Skip to main content

Al een aantal jaar bij KPN met alle producten en dus ook met 2 mobiele gsm abonnementen.

1 van mij en 1 van partner.
Echter al 3-4 jaar het probleem dat met regelmaat als ik partner bel hij 1x overgaat bij mij en ook bij hem dan krijg ik tududu in me oor getetterd met de melding nummer is niet in gebruik.

We dachten het ligt aan het hoesje, dus nieuwe hoesjes gehaald en met en zonder hoesje geprobeerd, maakt niet uit probleem blijft onstabiel aanwezig.

Ook in de jaren ook gewisseld van gsm (1x huawei 1x samsung a42 5g en 1x samsung s23 5g per persoon) op alle 3 is dit probleem aanwezig, instellingen gereset, netwerk gereset en probleem is er nog.
|Laats wilde zijn moeder bellen naar ons en kreeg zij voor ht eerst oo kdeze melding.
Inmiddels is mijn nummer ook hiermee besmet en heeft ook dit probleem.

Net nieuwe simkaarten erin gedaan omdat het de eerste waren die we ooit hebben gehad sinds we bij KPN zitten dus dachten slijtage maar het eerste wat er gebeurt bij allebei na proberen te bellen en te kijken of alles werkt was weer de melding.

Dus ja tot nu toe is het niet opgelost en lijkt het erger te worden van 1 keer per maand naar meedere keren per dag, wijzelf kunnen wel alles maar niet naar elkaar bellen of door anderen gebeld worden.

Ik heb beide nummers onder mijn naam lopen, net als onze andere producten.
VInd het vervelend omdat partner hulpbehoevend is en slechte gezondheid heeft en als ik er niet ben hem bel en via die weg controle en inzicht heb of ik snel naar huis moet of dat hij nog wat wil hebben van de winkel etc, dus dat de nummers werken is best belangrijk.
Dat dat nu steeds minder werkt met name naar elkaar is extreem vervelend.

Hopelijk kan iemand dit oppikken en verder helpen.
Mochten er nog gegevens nodig zijn in mijn profiel dan hoor ik dat graag.

Bedankt voor de uitvoerige uitleg! Ik heb een ticket aangemaakt voor onze technische dienst. Zij nemen binnen een paar werkdagen contact met je op, op het nummer eindigend op -253.


Ben benieuwd en wacht het af.
Als ik meer weet of er is meer bekend zal ik zeker nog een update geven.


19 juni is op mijn partner zijn nummer gebeld en dus neit op hierboven vermeld nummer door KPN technische dienst, er was een afspraak gemaakt dat de jongeman ons een email zou sturen na einde gesprek waarop ik kon replyen als we 2x onbereikbaar waren, echter heb ik die mail nooit gehad en is er nog een ander probleem.

Partner en ik moeten bereikbaar zijn wegens telefonische ziekenhuisafspraken die veel in deze periode zijn, dus het verzoek 5G voor 1 a 2 weken te gebruiken op beide telefoons tegelijk is niet mogelijk.

Dan missen wij gezondheidsafspraken en kost dat ons geld, ook telefonische afspraken niet beantwoorden/niet bereikbaar zijn maakt dat dat wordt gezien als niet komen en worden kosten in rekening gebracht bij de zorgverzekeraar.
Geeft weer andere problemen waar we niet op zitten te wachten.

Graag nogmaals contact met ons vanuit de technische dienst want afspraak u krijgt een mail waarop u moet replyen is niet nagekomen en we wensen een andere oplossing.

Ook leek de persoon niet te snappen wat het probleem was waardoor er verwarring ontstond, hij zou op mijn nummer bellen, is niet gebeurd, hij wist niet dat het om 2 nummers ging en dat ik aangaf dat het probleem soms 1 maand niet voordoet kwam ook niet aan omdat hij aangaf hooguit 1 - 2 weken om te kijken of probleem zich voordoet, anders wordt ticket gesloten en heb ik problemen dan moet ik wij alles wat ik tot nu toe heb gedaan weer opnieuw gaan doen…


Rare reactie en erg onbevredigend.


Wat vervelend dat je die mail niet hebt gehad! Daar zal ik opnieuw achteraan gaan. Is het wel mogelijk om één van de toestellen tijdelijk op 5G te zetten? 


Als het echt echt moet maar dan moet ik overal voor mijzelf de telefoonnummers van mijzelf naar mijn partner zetten bij de instanties en ziekenhuis en dokters... ook niet ideaal.
Partner heeft nog meer afspraken dan ikzelf dus hem omgooien is niet handig, mezelf ook niet voor 1 week testen wat mogelijk ook 1 maand kan duren…
Elke keer nummer wijzigen is ook geen succes.

Moet toevoegen ben 20 juni 2023 naar andere supermarkt geweest en had hem op 5g/4g/3g/2g staan en vervolgens moest ik partner bellen en ik had geheel geen mobiel netwerk, in en uitgaande gesprekken, niks was mogelijk. Telefoon zelf alles werkte maar ik had geen mobiel netwerk meer.

Er stonden mensen vanwege de harde regenbui te wachten, sommigen met KPN op 5G en die hadden geen problemen.

Ik heb mijn telefoon herstart en nog steeds deed die niks, heb het toen naar 4g/3g/2g gezet herstart en telefoon werkte weer, zet hem op 5G telefoon weer geen mobiel netwerk.
5G gooit mij momenteel zelfs van mobiel netwerk af. Vreemd en echt heel onprettig.

 


Wil korte update geven na aantal maanden : 5g werkt nog steeds niet of onbetrouwbaar dus draai op 4g/3g/2g en dat zonder problemen. Jammer want 5g was prettiger.

Heb inmiddels zelf de dekkingskaart voor 5g bekeken en bestudeerd en al zal KPN zeggen ligt het niet aan, heb ik wel denk ik persoonlijk het probleem gevonden: wij zitten extreem dicht op en dus letterlijk tussen 2 gebieden waar GEEN 5g dekking is.
Vermoeden is er dus omdat die dekking rondom ons adres in straal van 3-5km niet aanwezig is dat wij al zegt het gebied dat wij het wel moeten hebben, toch invloed hebben van het gebied dat geen 5g ondersteuning heeft.

Op kaart lijken wij vol in de 5g steun te zitten, tegelijk daar waar het niet is liggen wij binnen straal van 5-10km max ertussen en zijn wij voor 90% overtuigd dat hierin het probleem ligt.
Dat ook invloed van het weer zoals regen of geen regen en wel of geen wind misschien bepaalt wel of geen werkend 5g.

Wel iets om naar te kijken vanuit KPN want ik kan die dekking niet uitbreiden.
Dat is aan KPN.
Hopelijk komt er ooit dekking 100% in mijn omgeving voor 5g.
Anders wordt het verhuizen alleen daar waar wij heen willen ivm familie is wel 5g KPN dekking maar geen KPN glasvezel.


Reageer