Skip to main content
Voor mijn 88-jarige schoonzus schafte ik een nieuwe mobiel aan en plaatste daarin haar oude sim-kaart (zij betaalt via automatisch incasso haar abonnement). Krijg nu doorlopend de melding dat de sim kaart ongeldig is. Het is niet onmogelijk dat haar sim al een half jaar of langer niet is gebruikt, maar bij een betaald abonnement kan dat toch niet betekenen dat het nummer is afgesloten?!

Oplossing lijkt mij een nieuwe sim- kaart, maar wel met het oude 06-nummer (een nieuw nummer wordt te ingewikkeld voor haar vriendinnen die van dezelfde leeftijd of ouder zijn).

Wat is de beste oplossing voor dit probleem?
Goedemorgen @Vliegende kiep, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!



Alleen bij prepaid wordt er gekeken naar of het simkaartje gebruikt wordt (1 x in de 6 maanden).. Bij een mobiel abonnement verder niet, maar het is wel zonde als deze niet maandelijks gebruikt wordt! En een abonnement wordt pas opgezegd als de klant dit aangeeft bij ons.



Heb je het toestel in Nederland gekocht? Het moet namelijk wel een simlockvrij toestel zijn, zodat de simkaart van elke provider geaccepteerd wordt.



Ik kan natuurlijk even controleren of het een prepaid nummer of mobiel abonnement betreft, maar dan heb ik die gegevens wel nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met het 06-nummer en indien mogelijk het simkaartnummer? Dit kan je bij persoonlijke opmerkingen noteren, en is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. Geef even een seintje wanneer dat gelukt is!
@Vliegende kiep, ik heb geen bericht gehad maar zie dat Forum profiel inmiddels is ingevuld! Ik heb even gekeken en je hebt op 31 juli weer contact gehad en volgens mij is er op 1 augustus een nieuwe simkaart ontvangen en geactiveerd. Is hiermee het probleem verholpen?
Het probleem is verholpen dankzij de nieuwe simkaart. Het lukt mij helaas niet dit item uit het forum te verwijderen; té ingewikkeld ... Kan jij het voor me deleten? Bij voorbaat dank!
@Vliegende kiep top fijn om te horen! We verwijderen eigenlijk geen topics, omdat meelezers ook wat aan de informatie kunnen hebben. Maar bij deze is het topic gesloten en beantwoord 😉

Reageer