Skip to main content
Beantwoord

Met Android Auto gaat mijn mobiel niet over maar ik heb wel direct verbinding

• 11 januari 2025
  • 7 reacties
  • 41 keer bekeken

Als ik via Android Auto verbonden ben en ik word gebeld dan gaat mijn mobiel niet over maar heb wel direct verbinding. 

Hoe los ik dit op? 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Roy3007. Welkom op de KPN Community! 

Het lijkt me heel lastig dat telkens de inkomende telefoontjes automatisch worden opgenomen. Dus ik ben even gaan googlen en toen kwam ik dit topic tegen op Reddit. Het is dan wel in het Engels, maar hopelijk kun je daar wat mee. Kort gezegd wordt er vermeld dat je in de telefooninstellingen automatisch beantwoorden gesprekken/oproepen dient uit te zetten en dat je je Android Auto scherm dient te resetten naar de fabrieksinstellingen. 

Laat maar weten of je het hebt kunnen verhelpen!

Bekijk origineel

7 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 11 januari 2025

Bij mijn vorige auto was er geen probleem maar sinds ik een nieuwe auto heb kan ik wel gebeld worden als ik draadloos gekoppeld ben via Android Auto alleen mijn telefoon gaat niet over maar ik heb wel direct verbinding.

Ik merk pas dat ik met een beller in contact ben als de andere kant bijvoorbeeld iets zegt en ik dus ga reageren. Heel vervelend dit. Dus help, help, help. 

Bij voorbaat hartelijk dank. 

Roy3007

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 604 reacties
  • Antwoord
  • 14 januari 2025

Hoi ​@Roy3007. Welkom op de KPN Community! 

Het lijkt me heel lastig dat telkens de inkomende telefoontjes automatisch worden opgenomen. Dus ik ben even gaan googlen en toen kwam ik dit topic tegen op Reddit. Het is dan wel in het Engels, maar hopelijk kun je daar wat mee. Kort gezegd wordt er vermeld dat je in de telefooninstellingen automatisch beantwoorden gesprekken/oproepen dient uit te zetten en dat je je Android Auto scherm dient te resetten naar de fabrieksinstellingen. 

Laat maar weten of je het hebt kunnen verhelpen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 14 januari 2025

Beste Arjan, 

Hartelijk dank voor uw informatie. Momenteel lig ik zwaar ziek in bed en zal de informatie dus nog niet aan de praktijk kunnen toetsen. 

Nou ik toch hier ben. Als 77-jarige weet ik niet veel van electronica dus hoe reset ik het scherm naar de fabrieksinstellingen?

Mijn dank je groot.

Met vriendelijke groet, 

Roy3007 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 14 januari 2025

Sorry. Een rare voorspelling van de telefoon. Moet natuurlijk zijn: Mijn dank is groot 

Met vriendelijke groet, 

Roy3007 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 604 reacties
  • 17 januari 2025

Ai dat is niet zo mooi ​@Roy3007. hopelijk ben je inmiddels wat aangesterkt. 

Ik denk dat het per auto en per scherm verschilt, want ik kan op het internet er niet echt een eenduidige instructie voor vinden. Misschien dat je dealer of autogarage je daarbij kan helpen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 januari 2025

Beste Arjan, 

Eindelijk enigszins weer opgeknapt dus in de auto gestapt en uw suggestie('s) uitgeprobeerd maar geen resultaat. Ruim 3 uur aan het rommelen geweest tot ik op het punt ben gekomen om op te geven totdat opeens de telefoon over ging. Zowel het toestel als Android auto met de naam van de beller en de keuze om wel of niet aan te nemen. Ik schrok me een rolberoerte maar permiteerde mezelf toch wel een luchtsprong van blijdschap!

Vraag me niet hoe ik het voor elkaar kreeg. Ik heb gewoon alle knoppen en mogelijkheden uitgeprobeerd maar op welk moment het kwartje is gevallen.....?? 

In elk geval probleem opgelost en u hartelijk dank voor uw inbreng. 

Met vriendelijke groet, 

Roy3007 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 604 reacties
  • 27 januari 2025

Mooi dat je weer enigszins bent hersteld ​@Roy3007. En altijd fijn als je inspanningen om iets op te lossen toch effect hebben en het probleem verholpen lijkt te zijn! Goed werk. Nu hopen dat het niet spontaan weer veranderd, want dan wordt het moeilijk weer aan te passen ðŸ˜‹

Mocht je nog eens weer ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden!

Reageer