar 1100 mb verbruikt hebt

Hoi @richardjaxx

 

bedankt voor je bericht. Sorry dat ik nu pas kan reageren. Dat heeft te maken met de drukte. Ik lees dat je je afvraagt waar je mb's naar toe gaan. En hoe het kan dat je mb's verbruikt terwijl je op de Wifi zit. Ik raad je aan om eens te kijken op onze pagina inzicht mobiel internetverbruik. Hier lees je dat je je toestel, als het goed is, ook een “Verbruik per app” functie heeft. Als je naar beneden scrollt dan je zie je waar je deze optie kunt vinden voor iOS apparaten en Android apparaten. 

 

Ook hebben sommige toestellen een functie waarbij het toestel automatisch overschakelt naar mobiele data als het Wifi signaal te zwak is. Ik raad je in dat geval aan om deze functie uit te schakelen. Bij Apple producten noemen ze het Wifi assistentie uitschakelen. En bij Android Slimme NetwerkWissel uitschakelen.

 

Hopelijk kun je hiermee verder!


wat een onzin ik vaag gewoon hoe het kan dat ik op 6 december 13000 mb had en op 6 januari nog maar 6000 mb heb en dat ik volgens mijn telefoon maar 1130 mb verbruikt dus leg dat maar eens uit . en nog iets ik heb gebeld naar de kpn en daar uitgelegd hoe het zat en de vrouw aan de telefoon kon mijn geen antwoord geven en die zij dat ik binnen 48 uur terug gebeld zou worden zit nu nog te wachten op dat belletje en we zijn nu 10 dagen later


@richardjaxx

Je hebt in de maand december 2020 een eenmalige bundel van 5GB kado gekregen van KPN. 
 

Die bundel is inmiddels weer vervallen, ongeacht of je er wel of niet gebruik van hebt gemaakt. 
 

Het kan dus goed zijn dat jouw huidige stand van MB’s lager is dan één maand geleden. 


Hallo @richardjaxx 

Als gewoon forumlid en klant net zoals jij, kan ik natuurlijk niet meekijken en weet ik ook niets van jouw situatie. Daarom alleen een paar algemene opmerkingen van mijn kant

  1. Bij KPN abonnementen lopen de databundels per kalendermaand
  2. Wat ervan over is aan het eind van de maand/bundel vervalt
  3. Mogelijk had je nog zeg 6000 MB over, die is dan on-verbruikt “verdwenen" :wink:
  4. Je start de nieuwe maand met de standaard maand hoeveelheid
  5. Mijn mobiele telefoon telt het dataverbruik ook per kalendermaand, dus op dit moment zie ik alleen mijn verbruik in januari. Wil ik december erbij zien, moet ik dat zelf combineren

 


als ik 6 december 13000 mb heb en daarvan zijn 5000 van kpn daar heb ik dan 1130 mb van verbruikt en de rest vervalt dan moet ik toch 8000 over houden en geen 6000 of kan ik niet rekenen 


Hallo @richardjaxx , die gratis 5.000MB van KPN was 30 dagen geldig, dus het restant van die bundel is op 4 januari vervallen en ga je weer over naar je normale standaard bundel.

 


ik denk dat jullie de vraagstelling niet snappen


Bedenk wel @richardjaxx dat wij gewoon forumlid zijn en KPN klant, net zoals jij.

Wij hebben geen inzicht in jouw dataverbruik en abonnementsgegevens. We moeten ons dus beperken tot het benoemen van mogelijke punten die een rol kunnen spelen.

Voor meer informatie moet je wachten op een reactie van KPN moderator @Loes_ 


Kijk graag even aan de achterkant met je mee @richardjaxx. Vul je je profiel hier in? Dan kan ik met je mee kijken. Ook handig als je even een seintje geeft als dat gebeurd is. 


heb ik gedaan


Bedankt voor het aanvullen van de gegevens @richardjaxx. Het was nogal wat uitzoek werk dus ik denk mijn collega van de telefonische klantenservice daar ook tegenaan liep. Ik heb even de tijd genomen om alles goed uit te zoeken zodat het niet blijft bij gissen naar wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn. Zo is het hopelijk voor jou ook duidelijk waar de MB's gebleven zijn

 

Ik zie in ons systeem dat je 4000MB's hebt meegenomen uit november en december en je hebt deze maand 2000MB's ontvangen. Kom ik op een totaal van 6000MB, daarvan is ongeveer 200MB verbruikt en dat maakt dat je ongeveer 5800MB's over hebt. Uit jouw berichten maak ik op dat je 13000MB's had en dat je je afvraagt waar die overige MB's gebleven zijn.

 

Ik heb gekeken in ons systeem en zie dat je een oud Telfort abonnement hebt. Daar kreeg je CombiVoordeel op, maar dit voordeel is komen te vervallen op 5 oktober 2020 waardoor je in oktober voor het laatst verdubbeling van je MB's hebt gekregen. Nu is het zo dat je bij oud Telfort abonnementen je MB's twee maanden mee kan nemen. Je hebt deze (verdubbelde) MB's dus nog mee kunnen nemen naar november en december. Deze maand, januari, zijn deze MB's komen te vervallen.

 

Met de 5GB kado bundel erbij die ook op 4 januari is vervallen mis je dus in één klap een aardig aantal MB's en ik kan me heel goed voorstellen dat dat vragen opriep. Hopelijk is het nu wat duidelijker en mocht je nog vragen hebben stel deze dan gerust!


bedankt voor de moeite maar ik ben er klaar mee ik ga weg bij kpn dit was de derde keer en dat de mb zomaar verdwijnen en dan door de klanten service zo afgesnauwd worden gaat het voor mijn over dit is mijn laasrte jaar zo raakt kpn alle klanten kwijt we hadden er eerst 3 en nu nog maar 1 en die gaat ook weg. nogmaals bedankt voor de moeite . 


De verdubbeling van de MB's (CombiVoordeel) krijg je wanneer je een (oud) Telfort mobiel abonnement combineert met een ander (oud) Telfort abonnement. Ik lees dat je nog maar één abonnement bij ons hebt daarom is dit voordeel komen te vervallen. 

 

Jammer om te lezen dat je ons wil gaan verlaten @richardjaxx. Mocht je nog vragen hebben laat het dan weten!

 


Mijn MB's zijn in Januari gig antosch gestegen hoe kan dit nu.