Skip to main content

Is het mogelijk om mijn 2e simkaartje voor een mifi router te gebruiken? Op mijn simkaarrje van mijn mobiel houd ik altijd mb"s over. Die zou ik dan voor mijn mifi kunnen gebruiken. Of werkt dit anders?

Met vriendelijke groet 

Johan

hallo @Mifi met 2e simkaartje ,

ja,dat is mogelijk!


Heb je zo voldoende antwoord op je vraag, @Mifi met 2e simkaartje

Wil je nog vertellen wat exact jouw situatie is? Heb je al een (aparte KPN) simkaart voor je Mifi router? Of heb je nu een Duosimkaart met je mobiele abonnement en wil je één van deze simkaarten in de Mifi router gaan gebruiken? Ben benieuwd! 


Hoi, ja het is de duokaart die ik hiervoor wil gaan gebruiken!


Heb je zo voldoende antwoord op je vraag, @Mifi met 2e simkaartje

Wil je nog vertellen wat exact jouw situatie is? Heb je al een (aparte KPN) simkaart voor je Mifi router? Of heb je nu een Duosimkaart met je mobiele abonnement en wil je één van deze simkaarten in de Mifi router gaan gebruiken? Ben benieuwd! 

Hoi, ja ik wil mijn duosimkaart voor de Mifirouter gaan gebruiken. Ik houd iedere maand mb's over, dat is verspilling als het gebruikt kan worden...


Duidelijk! Dan klopt het antwoord van @martijn197108! Wat ik aan dat antwoord wil toevoegen is het volgende:
Bij het gebruik van de Duo SIM-kaart moet je er rekening mee houden dat je slechts 1 toestel tegelijkertijd kunt gebruiken en dat als je de simkaart in de Mifirouter gebruikt, je op dat moment telefonisch niet bereikbaar bent. Kun je wel lekker rustig je MB's verbruiken! :wink:


Duidelijk! Dan klopt het antwoord van @martijn197108! Wat ik aan dat antwoord wil toevoegen is het volgende:
Bij het gebruik van de Duo SIM-kaart moet je er rekening mee houden dat je slechts 1 toestel tegelijkertijd kunt gebruiken en dat als je de simkaart in de Mifirouter gebruikt, je op dat moment telefonisch niet bereikbaar bent. Kun je wel lekker rustig je MB's verbruiken! :wink:

Ik hoop dat ik dan wel via WhatsApp of facetime gebeld kan worden?,??🤔


Duidelijk! Dan klopt het antwoord van @martijn197108! Wat ik aan dat antwoord wil toevoegen is het volgende:
Bij het gebruik van de Duo SIM-kaart moet je er rekening mee houden dat je slechts 1 toestel tegelijkertijd kunt gebruiken en dat als je de simkaart in de Mifirouter gebruikt, je op dat moment telefonisch niet bereikbaar bent. Kun je wel lekker rustig je MB's verbruiken! :wink:

Ik hoop dat ik dan wel via WhatsApp of facetime gebeld kan worden?,??🤔

Hallo @Mifi met 2e simkaartje ,

als de SIM-kaart in de mifi-router actief is werkt de simkaart op je mobiel dus niet voor wat jij wilt, dan moet je je eerst de mifirouter in de vliegtuigstand of uit zetten.

Je kunt dus nooit 2 simkaarten tegelijk actief hebben.

 


Duidelijk! Dan klopt het antwoord van @martijn197108! Wat ik aan dat antwoord wil toevoegen is het volgende:
Bij het gebruik van de Duo SIM-kaart moet je er rekening mee houden dat je slechts 1 toestel tegelijkertijd kunt gebruiken en dat als je de simkaart in de Mifirouter gebruikt, je op dat moment telefonisch niet bereikbaar bent. Kun je wel lekker rustig je MB's verbruiken! :wink:

Ik hoop dat ik dan wel via WhatsApp of facetime gebeld kan worden?,??🤔

Hallo @Mifi met 2e simkaartje ,

als de SIM-kaart in de mifi-router actief is werkt de simkaart op je mobiel dus niet voor wat jij wilt, dan moet je je eerst de mifirouter in de vliegtuigstand of uit zetten.

Je kunt dus nooit 2 simkaarten tegelijk actief hebben.

 

Dan maar een tweede datakaartje kopen🤨 welke geschikt is wordt even uitzoeken...jammer!


Hallo @Mifi met 2e simkaartje , een losse data-simkaart moet het worden met een 097-nummer voor een mifirouter. Een gewone simkaart met een 06-nummer mag officieel niet (meer) i.v.m. een tekort aan 06-nummers.

 


Duidelijk! Dan klopt het antwoord van @martijn197108! Wat ik aan dat antwoord wil toevoegen is het volgende:
Bij het gebruik van de Duo SIM-kaart moet je er rekening mee houden dat je slechts 1 toestel tegelijkertijd kunt gebruiken en dat als je de simkaart in de Mifirouter gebruikt, je op dat moment telefonisch niet bereikbaar bent. Kun je wel lekker rustig je MB's verbruiken! :wink:

Ik hoop dat ik dan wel via WhatsApp of facetime gebeld kan worden?,??🤔

Ja, dat kan want deze diensten kun je gebruiken via (mobiel) internet.
Dus je hebt een Duosimkaart: 1 in jouw mobiel en 1 in een Mifi router. Op het moment dat jij jouw Mifi router gaat gebruiken, schakel jij je mobiel uit (en ben je dus niet telefonisch bereikbaar via/ met jouw 06 nummer) maar kun je wel bellen en gebeld worden via FaceTime of Whatsapp op/ via de Mifi router. Wil je dit niet, dan kun je overwegen om een aparte datasimkaart af te sluiten voor jouw Mifi router: Mobiel internet.

Als je al een vast internet abonnement van ons hebt, dan krijg je korting en betaal je €5,- per maand voor 1GB. Voordeel is ook dat je met je mobiele abonnement onderling MB's kunt delen (mits het een KPN mobiel is).


Duidelijk! Dan klopt het antwoord van @martijn197108! Wat ik aan dat antwoord wil toevoegen is het volgende:
Bij het gebruik van de Duo SIM-kaart moet je er rekening mee houden dat je slechts 1 toestel tegelijkertijd kunt gebruiken en dat als je de simkaart in de Mifirouter gebruikt, je op dat moment telefonisch niet bereikbaar bent. Kun je wel lekker rustig je MB's verbruiken! :wink:

Ik hoop dat ik dan wel via WhatsApp of facetime gebeld kan worden?,??🤔

Ja, dat kan want deze diensten kun je gebruiken via (mobiel) internet.
Dus je hebt een Duosimkaart: 1 in jouw mobiel en 1 in een Mifi router. Op het moment dat jij jouw Mifi router gaat gebruiken, schakel jij je mobiel uit (en ben je dus niet telefonisch bereikbaar via/ met jouw 06 nummer) maar kun je wel bellen en gebeld worden via FaceTime of Whatsapp op/ via de Mifi router. Wil je dit niet, dan kun je overwegen om een aparte datasimkaart af te sluiten voor jouw Mifi router: Mobiel internet.

Als je al een vast internet abonnement van ons hebt, dan krijg je korting en betaal je €5,- per maand voor 1GB. Voordeel is ook dat je met je mobiele abonnement onderling MB's kunt delen (mits het een KPN mobiel is).

Het is jammer dat ik zojuist een data abonnement heb besteld omdat gecommuniceerd werd dat WhatsApp en Facetime niet ondersteund worden op mijn 2e duokaart.

Had ik dit eerder geweten dan had ik dit natuurlijk nooit afgesloten met een andere provider!. 


Hallo @Mifi met 2e simkaartje , dat kun je binnen 14 dagen annuleren/opzeggen.


Hallo @Mifi met 2e simkaartje , dat kun je binnen 14 dagen annuleren/opzeggen.

Dat is niet fair tegenover de verkoper. Ik zal het tegoed van 1gb eerst opmaken en overweeg de mogelijkheid bij kpn, maar vindt het onnodig lastig zo.


Geloof me, je bent met een apart abonnement voor jouw MiFi router veel beter af. Als je met een DUO sim kaart werkt zoals je oorspronkelijk wilde blijf je heen en weer schakelen en je moet je er continu van bewust zijn dat het laatste apparaat dat wordt ingeschakeld het actieve apparaat wordt.

Ik heb een tijdje (noodgedwongen) zo gewerkt en het was echt onwerkbaar. Helaas is KPN niet in staat om twee simkaarten tegelijkertijd op hetzelfde abonnementen te laten werken.

 

 


Het is jammer dat ik zojuist een data abonnement heb besteld omdat gecommuniceerd werd dat WhatsApp en Facetime niet ondersteund worden op mijn 2e duokaart.

Had ik dit eerder geweten dan had ik dit natuurlijk nooit afgesloten met een andere provider!. 

Hallo @Mifi met 2e simkaartje , dat kun je binnen 14 dagen annuleren/opzeggen.

Dat is niet fair tegenover de verkoper. Ik zal het tegoed van 1gb eerst opmaken en overweeg de mogelijkheid bij kpn, maar vindt het onnodig lastig zo.

Hmm, dat is inderdaad jammer! 
Ik ga er wel vanuit dat je nu een goede afweging kunt maken op basis van mijn informatie en ook de ervaring van @Hsd! Mocht je nog vragen hebben, dan lees ik het graag!