Skip to main content

Er zijn op dit moment meerdere klanten met een iPhone die onderstaande melding krijgen. Het lijkt te gaan om een certificaat voor Visual Voicemail. We hebben dit doorgegeven en er wordt naar gekeken. Updates zullen volgen in dit topic. Onze excuses voor het ongemak!

Update 9 oktober

Naar blijkt wordt het nieuwe certificaat voor Visual Voicemail niet ondersteund door oudere versies van iOS. Je kunt doorklikken op ‘ga verder' en Visual Voicemail blijven gebruiken zonder het nieuwe certificaat. Je kunt echter ook zelf handmatig het nieuwe certificaat te downloaden. Ga hiervoor (met jouw toestel) naar certificaat.kpn.com en download beide certificaten. Zowel de ‘certSIGN ROOT CA G2’ als ook de ‘certSIGN Web CA'. 

Update 27 september

Er lijkt inderdaad een probleem te zijn met een certificaat voor Visual Voicemail op iPhone. Mijn collega's hebben dit inmiddels in onderzoek en vragen mij om wat extra gegevens:

• Welke versie iOS heb je?
  • Welk type iPhone heb je?
  • Sinds wanneer loop je hier tegenaan?

Als je dit zou kunnen laten weten, dan geef ik het weer door. Eventuele updates plaats ik in het startbericht!

Onze iPhones geven de melding dat de serveridentiteit niet gecontroleerd kan worden voor vvm.kpn-Comvm.com.

Hallo @Spiegelfrans 

Ik krijg een server not found op dat adres. Waar komt die link vandaan?

Ik heb dit probleem ook. Krijg steeds een melding op mijn scherm. Daar staat dat adres in

Oud bericht hier op het forum:

https://community.kpn.com/mobiel-15/opgelost-visual-voicemail-op-de-iphone-512859

KPN en certificaten. Altijd al een slechte combinatie geweest 😁

Niets opgelost, mijn ouders van voorbij de tachtig hebben 5 jaar later ook deze foutmelding.

Zit KPN te slapen of zo? Je verwacht dat dit bedrijf ‘kwaliteit’ levert. Hier moeten ze toch van leren?

ik maakte eeb typefoutje:  vvm.kpn-Convm.com

Ik krijg dat sinds ongeveer een week ook steeds op tamelijk willekeurige momenten als popup.

Ik krijg al een paar dagen op mijn iPhone 7 de melding dat de serveridentiteit niet gecontroleerd kan worden, met verwijzing naar vvm.kpn-convm.com. Ik annuleer dit telkens omdat in de details staat dat het niet te vertrouwen is. Moet ik iets doen of hoe kom ik af van deze melding?

Het bleek mij geen probleem van nu te zijn, 5 jaar geleden speelde het ook al.

Ook ik krijg sinds gisteren (25-09-2024) telkens deze melding. Ik heb een medewerkster van KPN gesproken, maar zij kon het antwoord hierop niet vinden. Als je in de melding details opent staat er in rood Niet vertrouwd boven. Na annuleren blijft het bericht inderdaad op willekeurige momenten terugkomen. Heel irritant.

Zelfde probleem. 

Och, dat is natuurlijk niet de bedoeling.. Ik ga het intern doorgeven en hou jullie op de hoogte!

Beste allemaal, ik heb een centraal topic aangemaakt (en jouw afbeelding gebruikt ter verduidelijking, @Jasvste). Er lijkt inderdaad een probleem te zijn met een certificaat voor Visual Voicemail op iPhone. Mijn collega's hebben dit inmiddels in onderzoek en vragen mij om wat extra gegevens:

• Welke versie iOS heb je?
  • Welk type iPhone heb je?
  • Sinds wanneer loop je hier tegenaan?

Als je dit zou kunnen laten weten, dan geef ik het weer door. Eventuele updates plaats ik in het startbericht!

iPhone 7

iOS 15.8.3

vanmorgen eerste melding

m.vr.gr.

iPHoneSE  iOS 15.8.3

en

iPHone 6  iOS 15.8.3

iPhone 7, iOS 15.8.3

Melding sinds 25-09-2024

Iphone 7

ios15.8.3

sinds een week

Hier bij iPhone SE 1e generatie het zelfde probleem (is erg storend), bij iPhone 11 geen probleem.

Bedankt voor het doorgeven allemaal! Wij hebben voor het weekend jullie reacties intern doorgestuurd. Helaas nog geen update! We houden jullie natuurlijk op de hoogte. 

Mocht je dit topic lezen en hier ook tegenaan lopen, laat dan ook gerust een reactie achter met daarin welke versie iOS, type iPhone en sinds wanneer je dit probleem hebt.

Sinds vanavond (30 sept 2024) popup

Iphone 7

versie 15.8.3

is fijn als het wordt opgelost

@Roos68 Dank voor de gegevens en je seintje! We spelen het door. Zo gauw er nieuws is, laten we het hier weten.

Hoi hoi mijn iPhone geeft deze meldingen ook al vanaf vrijdag 27 september 

ik heb een iPhone se. Versie iOS 15.8.3

hoop dat deze snel opgelost wordt.

groetjes Maaike 

Ik heb een IPhone XR. iOS 15.6 en ik heb de meldingen sinds 2 dagen. 

@Maaaaaike @Mvvd Dankjewel beide. Ik neem ze mee. We hebben helaas nog geen update, wel doe ik navraag over of er al nieuws is.

Ook mijn Iphone krijgt de melding sinds een dag of 5.

Iphone 5S

Versie IOS 2.5.7

Bedankt.

ik wil graag reageren op dit topic, kan iemand van KPN mij hierover contacteren aub?

Admin: samengevoegd met het centrale topic