Ik heb je bericht verplaatst naar het centrale topic hierover @Mussi, zodat alles op 1 plek te vinden is. In het eerste bericht vragen we een aantal vragen, zou je die ook kunnen beantwoorden? Dan kunnen we dat doorgeven.
@Mr. DJ ik heb jouw gegevens doorgegeven
Hallo allemaal! Ik zie dat de meeste mensen aangeven dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 15.8.3. Daar gaan we verder naar kijken! Ik heb begrepen dat het geen kwaad kan als je op ‘ga verder’ klikt. We zouden graag willen weten of de dienst Visual Voicemail wél werkt, als je op ‘ga verder’ klikt. Zouden jullie dit kunnen testen en het hier in het topic laten weten?
Zojuist ook deze melding in beeld gekregen (2x).
Datum: 2 oktober 2024
Toestel: Iphone 7
Versie IOS: 15.8.2
Als ik op meer details klik zie ik dat het certificaat (certSIGN Web CA) verloopt op 04-9-2025 10:08:26
Ik bleek vanochtend ook een voicemailbericht te hebben ontvangen. Normaal ontvang ik een tekstbericht van gemiste oproepen en voicemails maar deze heb ik niet ontvangen.
Heel erg bedankt @Kim VL! We spelen deze informatie door naar de juiste mensen en zodra we meer weten, laten we dat hier uiteraard zo snel mogelijk weten :)
Ik krijg ook steeds deze melding
wanneer is dit es opgelost?
Ha @Annelies Leo Jobse, wat rot om dit te lezen! We werken eraan dit op te lossen. Ondertussen zouden we graag willen weten:
- Welke versie iOS heb je?
- Welk type iPhone heb je?
- Sinds wanneer loop je hier tegenaan?
- Werkt de dienst Visual Voicemail wél, als je op ‘ga verder’ klikt?
Dit laatste kan je gerust doen. We horen het graag!
ik weet niet precies welke versie ios ik heb maar heb er nu ongeveer week last van
heb nog niet op ga verder geklikt omdat ik het niet vertrouwde
Ik kan me goed voorstellen dat je het in eerste instantie niet vertrouwde @Annelies Leo Jobse, maar zoals mijn collega al aan heeft gegeven: Dat kan gerust!
Welke versie iOS jij hebt kun je achterhalen met een instructie van Apple zelf.
Er zijn op dit moment meerdere klanten met een iPhone die onderstaande melding krijgen. Het lijkt te gaan om een certificaat voor Visual Voicemail. We hebben dit doorgegeven en er wordt naar gekeken. Updates zullen volgen in dit topic. Onze excuses voor het ongemak!
Update 27 september
Er lijkt inderdaad een probleem te zijn met een certificaat voor Visual Voicemail op iPhone. Mijn collega's hebben dit inmiddels in onderzoek en vragen mij om wat extra gegevens:
- Welke versie iOS heb je?
- Welk type iPhone heb je?
- Sinds wanneer loop je hier tegenaan?
Als je dit zou kunnen laten weten, dan geef ik het weer door. Eventuele updates plaats ik in het startbericht!
Als dit al bij KPN bekend is, waarom krijg ik dan als ik het support formulier instuur, onderstaand flauwekul antwoord ? Dit is bijna nog vervelender dan de chatbot en het eindeloze gezoek naar een manier om contact op te nemen.
Bedankt voor je vraag.
Naar wat ik begrijp, ervaar je problemen met een melding van de serverindentiteit in je mobiele telefoon.
Vaak heeft deze melding te maken met de mailinstellingen in de mobiele telefoon.
Mijn advies is om dit na te kijken.
Je zou dit kunnen doen via deze link:
Beste allemaal, bedankt voor jullie informatie en geduld! Naar blijkt wordt het nieuwe certificaat voor Visual Voicemail niet ondersteund door oudere versies van iOS. Je kunt doorklikken op ‘ga verder' en Visual Voicemail blijven gebruiken zonder het nieuwe certificaat. Je kunt echter ook zelf handmatig het nieuwe certificaat te downloaden. Ga hiervoor (met jouw toestel) naar certificaat.kpn.com en download beide certificaten. Zowel de ‘certSIGN ROOT CA G2’ als ook de ‘certSIGN Web CA'.
Daarnaast is het goed om te kijken naar de algemene ondersteuning van het toestel dat je op dit moment gebruikt. Ik zie dat hierboven vaak iOS 15 genoemd wordt. We zijn inmiddels bij iOS 18 en je zult dus zien dat er steeds minder zaken buiten de ondersteuning zullen gaan vallen. Let goed op wanneer er voor iOS 15 geen updates meer komen. Dat is het laatste moment waarop je, uit veiligheidsoverwegingen, zou kunnen besluiten om een nieuw(er) toestel aan te schaffen.