Skip to main content

Is het mogelijk om meer dan 10gb per dag te krijgen bij een unlimited abonnoment en dan bedoel ik niet de wgb extra die je kan aanvragen. We hebben thuis namelijk tijdelijk geen wifi. Dus is het mogelijk om ook oprecht unlimited te krijgen voor een bepaalde tijd

Als er sprake is van een storing bij uw thuisabonnement, dan kan een KPN medewerker zorgen voor een extra databundel van 50 of 100 GB.


Nee, die optie is niet beschikbaar in dit abonnement. Na de 10GB daglimiet kan je onbeperkt 2GB bundels toevoegen. Het mobiele abonnement is niet bedoeld als vervanging voor Internet Thuis.

Kan ik KPN Unlimited gebruiken als vervanging van mijn Thuis abonnement?

Met een KPN Unlimited abonnement kan je onbeperkt mobiel streamen, gamen, werken en altijd verbonden blijven. Maar het is geen vervanging van jouw KPN Thuis abonnement. Met KPN Unlimited heb je namelijk een daglimiet van 10 GB. Je kunt wel onbeperkt 2 GB extra aanzetten via sms of MijnKPN om weer op volle snelheid te internetten.


Nu komt Odido met unlimited mobiel abonnementen met dagbundel van 20GB met navulbundel van 2GB. Op het internet kan ik deze info niet vinden, dit staat wel in een tweet van Odido Nederland. Verder is opvallend dat je voor €20 per persoon, met een een maximum van 5, een zelfde abonnement kan bestellen. Dit mogen ook vrienden zijn. KPN beperkt koppeling nu tot huisgenoten. Welke reactie van KPN kunnen we nu verwachten?


Hallo @PPT KPN leest dat natuurlijk ook en zal ook vast een keer met een tegenoffensief komen.

 


Hallo @PPT KPN leest dat natuurlijk ook en zal ook vast een keer met een tegenoffensief komen.

Of niet. Want ik heb ook lezen dat Odido met verschillende gradaties in snelheden gaat werken. Sommige abonnementen zullen maar 15 of 20 mbit zijn ofzo. Dan is het misschien plots een stuk minder interessant. 


Hallo @PPT KPN leest dat natuurlijk ook en zal ook vast een keer met een tegenoffensief komen.

Of niet. Want ik heb ook lezen dat Odido met verschillende gradaties in snelheden gaat werken. Sommige abonnementen zullen maar 15 of 20 mbit zijn ofzo. Dan is het misschien plots een stuk minder interessant. 

We zullen het zien.


@Nick83 Unlimited Start is traag met 10 Mbit/sec voor  € 27.50

Unlimited Basis voor € 32,50 met prima tot 300 Mbit/sec concurreert vol met het KPN abonnement, ook qua prijs. Dan wordt het wel interessant met dubbele dagbundel en uitgebreide koppelmogelijkheden


@Nick83Unlimited Start is traag met 10 Mbit/sec voor  € 27.50

Unlimited Basis voor € 32,50 met prima tot 300 Mbit/sec concurreert vol met het KPN abonnement, ook qua prijs. Dan wordt het wel interessant met dubbele dagbundel en uitgebreide koppelmogelijkheden

Bij KPN 25 euro als er ook een thuis abonnement is. En 50 GB in het buitenland. En hoe zit het met data delen met anderen in hetzelfde huishouden? De partner/kinderen die een 0 GB abonnement hebben van € 12,50? 

Nee, zo heel aantrekkelijk is het denk ik nog niet.


Bij Odido zakt ook de prijs van Unlimited Basis naar €25 bij combinatie met thuis internet of met combinatie mobiel internet. Iedereen krijgt dan 20 GB per dag. Data delen hoeft dan niet meer.

Iedereen die mobiel koppelt voor €20 krijgt als ik het goed lees ook de 35 GB in de EU. Met 20 GB daglimiet per gezinslid kan een gezin ook heel makkelijk het glasvezelabonnement stopzetten thuis. (Er vanuit gaande dat die limiet die ik in een tweet las klopt.)

 

 

 

 


Bij Odido zakt ook de prijs van Unlimited Basis naar €25 bij combinatie met thuis internet of met combinatie mobiel internet. Iedereen krijgt dan 20 GB per dag. Data delen hoeft dan niet meer.

Maar dat kost dan voor elk extra gezinslid 20 euro extra. Dat is gewoon te duur. De meeste klanten bij KPN hebben voor hun kinderen een abonnement van € 12,50 of hooguit 15 euro ofzo. 20 euro per kind is gewoon een forse stap omhoog in maandelijkse kosten. Totaal onrealistisch.

Iedereen die mobiel koppelt voor €20 krijgt als ik het goed lees ook de 35 GB in de EU. Met 20 GB daglimiet per gezinslid kan een gezin ook heel makkelijk het glasvezelabonnement stopzetten thuis. (Er vanuit gaande dat die limiet die ik in een tweet las klopt.)

Ow ... en dan steeds met een hotspot op je smartfoon lopen te kloten voor de laptop en tv? En waar verbind je de omvormers van de zonnepanelen dan mee? En de slimme deurbel? En zoiets als gamen via het mobiele netwerk is ook totaal onrealistisch. 


@Nick83 Voor zware multiplayer gamers en voor klanten met slimme apparaten zal een vaste aansluiting blijven. Daar heb je gelijk.

Hotspot verbinding maken met TV is ook wat kloten, klopt, maar de kostenbesparing is ook wat waard.

Ik speel online schaken met een ping van 50 ms, prima te doen voor deze lichte game.

De 5G ontwikkelingen gaan mogelijk wat opleveren voor zware gamers. Bijv de 3.5 GhZ band komt vrij. Kwestie van testen door gamers met een mobiel abonnement. 

6 mobiele unlimited data abonnementen koppelen met familie en of vrienden zal sowieso voor velen aantrekkelijk worden. 


@Yasin1809 Ik heb ook wel eens heel soms dat ik over die 10GB ga, en dan ram ik een paar keer op die 2GB extra knop in de app achter elkaar, en heb ik zo weer 15GB klaar staan. Was eerst bang dat dat best een gedoe zou worden, maar valt reuze mee. Hier was ik namelijk een Vodafone Red Together bundel van 200GB gewend, maar heb zo ook niks te klagen.


…. en dan ram ik een paar keer op die 2GB extra knop in de app achter elkaar, en heb ik zo weer 15GB klaar staan. 

Pas daarmee op. Wacht bij iedere 2GB totdat de bevestiging binnen is. Meerdere aanvragen tegelijk leiden vaak tot een “opstopping” waardoor het systeem vastloopt en je niets meer krijgt.


Pas daarmee op. Wacht bij iedere 2GB totdat de bevestiging binnen is. Meerdere aanvragen tegelijk leiden vaak tot een “opstopping” waardoor het systeem vastloopt en je niets meer krijgt.

Nog niet meegemaakt, maar goeie! Daar ga ik op letten, thanks.


Ik heb nu een unlimited data met 10 gb dagbundel bij de KPN voor €31.50. Contract tot april 2025.

Tegen die tijd kan ik aanhaken voor iets meer dan €20 met 20 gb dagbundel bij familie die nu al bij Odido terechtgekomen is. Als de KPN intussentijd met een tegenoffensief gekomen is waarbij ik kan aanhaken bij een KPN groepje kan het interessant worden. We gaan het zien.


Ik heb nu een unlimited data met 10 gb dagbundel bij de KPN voor €31.50. Contract tot april 2025.

Tegen die tijd kan ik aanhaken voor iets meer dan €20 met 20 gb dagbundel bij familie die nu al bij Odido terechtgekomen is. Als de KPN intussentijd met een tegenoffensief gekomen is waarbij ik kan aanhaken bij een KPN groepje kan het interessant worden. We gaan het zien.

Heb je geen KPN thuis? Of iemand anders in je gezin? Dan kom je met combikortingen uit op 25 euro. Maar is dan wel het nieuwste mobiel abonnement. 


Ik heb geen internet vast thuis. Alles via de telefoon als hotspot.

TV heb ik KPN digitenne. Zo blijf ik onder de 10 GB dagbundel.

OK ik weet dat je die kan opwaarderen met onbeperkt 2 GB per keer en dan zou ik voor €9 NL ziet kunnen streamen ipv die duurdere digitenne.