Skip to main content

Hallo,

Al jaren gebruik ik naar tevredenheid KPN Internet en een mobiel abonnement met datalimiet. Het abonnement stamt nog uit de Telfort tijd en is gecombineerd met KPN Thuis (voorheen Telfort). Op dit moment ben ik niet meer tevreden door het volgende probleem:

 

Afgelopen vrijdag 18 augustus 2023 is de nieuwe maand van start gegaan dus de databundel startte weer vanaf 0MB.

Zondag 20 augustus 2023 kreeg ik een SMS met de melding dat 50% van mijn datalimiet was bereikt.

Woensdag 23 augustus 2023 kreeg ik SMS met de melding dat 75% van mijn datalimiet was bereikt.

 

Dit is onmogelijk aangezien ik voornamelijk Wi-Fi gebruik en geen muziek, filmpjes, of updates download via de mobiele data. Ik kijk alleen af en toe op nu.nl en whatsapp via de mobiele data.

 

Het verbruik van mijn mobiele data is als volgt (vandaag is het donderdag 24 augustus 2023):

  • Mijn telefoon (Android) geeft aan dat ik sinds 18 augustus 383MB heb verbruikt.
  • MijnKPN website geeft aan dat ik 0 / 4000MB heb verbruikt.
  • MijnKPN App geeft aan dat ik 810MB / 5000MB heb verbruikt.
  • 1244 spreekt uit dat ik 810MB heb verbruikt.
  • 1244 SMS geeft aan dat ik sinds 01 augustus 0,00 euro heb verbruikt (???)
  • KPN helpdesk komt er niet uit en blijft herhalen dat ik Wi-Fi moet gebruiken. Deze stelling begrijp ik als de door KPN aanbevolen app aan zou geven dat ik door het datalmiet heen ben, maar dat is dus niet zo! Ik kom niet verder met deze helpdesk.

 

Daarnaast valt het mij op dat ik regelmatig SMSjes krijg van KPN met de mededeling dat ik bijna op mijn limiet zit terwijl ik mijn mobiele internet spaarzaam gebruik. Hier heb ik nooit veel aandacht aan geschonken tot het deze keer na een paar dagen al gebeurde!

 

Kan een medewerker van dit forum iets voor mij betekenen? Ik ben ten einde raad.

 

Edit: ik heb een vermoeden waarom MijnKPN website 4000MB limiet aangeeft en de MijnKPN App 5000MB.
Tijdens mijn vakantie eerder deze maand heb ik 1GB datalimiet bijgekocht omdat ik door mijn data heen was. Deze 1GB extra bundel is nog 11 dagen geldig maar wordt in de MijnKPN App opgeteld bij de 4000MB.

Mijn vermoeden is nu dat de 383MB verbruik die mijn telefoon (Android) heeft gemeten sinds 18 augustus klopt en dat de MijnKPN App de verbruikte MB's van de extra bundel meetelt.

 

Blijft nog steeds mijn vraag staan waarom ik nu SMSjes heb ontvangen dat mijn datalimiet al op 75% zit.

Ik denk dat de aangegeven 810 MB verbruikt zijn uit die extra bundel. 810 MB is (ruim) 75% van 1 GB. De sms’jes komen per bundel. In de MijnKPN app kan je het verbruik per bundel zien. Ik verwacht dat de nieuwe maandbundel van 4 GB nog ongebruikt is.


Dank voor je reactie. Ik heb ondertussen nogmaals de helpdesk benaderd. De medewerker die ik aan de telefoon kreeg gaf inderdaad dezelfde verklaring.

Het zou fijn zijn als je het verbruik in de app én op de website per bundel kan zien.

 

Ik ga het verbruik de komende tijd goed in de gaten houden.


Voorlopig dus opgelost!