Skip to main content

Het zou een mooie verbetering van KPN servies zijn als ongebruikte MB's meegenomen kunnen worden naar de volgende maand in plaats van dat ze aan het eind van de maand verloren gaan. Is daar al eens over nagedacht? En met welk resultaat?

Hallo @Jan Wijers ,

Daar is over nagedacht en niet voor gekozen. Telfort had deze optie wel in de abonnementen. 


Hallo @Jan Wijers ,

Daar is over nagedacht en niet voor gekozen. Telfort had deze optie wel in de abonnementen. 

Ik weet het niet zeker, maar heeft KPN het vroeger ook niet gehad?


... mooie verbetering ...

Vanuit perspectief van de providers (niet specifiek KPN) is het helemaal geen verbetering. Iedereen spaart zn mb's zo op tot de vakantie of kerst/nieuwjaar en gebruikt dan heel veel mb's. Dit veroorzaakt enorme piekbelastingen op het netwerk en dat is helemaal niet handig. Daarom vervallen tegenwoordig bij bijna alle providers ongebruikte mb's aan het einde van de maand.


Tussen "helemaal niet meenemen" en "alle ongebruikte MB's meenemen"  zit nog een wereld van mogelijkheden. Ik gebruik bijna geen MB's omdat ik vrijwel altijd via Wi-Fi verbonden ben. Echter in het buitenland en/of bij gebrek aan Wi-Fi, gebruik ik ze wel. Dan zou een flinke voorraad erg fijn zijn. Nu moet ik in die omstandigheden al gauw extra bundels bijkopen. Het zou al prettig zijn als ik bijvoorbeeld de helft van de ongebruikte MB's zou kunnen meenemen. 


Hallo @Jan Wijers 

 

Je kan ook de maand voor je op vakantie gaat je normale bundel verhogen en na je vakantie weer verlagen, zie: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/extra-bundel.htm

Dat is waarschijnlijk voordeliger dan steeds losse bundels erbij kopen.


Tussen "helemaal niet meenemen" en "alle ongebruikte MB's meenemen"  zit nog een wereld van mogelijkheden. Ik gebruik bijna geen MB's omdat ik vrijwel altijd via Wi-Fi verbonden ben. Echter in het buitenland en/of bij gebrek aan Wi-Fi, gebruik ik ze wel. Dan zou een flinke voorraad erg fijn zijn.

Voor u wel. Voor de provider niet. Mb's die u in het buitenland verbruikt zijn voor de provider ook duurder dan mb's die u in Nederland verbruikt. Dus mb's opsparen en deze dan in het buitenland gebruiken is ook een ramp. Voor de provider. 

 


Dank voor het reageren en advies. Het wordt tijd dat de landsgrenzen echt verdwijnen en dat gebruik van services in heel Europa mogelijk wordt zonder extra kosten, zowel voor de eindgebruikers als voor de providers. "Eén Europa" was het toch? Over 50 jaar lacht iedereen waarschijnlijk om dit soort "antieke" problemen.Â