Skip to main content

Goede morgen,

 

Op dit moment bied KPN onbeperkte data bij vernieuwen of verlengen van een abonnement. Wij hebben meerdere contracten lopen bij KPN. Moeten wij nu ieder contract verlengen met onberkte data of heeft KPN voor huishoudens met meerdere mobiele contracten rekening gehouden van de mogelijkheid van delen van de data ?

(In deze tijden van ongekende mogelijkheden Is hier vast wel een manier voor dat wij dit niet meer zelf hoeven bij te houden)

 

Met Vriendelijk Groet,

familie Deerenberg 

Ik mag maximaal 25 GB per maand verdelen onder mijn gezinsleden. Ik heb een onbeperkt bundel en deel deze met mijn vrouw die alleen belminuten heeft.

https://www.kpn.com/hussel/voordelen/mbs-delen.htm

Voor je een abbonement afsluit zou ik goed kijken wat de voorwaarden zijn, omdat deze nog wel eens kunnen wijzigen.


Dit doe je dus iedere maand handmatig ?


Via de applicatie MijnKPN moet ik inderdaad handmatig het aantal MB dat ik wil delen overzetten naar mijn vrouw. Je kan kiezen tussen 50, 100 MB 500, 1000, 2000, 5000


https://www.kpn.com/beleef/mobiel/liefde-is-mbs-delen.htm


Het zou dus erg makkelijk zijn als je het zou kunnen instellen dat maandelijks standaard de data word overgezet ? ( Een mogelijkheid die in de tijd van ongekende mogelijkheden als standaard mogelijkheid/service mag worden verwacht. ) 

 

mvg.

deerenberg

 

 


Is voor nu nog niet aan de orde. In mijn huishouden is het totaalplaatje met KPN Hussel goedkoper dan bij de concurrent verschillende abbonementen met data af te sluiten. Nadeel is wel dat ik er elke 1e van de maand aan moet denken om even 5gv over te zetten.


Ik begrijp hieruit dat u graag ontzorgt  zou worden door de dienstverlener om het niet meer maandelijks zelf hoeft bij te houden? ( In de tijd van ongekende mogelijkheden mag een klant dit ook wel verwachten van vooruitstrevend bedrijft.)

 

Wenst u een fijn Weekend 


Het geeft mij een dubbel gevoel. Ik ken geen andere aanbieders waarbij ik twee abbonementen kan afsluiten, data deel en hiermee goedkoper uit kan zijn. Het is een voordeel voor KPN klanten.

Aan de andere kant is het technisch eenmalig de applicatie aanpassen en deze functie toevoegen voor alle klanten.

Het is goed dat jij je wens ook kenbaar maakt. 


Het is geen wens. Wij mogen toch wel verwachten dat in het tijd perk van ongekende mogelijkheden ( 5g ) de klant niet meer hoeft na te denken over het zelf moeten bijhouden van simpele toepassingen.
Denk dat iedereen Gebruiker hier ook zo overdenkt als ze dit forum lezen?

 

fijn Weekend,

 


Goedemiddag @MHCDEE

Je kunt met mobiele KPN abonnementen inderdaad MB's delen met andere mobiele nummers op hetzelfde adres. Dit is één van de voordelen van onze Hussel-abonnementen als je er meerdere combineert. Ik heb de wens vaker gehoord om automatisch MB's te kunnen delen. Vooralsnog zijn er geen plannen bekend om dit mogelijk te maken. Wel is deze wens bekend bij de collega's die hierover beslissingen maken.

MB's delen is een extra service voor situaties die binnen een gezin soms voorkomen. Bijvoorbeeld één van de ouders komt maar niet door de bundel heen, terwijl de zoon, dochter er binnen een paar dagen al doorheen is. Je kunt dan gemakkelijk MB's naar elkaar overmaken. Als je elke maand structureel een bepaald aantal MB's naar iemand overmaakt, dan kun je stellen dat diegene een te lage databundel in zijn of haar abonnement heeft. Het ophogen van de databundel van dat abonnement is dan een optie om niet elke maand handmatig MB's over te hoeven maken.

Ik snap natuurlijk ook dat je ervoor kunt kiezen om één abonnement met een onbeperkte databundel te nemen en de rest van het gezin te voorzien van MB's door het te delen. Dat heeft dan als nadeel dat je inderdaad MB's handmatig moet overmaken.

Ik wil je alsnog een heel goed weekend wensen!


Tsja. Wat een prettige gedachte dat u daarover nadenkt. Dat is nu precies wat ik bedoel dat u er aan denkt zodat ik er niet over na hoef te denken om MB’s versturen.

Fijn weekend


Reageer