Skip to main content

Hoe kan ik op de eerste dan van de maand al meer dan 1000 mb's hebben verbruikt, ad ik niets bijzonders heb gedaan en ik meestal niet boven de 1000 voor een hele maand kom? Is er een ander met mijn mb's vandoor gegaan?

Hoi @TuinAad, welkom bij ons op het forum. Dat is een goede vraag, een ander zal in ieder geval niet met je MB's vandoor gegaan zijn, als je geen MB's hebt gedeeld met iemand anders. Als je bij het verbruik in je toestel kijkt, zie je dan wat er is gebruikt? Mogelijk zijn er (meerdere) updates uitgevoerd via de mobiele dataverbinding, waardoor het hard ging. Het kan ook zijn dat jouw telefoon met Wifi was verbonden en dat die verbinding wegviel waardoor het mobiele netwerk werd gebruikt.

Op afstand en zonder gegevens is dat voor mij speculeren, in jouw toestel zal je hier meer over kunnen zien. Heb je daar al gekeken?


Het is toch vreemd dat Wifi in huis ineens niet meer werkt en dat de consequentie dan is dat er ineens in een dag 1200 mb's zijn afgeschreven.  Hoe kan ik zien waar het aan opgegaan is? Bij instellingen staat geen geschiedenis. Ik vind dit heel vervelend.


In een Android toestel kun je dit zien bij Gegevensverbruik.

Dan zie je per app het verbruik.


Ik heb een Iphone. Zijn de gegevens daarop ook te zien? En hoe dan? Ik kan het bij instellingen niet vinden.


Hallo @TuinAad , kijk eens hier https://support.apple.com/nl-nl/HT201299

 


Dank je wel. Zo is het helder.


Het is toch vreemd dat Wifi in huis ineens niet meer werkt en dat de consequentie dan is dat er ineens in een dag 1200 mb's zijn afgeschreven.  Hoe kan ik zien waar het aan opgegaan is? Bij instellingen staat geen geschiedenis. Ik vind dit heel vervelend.

Ik weet niet of dat het is @TuinAad, zoals ik zei is dat op afstand voor ons speculeren. Met de tips Nick en Ruud hebben gegeven kan je dat in jouw toestel terugvinden, of dat het was. 

Je kunt de Wifi-assistentie (zoals Apple het noemt) ook uitzetten, dan weet je zeker dat dit niet meer gebeurt: Apple Support: Over Wifi-assistentie.